• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JB_XII

Rolex
Vi pratar ju om vuxna människor som handlar klockor för vad som kan anses vara halvårslöner. Någonstans finns ett egenansvar.

Jag är ju relativt ny här och kan väl tala för egen sak i frågan. Citerar enbart för att relatera till ämnet i tråden.

Men så som jag tänker så upplever jag två scenarion där bristfällig text är en stor nackdel.

1. När jag läser texten så får jag ju information om klockan. När jag sedan tittar på bilderna så upptäcker jag ett snett bandhorn. Detta framgår inte i texten... Min direkta tanke är då: "Finns det fler defekter som inte framgår i texten?". Tycker det är tråkigt att behöva bli misstänksam och de kaske skrämmer köparen. Hade gjort mig tveksam iallafall.

2. Rent juridiskt så är det tryggare att saker står i text. Eftersom man enklare kan hävda vad som gällde i annonsen.

Tror inget ont om säljaren, bidrar bara med min åsikt i diskussionen kring hur tydlig man ska vara i sina annonser.

Trevlig helg! :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
De enda tavlorna med bevisad magisk kraft är de med månfas, eftersom de är kopplade till druiderna. :bookworm:
Det väcker en del frågor om varför en vanligtvis redig man @Denke så ofta säger magiskt men samtidigt är motståndare till månfas... Han döljer troligtvis något.
Inget man kan förklara för en mugglare som du...
Nä, känner mig lite utanför vad gäller detta. Min dotter på sju år verkar mer införstådd i denna sagovärld än jag.
För det kan väl inte vara så att män med klockintresse bara kan ett enda adjektiv för att beskriva något de tycker är vackert?:D
 

månljus

Panerai
@peder67 Du måste ange ett bytesvärde i en bytesannons och om du är intresserad av både byta och sälja så finns det en rubrik som heter just säljes/bytes.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Konstigt om denna inte varit uppe ännu. Vad är det för svart runt bezelen, ser ut att vara en packning. Så där ska det i alla fall inte se ut. Du bör ju dra tillbaka klockan och åtgärda den före du säljer den, eller i alla fall nämna det i annonsen. Bezel måste ju plockas bort och packning bytas. Vet inte vad AP tar för jobbet.

https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-18k-helguld.73350/

@Ticktack


Packningen kommer åtgärdas, pratar med Nymans ur om detta.
Inväntar besked !
 

meo_swe

Audemars
Inget man kan förklara för en mugglare som du...
a4b.jpg
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Vad jag vet är visaren original. Gällande bad får jag nog säga att jag håller mig till solbad hehe. Lite säljargener måste ju få användas ;)



En riktig soldy(r)kare. ;)

@brinktime
Undrar lite kring sekundvisaren på din Omega, är den orginal? De jag sett brukar vara vita så därav min fråga. Tack på förhand :)

https://klocksnack.se/threads/11k-vintage-omega-seamaster-120-sommardykare.73240/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp