• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor inför köp av Rolex Oyster Perpetual Explorer

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hej

Jag kan inte så jätte mycket om Rolex klockor, men jag tycker att denna är väldigt fin.
Jag har en bekant som eventuellt kan tänka sig att sälja sin, det är en 2007a som är i hyffsat skick.

Det jag undrar över är priset. Jag vet inte om han har boxar och cert då jag inte pratat med honom direkt. Skulle en vänlig själ kunna svara på vad som är ett "super pris", ett "hyffsat pris" och ett "skitpris" för den här typen av klocka och gärna ta med pris med eller utan box och cert.

Stort tack på förhand!

MVH//Zackarias

ANhvFya.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ja du…Om det är en 07:a så är det god tid för service om den inte redan blivit servad. Detta något som du måste ha med i åtanke då en service kostar 5k (+/- 1k).

Ta reda på om den är servad eller inte innan ni börjar prata pris är mitt råd.
Men ja, med fint urverk och box/cert så typ 27k? Dock får något proffs svara på det då jag är osäker
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
På chrono 24 ligger de från 2007 mellan 29-35000kr där den dyrast var nyservad.
Kanske kan vara ett riktmärke, även om många här hävdar att chrono 25 har såååååna överpriser.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag är beredd att hålla med, alla de klockor jag tittat på där för att jämföra har i samtliga fall legat tulligt över i pris. Men visst det är ju ett riktmärke, dock väljer jag att lita mer på medlemmarna i detta forum.

Om man utgår från 27 000 för en klocka som har box och cert som Wii skrev så kanske vi kan se det enligt nedan tabell
+/- 3 - 4 000 nyservad
+/- 5 - 6 000 box och cert

Rätt eller helt fel?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nyservad på chrono24 är väl standard? Fråga bara easy rider ...

När folk säger att klockor är nyservade och det inte är hos en AD skulle jag ta det med en, två eller tre skopor salt eller till och med en hel säck...
 

Sond

Patek
Nyservad på chrono24 är väl standard? Fråga bara easy rider ...

När folk säger att klockor är nyservade och det inte är hos en AD skulle jag ta det med en, två eller tre skopor salt eller till och med en hel säck...
För att inte tala om min favorit: "oljad och rengjord". Senaste köpet som var oljad och rengjord krävde service och reparation... Men om kvitto på riktig service, om än inte hos AD, finns skulle jag nog ändå räkna med seriös service. Kanske dumt.
 
Topp