• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Moffan

Panerai
2-Faktor
Jag är inte hemma för tillfället, men jag ska ta bättre bilder när jag kommer hem. Nu är ju klockan helt oanvänd och det finns bilder på nätet hur en ny ser ut för den som inte kan hålla sig.
Inte hålla sig? Annonsen är ju iskall och du hänvisar potentiella köpare till att googla efter bilder. Trams.
 

SPW

Cartier
Nu har jag ändrat till "avslutad". Jag lämnade in den till en lokal urmakare som jag litar på. Ska ta det med dem.
 

Bosse

Friends of KS
Tidigare i tråden var en almen undran över prissättningen på keramik subber (som jag instämmer i) ,ett annat fenomen som känns lite Konstigt är det jämna flöde av "nästan nya" månklocker prissatt till 30 + - 1 TS Sek

Det är vad en ny går för på c24

Jo jag har inte missat att en del är uttagen hos svensk AD, men dock....

/Bosse
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tidigare i tråden var en almen undran över prissättningen på keramik subber (som jag instämmer i) ,ett annat fenomen som känns lite Konstigt är det jämna flöde av "nästan nya" månklocker prissatt till 30 + - 1 TS Sek

Det är vad en ny går för på c24

Jo jag har inte missat att en del är uttagen hos svensk AD, men dock....

/Bosse
Det är konstigt.
 

GWD

Panerai
Inte hålla sig? Annonsen är ju iskall och du hänvisar potentiella köpare till att googla efter bilder. Trams.
Hur fan ska en annons som inte är iskall se ut? Eftersom klockan är ny så ser den ju ut som på bilder du kan hitta på nätet. Vad är problemet? Jag befinner mig inte hemma så jag kan inte ta bilder men så fort jag kommer hem ska jag ta bilder.
 
Hur fan ska en annons som inte är iskall se ut? Eftersom klockan är ny så ser den ju ut som på bilder du kan hitta på nätet. Vad är problemet? Jag befinner mig inte hemma så jag kan inte ta bilder men så fort jag kommer hem ska jag ta bilder.

Tips: Din attityd, dina usla bilder och ditt pris. Detta tillsammans gör din annons kallare än Antarktis..
 

GWD

Panerai
DSC_0155.JPG
DSC_0156.JPG
DSC_0152.JPG
DSC_0150.JPG
DSC_0152.JPG
DSC_0157.JPG
DSC_0154.JPG
DSC_0155.JPG
Här kommer bilder.
 

Bilagor

  • DSC_0153.JPG
    DSC_0153.JPG
    81.2 KB · Visningar: 22
Du har inte svarat på frågan. Hur ska en annons se ut som inte är iskall i din värld?

Bra bilder är en förutsättning, spelar ingen roll om klockan e i stort sett ny eller inte...

Sen ska inte bilderna läggas upp i denna tråd. Uppdatera din annons istället. Men dina nya bilder e ju oxå helt värdelösa. Fotar du med en gammal Nokia lur el?! Omöjligt att få så dåliga bilder med en vanlig mobil idag
 

GWD

Panerai
Jag är en dålig fotograf ja men som sagts tidigare det finns ju proffsbilder att se på nätet för den som vill. Min ser likadan ut som dom bilderna enda skillnaden är numreringen.
 

DrKlocka

Audemars
Jag är en dålig fotograf ja men som sagts tidigare det finns ju proffsbilder att se på nätet för den som vill. Min ser likadan ut som dom bilderna enda skillnaden är numreringen.
Det är ju fortfarande din klocka man vill se bra bilder på.
Liksom varför ens försöka säga emot, alla är ju överens om att din annons inte är attraktiv? Den säljer inte sig själv såvida den inte skulle vara snorbillig.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Attityd och usla bilder är en sak. Men priset i bör i detta fall motiveras med referenser till sålda exemplar. Görs inte det så tycker jag annonsen är regelvidrig och bör raderas @Denke Lite egen sökning har gett ett pris på €4650 under 2016 som det högsta (visst, det kan finnas högre som jag inte har hittat och priset idag kan säkert anses ha stigit).
 

mouqvist

Rolex
Attityd och usla bilder är en sak. Men priset i bör i detta fall motiveras med referenser till sålda exemplar. Görs inte det så tycker jag annonsen är regelvidrig och bör raderas @Denke Lite egen sökning har gett ett pris på €4650 under 2016 som det högsta (visst, det kan finnas högre som jag inte har hittat och priset idag kan säkert anses ha stigit).
För att inte snacka om falsk marknadsföring!
 
Jag är en dålig fotograf ja men som sagts tidigare det finns ju proffsbilder att se på nätet för den som vill. Min ser likadan ut som dom bilderna enda skillnaden är numreringen.

Allvarligt, klart som fan man vill se ordentliga bilder. Att hänvisa till nätet e löjligt. Skärpning nu!!!! Sen vill jag veta vad som motiverar det höga priset?! Har inte sett några ex som gått i närheten av det du begär.
 

GWD

Panerai
Känner att jag vill citera Stenmark. "He löns int förklar för en som int begrip" men jag ska göra ett försök. Om du, ni ser en annons på en vara så har du, ni valet att köpa eller att avstå att köpa varan. Valet är helt fritt. Det finns många olika orsaker till att köpa eller inte köpa en vara. Om priset eller bilderna i detta fall inte tilltalar dig, ni så är det bara att avstå affär. Mvh.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp