• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Adro

Panerai
2-Faktor
Men buda det då!
Det handlar om ett överpris enligt dig på 2 000 för en klocka i 60 000 kronorsklassen. I runda slängar alltså 3 % över ett enligt dig rimligt pris. Jag brukar försöka hålla mig undan från såna här diskussioner men kunde inte låta bli.
Oj, va du tar i
 

Compiss

Patek
2-Faktor
@Luckyluciano
Tar du en avgift på femhundra om man skickar tillbax?


IMG_3059.PNG
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fullt rimligt om returanledningen är ett ångerköp när varan är korrekt beskriven. Varför ska @Luckyluciano bekosta två värdefrakter för att någon velar?

Så tolkar i alla fall jag det.
Läs igen. Köparen ska betala båda frakterna och en "straffavgift" om 500kr. Det är i min mening bland det mest gnidna jag sett. Bättre att bara vara rak och säga att någon retur inte ges.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Läs igen. Köparen ska betala båda frakterna och en "straffavgift" om 500kr. Det är i min mening bland det mest gnidna jag sett. Bättre att bara vara rak och säga att någon retur inte ges.
Ta inte i så att du skiter på dig.
Om du väljer av någon anledning att returnera måste säljaren till posten återigen, hämta ut klockan, lägga ut den till försäljning, mecka osv. Jag skulle kalla det administrationsavgift, jag kunde gjort något mer användbart med min tid. Men ja, enklast vore att neka retur men KS andan osv så är han snäll som erbjuder retur emot en adminavgift á 500kr.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ta inte i så att du skiter på dig.
Om du väljer av någon anledning att returnera måste säljaren till posten återigen, hämta ut klockan, lägga ut den till försäljning, mecka osv. Jag skulle kalla det administrationsavgift, jag kunde gjort något mer användbart med min tid. Men ja, enklast vore att neka retur men KS andan osv så är han snäll som erbjuder retur emot en adminavgift á 500kr.

Kan förstå detta med. Personligen tycker jag retur för den inte passa/gillades är sådär (inget jag ger), om det är felbeskrivet eller något galet är ju en annan femma. Och då tror jag knappast det blir tal om någon femhundring i avgift.

Bäst är ju inte köpa något man är osäker på alternativt ta smällen och flippa själv. Något som jag fått göra x antal ggr, men inte mkt göra åt. Provar en inte vet en inte heller :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp