• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

GWD

Panerai
IMG_5504.JPG

Vill du köpa? Den är NOS.
Kanske. Vad är det för klocka så att jag kan googla efter bättre bilder? Mvh.
 

GWD

Panerai

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte urtavlan som är simmig det är bilden. Klockan är ju ny alltså mint,så får man bara namn och ref så finns det säkert bättre bilder på nätet.

Japp ge mig bara namn och ref. Jag skiter väl i den suddiga bilden. Klockan är ju ny = mint.
Du har ju humor i alla fall, det får jag ge dig. :)
GLWTS. Vet du inte vad det betyder så kan du googla.
 

GWD

Panerai
Men på riktigt måste du ju förstå att folk undrar varför du har så kassa bilder på en klocka för 78k när det motsvarar ditt bohag X3? Är det en Thailandskopia? Varför kan han inte ens försöka ta riktiga bilder? Många frågetecken på något som borde vara lätt
Nej Sötleffe, förlåt Brunleif det är ingen kopia. Jag har tagit nya bilder idag men dom föll inte heller i paneltupparnas smak.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tragiskt när man inte märker att broarna håller på att brinna upp ifrån bägge ändar eller när det inte finns någon självbevarelsedrift.
 
Tidigare i tråden var en almen undran över prissättningen på keramik subber (som jag instämmer i) ,ett annat fenomen som känns lite Konstigt är det jämna flöde av "nästan nya" månklocker prissatt till 30 + - 1 TS Sek

Det är vad en ny går för på c24

Jo jag har inte missat att en del är uttagen hos svensk AD, men dock....

/Bosse
Det är väl en ganska vanlig företeelse att priserna på lätt begagnade klockor på K&S är vad man kan få en ny för hos AD efter lite prut eller på C24. Jag har svårt att förstå att klockorna blir sålda (i de fall de blir det och inte bumpas i evigheter). Tror man att listpriset är det faktiska nypriset och anser sig göra en bra affär trots att man istället kunnat få njuta av att plocka ut en helt ny?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är väl en ganska vanlig företeelse att priserna på lätt begagnade klockor på K&S är vad man kan få en ny för hos AD efter lite prut eller på C24. Jag har svårt att förstå att klockorna blir sålda (i de fall de blir det och inte bumpas i evigheter). Tror man att listpriset är det faktiska nypriset och anser sig göra en bra affär trots att man istället kunnat få njuta av att plocka ut en helt ny?
I vissa lägen kan du inte plocka ut en ny på momangen - därav ett bättre andrahandsvärde.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vi kanske borde starta en egen tråd som behandlar felaktiga bumpar, så slipper vi dessa påpekanden här? Känns som att var tredje "fråga" är en påminnelse kring bumpregeln.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp