• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pimpim

Breitling
Ja ett svar hade inte gjort något, så slipper man sitta och vänta.
Men som sagt bara fortsätta, till slut så löser det sig säkert.

Tack så mycket! Ska bara se till att få tag i en också :)
 

Rey

Rolex
Per dygn känns ju spontant som en gång varje dygn, det är då fritt att bumpa 23.59 och sedan 00.01 men det fattar ju de flesta att det inte är mycket lönt ;)
 

marmot

Panerai
Det finns ju bilder på klockan...? Så länge säljaren inte far med osanning och säger opolerad. Även om många föredrar opolerat så finns det de som knte bryr sig så mycket. Säljaren beskriver ju faktiskt skicket i övrigt samt har många bilder.
Finns de som inte bryr sig, visst, men finns också de som inte ser sånt och som kanske bör får veta då det påverkar värdet?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Finns de som inte bryr sig, visst, men finns också de som inte ser sånt och som kanske bör får veta då det påverkar värdet?
Du har en poäng, men om klockan inte är prissatt därefter kan du ju slänga upp den i minst prisvärda-tråden istället. Tycker du att den är felprissatt beaktat polering?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Den senaste jag såg var en hårt polerad -94a för 60k. Galet.
Såg den, samt den med papper för 69k. Priserna är sjuka, men så värst överprisade tycker jag inte att de är. Lite prutmån så är de nog vettiga. Köpte min 16710 för 34k för tre och ett halvt år sedan och blev erbjuden 57k (min är med box men utan papper) för ett par veckor sedan. Min är förvisso i riktigt fint skick och om den är polerad är det riktigt bra gjort, men ändå. Sinnes.
 

Ruben

Rolex
Såg den, samt den med papper för 69k. Priserna är sjuka, men så värst överprisade tycker jag inte att de är. Lite prutmån så är de nog vettiga. Köpte min 16710 för 34k för tre och ett halvt år sedan och blev erbjuden 57k (min är med box men utan papper) för ett par veckor sedan. Min är förvisso i riktigt fint skick och om den är polerad är det riktigt bra gjort, men ändå. Sinnes.
Den för 69k är också sjukt överprisad (i förhållande till skick har jag för mig, orkar inte leta upp annonsen).
Tänkte mer att @Pimpim är ny medlem och kanske inte så erfaren i klocksvängen så han inte går och köper någon av dessa två.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Den för 69k är också sjukt överprisad (i förhållande till skick har jag för mig, orkar inte leta upp annonsen).
Tänkte mer att @Pimpim är ny medlem och kanske inte så erfaren i klocksvängen så han inte går och köper någon av dessa två.
Kan hålla med om att skicket kanske inte är helt hundra men vad anser du att en med papper och box ska ligga på? 60-65k?
 

Pimpim

Breitling
Tack för input! Pratade med en god vän @naggge om denna och även han tyckte det var lite väl högt. Men riktigt snällt att ni delar med er.

Då jag som sagt är ny här så undrar jag om ni har någon erfarenhet av köptråden? Kollar folk där innan dom lägger ut för en smidig affär eller är det tvärt om?

/Pimpim
 

Ruben

Rolex
Tack för input! Pratade med en god vän @naggge om denna och även han tyckte det var lite väl högt. Men riktigt snällt att ni delar med er.

Då jag som sagt är ny här så undrar jag om ni har någon erfarenhet av köptråden? Kollar folk där innan dom lägger ut för en smidig affär eller är det tvärt om?

/Pimpim
Är ju helt klart värt att lägga ut en köpesannons, värsta som kan hända är ju att ingen hör av sig.
Din "svårsålda" 16710:a var ju ett kap!
Några tusenlappar för billig kanske. Men sålde nog lite under fel tidpunkt och hade dåligt tålamod :bag:
Jobbigt när man är sugen på nytt ;)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Är ju helt klart värt att lägga ut en köpesannons, värsta som kan hända är ju att ingen hör av sig.

Några tusenlappar för billig kanske. Men sålde nog lite under fel tidpunkt och hade dåligt tålamod :bag:
Jobbigt när man är sugen på nytt ;)
Ja, uppenbarligen helt fel tidpunkt. Men, jag vet hur det är när tålamodet tryter. Illavarslande nu när jag tänkte vänta in en fin 16710, lär inte gå.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp