• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Känner att jag vill citera Stenmark. "He löns int förklar för en som int begrip" men jag ska göra ett försök. Om du, ni ser en annons på en vara så har du, ni valet att köpa eller att avstå att köpa varan. Valet är helt fritt. Det finns många olika orsaker till att köpa eller inte köpa en vara. Om priset eller bilderna i detta fall inte tilltalar dig, ni så är det bara att avstå affär. Mvh.
Skön inställning..
 

mouqvist

Rolex
Du skriver att klockan såldes inte i butiker utan Schumacher fick dom av Omega att dela ut till Ferrari teamet, vänner och bekanta som en gåva.

Googlar man lite så ser man följande:
Only 500 pieces were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends.

Det är en jäkla skillnad!

... och som jag skrev tidigare, din klocka är överprisad med 35-40 kSEK
 

Rey

Rolex
Du skriver att klockan såldes inte i butiker utan Schumacher fick dom av Omega att dela ut till Ferrari teamet, vänner och bekanta som en gåva.

Googlar man lite så ser man följande:
Only 500 pieces were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends.

Det är en jäkla skillnad!

... och som jag skrev tidigare, din klocka är överprisad med 35-40 kSEK

Detta togs dock upp tidigare i tråden och där hittade någon att modellen som Gabban säljer faktiskt är en annan som just gjordes för Schumi. Med det sagt så verkar modellen svår att hitta referenspriser men nuvarande annons lär inte sälja säkert snabbt med dessa urusla bilder samt tuff prisbild som redan är påpekat.
 

mouqvist

Rolex
Detta togs dock upp tidigare i tråden och där hittade någon att modellen som Gabban säljer faktiskt är en annan som just gjordes för Schumi. Med det sagt så verkar modellen svår att hitta referenspriser men nuvarande annons lär inte sälja säkert snabbt med dessa urusla bilder samt tuff prisbild som redan är påpekat.
Kan inte stämma, referensnumren är identiska
 
Känner att jag vill citera Stenmark. "He löns int förklar för en som int begrip" men jag ska göra ett försök. Om du, ni ser en annons på en vara så har du, ni valet att köpa eller att avstå att köpa varan. Valet är helt fritt. Det finns många olika orsaker till att köpa eller inte köpa en vara. Om priset eller bilderna i detta fall inte tilltalar dig, ni så är det bara att avstå affär. Mvh.

Jag ska citera Stenis: He löns int förklar för en som int begrip... Lycka till med din försäljning, du lär inte få napp på KS :banghead::banghead::banghead::bawling:
 

Rey

Rolex
Kan inte stämma, referensnumren är identiska

https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-michael-schumacher/

Citat ur artikeln -
500 pieces
Besides the reference 3559.32 that was introduced in 2004 to commemorate Schumacher’s 6th World Championship title, there is this reference 3553.32 that was only limited to 500 pieces instead of 6000. Although there is little known about this piece, it is to be believed that it was marketed for Japan as the 6th World Championship title was won during the 2003 Japan Grand Prix race on the Suzuki circuit. We could not get a confirmation about this though.

This particular watch is 069 of 500, which is nice, as Schumacher’s year of birth is 1969.

Update: Just confirmed. These 500 pieces were done especially for the Schumacher Ferrari team.

Länken var i den andra tråden om minst prisvärda klockor. Det var därifrån jag fick min info, om du sitter på annan info som du håller högre har du säkert rätt :) Det första med japanska marknaden är alltså struket i artikeln och det är Updaten som jag refererar till, fick inte med det i kopieringen av texten så jag fetmarkerade det istället.
 

JB_XII

Rolex
Jag är en dålig fotograf ja men som sagts tidigare det finns ju proffsbilder att se på nätet för den som vill. Min ser likadan ut som dom bilderna enda skillnaden är numreringen.
Känner att jag vill citera Stenmark. "He löns int förklar för en som int begrip" men jag ska göra ett försök. Om du, ni ser en annons på en vara så har du, ni valet att köpa eller att avstå att köpa varan. Valet är helt fritt. Det finns många olika orsaker till att köpa eller inte köpa en vara. Om priset eller bilderna i detta fall inte tilltalar dig, ni så är det bara att avstå affär. Mvh.

Men herregud, hur är det möjligt att få till så dåliga bilder? Jag kan rita av ditt fingeravtryck, men fan inte se vad som står i urtavlan!
Att hänvisa till bilder på nätet är nog det dummaste jag hört. Då kan jag väl köpa klockan på bilderna från nätet?
Du säljer ett exemplar och du visar upp det på detta forumet. Då är det väl dina bilder av din klocka som är relevanta?
Jag ser ju för tusan inte vad jag köper! Kan lika gärna stå "Mcdonalds" på urtavlan!!

Man blir ju galen! Din attityd när du blir korrekt tillrättavisad bidrar ju till att jag inte hade tagit emot din klocka under pistolhot!
Får du den såld skall jag starta en insamling till stackaren som kastade sina pengar i sjön.

Försöker hitta en förmildrande omständighet... men det går inte... tyvärr!

Glad kristi himmelsfärd! (jesus vrider på sig i graven pga. din annons, garanterat!)
 

GWD

Panerai
Du skriver att klockan såldes inte i butiker utan Schumacher fick dom av Omega att dela ut till Ferrari teamet, vänner och bekanta som en gåva. På fråga ställd direkt till Omega så fick jag svaret att klockan gjordes till MS att dela ut till Ferrari teamet. Jag väljer att tro på deras information som jag tror är mer pålitlig och sann än din. Du kan ju själv maila till Omega för info. Mvh.

Googlar man lite så ser man följande:
Only 500 pieces were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends.

Det är en jäkla skillnad!

... och som jag skrev tidigare, din klocka är överprisad med 35-40 kSEK
 

GWD

Panerai
Du skriver att klockan såldes inte i butiker utan Schumacher fick dom av Omega att dela ut till Ferrari teamet, vänner och bekanta som en gåva.

Googlar man lite så ser man följande:
Only 500 pieces were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends.

Det är en jäkla skillnad!

... och som jag skrev tidigare, din klocka är överprisad med 35-40 kSEK
 

Mauritz

Rolex
Hur fan ska en annons som inte är iskall se ut? Eftersom klockan är ny så ser den ju ut som på bilder du kan hitta på nätet. Vad är problemet? Jag befinner mig inte hemma så jag kan inte ta bilder men så fort jag kommer hem ska jag ta bilder.
IMG_1939.JPG

Gör om gör rätt.....
 

GWD

Panerai
Du skriver att klockan såldes inte i butiker utan Schumacher fick dom av Omega att dela ut till Ferrari teamet, vänner och bekanta som en gåva. På fråga ställd direkt till Omega så fick jag svaret att klockan gjordes till MS att dela ut till Ferrari teamet. Jag väljer att tro att deras information är korrekt och sann. Du kan själv maila till Omega för info om du vill. Mvh.

Googlar man lite så ser man följande:
Only 500 pieces were made specially for the Japanese market to commemorate his 6th F1 World Champion Title, his 4th consecutive with Ferrari. Rumor has it that Michael Schumacher had kept some to give to the Ferrari Team personnel and his close friends.

Det är en jäkla skillnad!

... och som jag skrev tidigare, din klocka är överprisad med 35-40 kSEK
 

GWD

Panerai
Mouqvist. På fråga ställd direkt till Omega så fick jag svaret att klockan gjordes till MS att dela ut till Ferrari teamet. Du kan själv maila till Omega för info om du vill. Mvh.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mouqvist. På fråga ställd direkt till Omega så fick jag svaret att klockan gjordes till MS att dela ut till Ferrari teamet. Du kan själv maila till Omega för info om du vill. Mvh.
Du kommer oavsett aldrig få sålt en klocka i den prisklassen med så kassa bilder. Folk skulle inte ens köpa en skx007 för 1500kr utifrån så kassa bilder.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mouqvist. På fråga ställd direkt till Omega så fick jag svaret att klockan gjordes till MS att dela ut till Ferrari teamet. Du kan själv maila till Omega för info om du vill. Mvh.
Känner inte riktigt till bakgrunden till häxjakten, förutom att det är dåliga bilder. Det verkar ju helt klart vara en speciell klocka du har och kanske bör du vända dig till en internationell auktion för att sälja den. Tänker på Christies eller Sothebys.

Som F1 intresserad är jag nyfiken på hur den hamnade hos dig? Om det nu var så att Schumacher delade ut den till Teamet. Någon som sålde den och sen såldes den till dig eller?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor

GWD

Panerai
Känner inte riktigt till bakgrunden till häxjakten, förutom att det är dåliga bilder. Det verkar ju helt klart vara en speciell klocka du har och kanske bör du vända dig till en internationell auktion för att sälja den. Tänker på Christies eller Sothebys.

Som F1 intresserad är jag nyfiken på hur den hamnade hos dig? Om det nu var så att Schumacher delade ut den till Teamet. Någon som sålde den och sen såldes den till dig eller?
Folk är arga för att dom tycker priset är för högt och att bilderna suger. Jag har talat om för dom att dom inte behöver köpa om priset är för högt och bilderna suger. Mvh.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp