• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

evki

Audemars
2-Faktor
En gång per dygn. När på dygnet spelar ingen roll. Du kan bumpa idag 23:50 och imorn 00:10 om du vill

Men inte idag kl. 15.36 och imorgon kl. 10.44?

Bumpning av annonser & postning i befintliga annonstrådar
Det går inte att kommentera annonser direkt i annonstråden.
Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag.
Om du har behov av att förtydliga din annons etc går det att editera annonsen
Om du anser att en annons på något sätt behöver kommenteras kan detta göras i forumets diskussionsdel eller genom att rapportera annonsen direkt till admin.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Men inte idag kl. 15.36 och imorgon kl. 10.44?

Bumpning av annonser & postning i befintliga annonstrådar
Det går inte att kommentera annonser direkt i annonstråden.
Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag.
Om du har behov av att förtydliga din annons etc går det att editera annonsen
Om du anser att en annons på något sätt behöver kommenteras kan detta göras i forumets diskussionsdel eller genom att rapportera annonsen direkt till admin.
Kalenderdag = en gång torsdag 27e, en gång fredag 28e osv.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Men inte idag kl. 15.36 och imorgon kl. 10.44?

Bumpning av annonser & postning i befintliga annonstrådar
Det går inte att kommentera annonser direkt i annonstråden.
Du som skapat en annons i Köp/Sälj kan en gång per dygn bumpa din annons. Du får bumpa eller posta max tre (3) annonser per kalenderdag.
Om du har behov av att förtydliga din annons etc går det att editera annonsen
Om du anser att en annons på något sätt behöver kommenteras kan detta göras i forumets diskussionsdel eller genom att rapportera annonsen direkt till admin.
Jo jag skrev ju precis det. En gång per dag. När på dagen spelar väl ingen roll.
En gång per dygn, förstår inte hur man kan misstolka den enkla texten som står i reglerna om annonsering
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hej - jag har en fundering på när jag kan använda sälj-tråden, vad är kraven? (Antal inlägg osv)
Hej och välkommen!
Från riktlinjer för köp och sälj:
"Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt."
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är du en kund som planerar att köpa varan och vill få priset ner genom ett argumenterat samtal - gör det.
Är du en forum medlem som blir störd på priset och vill få fram din åsikt i en respektive tråd - helt ok.
Är du en kommunist som låtsas att vara en prispolis i krig mot en fri marknad genom hänga ut säljaren och kräva att hen sänker priset - dra åt skogen :D
Själv uppskattar jag om någon annan medlem flaggar för en klocka som är oskäligt dyr.
 

Zalath

Panerai
Jag jobbar retail, jag säljer groteskt utbytbara produkter på en perfekt marknad. Personligen uppskattar jag att mina kunder upplyser mig om att mina priser är åt helvete, det ger mig nämligen en marknadsöverblick jag annars inte skulle ha. Jag får då ta ställning till om priset kunden vill betala är rimligt och därefter gå vidare med min dag.
Jag tycker de här trådarna fyller sitt syfte mer än väl. Nya entusiaster kommer in och förtjänar att ha en bra bild över vad som är ett "bra" pris på köp och sälj.

Om man vill ta ett högre pris än någon annan aktör får man göra det men man får då leva med att folk har åsikter om detsamma. Ordet är likt prissättningen fri. Kanske har man en klocka man inte "måste" bli av med varför man begär ett högre pris? Kanske är den nyservad? Kanske har den provenans? Kanske var tidigare säljare i behov av snabba cash vilket medförde ett lägre pris?

Oavsett vad kommer alla finansiella transaktioner medföra debatt om prisers rimlighet. Vill man agera på en marknad får man förhålla sig både till konkurenternas prismodell samt kundernas förväntningar. Svårare än så är det egentligen inte.
Ja, eller hur! Jan tycker faktiskt det är lite konstigt när vissa medlemmar vill sälja en klocka som är en halvår-år gammal och använd och tar mer för den än vad du får ge hos en känd gråhandlare för en helt ny. Och som du säger så finns det ju ett värde i sig själv i att diskutera pris. Många, speciellt nybörjare, är nog nojjiga när det kommer till priser.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Uppgifterna om tjockleken hittade jag på Urets hemsida. Därefter kontrollmätte jag min till 14,5mm :confused:
Inte en chans att PO 8500 XL har en tjocklek på 14,5mm. Den är ju hög som ett hus!
Kanske kan @Undersköterskan bekräfta?
https://www.keepthetime.com/blog/omega-planet-ocean-model-differences/
http://forums.watchuseek.com/f20/planet-ocean-8500-thickness-1091489.html
http://forums.watchuseek.com/f20/does-anyone-have-specs-45-5mm-po-2500-8500-a-742265.html

Jag är ganska säker på att PO 2500 är 14.5mm hög & 8500 är högre.
 

Ninen79

Audemars
Jag har haft båda och vet att 8500 är mycket tjockare än 2500. Har för mig att 8500 42mm som jag hade var 16,7 mm tjock och 8500 XL är ännu tjockare.
 

marlun

Rolex
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-73453-bud-eller-byten.70484/

@marlun Schysst klocka, men jag blir lite förvirrad av din annons av följande skäl:

1) Du skriver i titel bud eller byten. Om du tänker bud som i en auktion är det inte tillåtet.
2) I själva texten står det "inga byten" och att du vill ha 24 000kr+frakt.

Är det 24k/byten eller inte?
Sorry, ändrar det. Uppdaterade rubriken utan att ändra texten, därför blev det lite knas
 
@Jonneseiko

Det är nog klokt att titta på sin annons efter att man lagt ut den för att se hur den blev. Jag gissar att det är meningen det ska vara nån form av text i den och bara två bilder av 11 verkar ha fungerat.

https://klocksnack.se/threads/clarna-chronograph-valjoux-7733.72157/

Och den här saknar bilder alldeles:

https://klocksnack.se/threads/seiko-7002.72344/
Oj du va snabb !!!där va text men blivit nåt fel när jag bumpa den , la in den för 3 dagars sen MED TEXT sen försvann den .... och Seikon är nu åtgärdad ... småbarnsförälder så då händer sånt här sorry
 

evki

Audemars
2-Faktor
Det finns ett pris, det finns "säljes" prefix. Det ska inte säljas om det finns inget intresse. Jag överväger en omfattande försäljning vilket innebär att jag vill sälja men inte justera priset oendligt tills de är sålda. Så att svara på din fråga, yes. Jag vill kolla intresse och sälja.

Tack för ditt intresse.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det finns ett pris, det finns "säljes" prefix. Det ska inte säljas om det finns inget intresse. Jag överväger en omfattande försäljning vilket innebär att jag vill sälja men inte justera priset oendligt tills de är sålda. Så att svara på din fråga, yes. Jag vill kolla intresse och sälja.

Tack för ditt intresse.
Ska du inte sälja om det inte finns intresse?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp