• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

evki

Audemars
2-Faktor
Hej KS'are!
Har en annons ute och så skriver man säljes eller bytes. Bra.
Nu är där en kille som vill byta dinka.
Topp! Frågan är hur går man bäst tillväga om man bor på olika håll i landet??
Alla tips och förslag är välkomna! :rolleyes:

Har man ingen eller lite förtroende för varandra, kan man be någon som både litar på att hjälpa till.
Det bästa är att hitta någon i Malmö - då lämnar du din klocka till honom (du bor också i Malmö) och din partner i affären skickar klockan till honom.
När han har fått både klockor kan han skicka iväg din gamla, och du kan hämta din nya. Lite krångligt, men säkert och ingen extra frakt tillkommer.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hej KS'are!
Har en annons ute och så skriver man säljes eller bytes. Bra.
Nu är där en kille som vill byta dinka.
Topp! Frågan är hur går man bäst tillväga om man bor på olika håll i landet??
Alla tips och förslag är välkomna! :rolleyes:
Jag bytte med en användare som var lågpostare och då gjorde vi så att han skickade klockan först till mig sen efter mottagande så skickade jag min klocka till honom, nemas problemas.
 

JohnDoe

Rolex
Har man ingen eller lite förtroende för varandra, kan man be någon som både litar på att hjälpa till.
Det bästa är att hitta någon i Malmö - då lämnar du din klocka till honom (du bor också i Malmö) och din partner i affären skickar klockan till honom.
När han har fått både klockor kan han skicka iväg din gamla, och du kan hämta din nya. Lite krångligt, men säkert och ingen extra frakt tillkommer.
Eller så drar ni på en gtg i neutral zon. Vi får väl fixa till något här i nollåtta. Här brukar man lätt få till en gtg. Kanske det rentav blir helt andra klockor som byter ägare :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ser ut som den som gick på Kaplans, def.
IMG_4187.JPG
IMG_4188.JPG

IMG_4189.JPG
IMG_4190.JPG
 
  • Like
Reactions: PJW

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
För mig är det rätt självklart (förutsatt att priset är marknadsmässigt). Annars köper jag @Rozzy s AP Royal Oak Jumbo som han ropade in för typ 17.000:- UTAN prispåslag. Mycket viktigt.
Riktigt så bra det var tyvärr inte. 19500 plus 15% i kommision. Och säljer jag den kommer jag inte kränga den för inköpskostnad. Jag skulle i så fall försöka få minst 100% mer!
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp