• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tycker att @closetplayer kan ta bort kanske. Det ÄR forumets finaste :rolex: som jag sett.
Vet inte vad du har för tanke med att framföra samma åsikt i 2 trådar? Klockan är fin, inget snack om det, men visar tydliga tecken på polering. Jag är övertygad om att det finns mycket välhållna ex här på forumet från de sista årgångarna av 16710 som inte är polerade och med begränsade bruksspår. I min och mångas värld är alltid en välhållen opolerad klocka finare än en polerad. Men smaken är olika och tur är väl det:)
 
P

Philippe Stern

Guest
Ja, man förstår inte allt här i livet. Jaså, finns det finare tror du? Var är dessa bilderna då? Inte foto = inget bevis. Det är sen gammalt. PS. Tycker det låter illavarslande att du lever i en egen värld. Good luck with that.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Ja, man förstår inte allt här i livet. Jaså, finns det finare tror du? Var är dessa bilderna då? Inte foto = inget bevis. Det är sen gammalt. PS. Tycker det låter illavarslande att du lever i en egen värld. Good luck with that.
Ja jag tror det finns finare men jag har ju naturligtvis inte kännedom om och bilder på alla klockor på KS. Vi kan ju bara jämföra ett par detaljer med med min Explorer 2'a från 1994. Alltså 13 år äldre och en högst ordinär dinka som även den fått smaka polertrissa vid något tillfälle.

Låt oss börja med att jämföra kronskydden
IMG_3040.jpg

Ganska ordentligt polerad då övergångarna mellan ytorna fått rejält rundade former. Mitt ex nedan har betydligt skarpare övergångar även som jag sa den är inte orörd.
Exp2b.jpg


Sen vänder vi på klockan och då kan vi konstaterat att poleraren stannat upp i rörelsen alternativt polerat bort ett större ding.
IMG_3035.jpg

Att jämföra med min undersida.
Exp2a.jpg

En blank och repfri klocka är inte samma sak som en fin klocka. Resten av din kommentar bortser jag ifrån då den bara visar din arrogans och respektlöshet till andras åsikter.
Jag beklagar @closetplayer att du och din klocka kommit lite i kläm i denna post. Din klocka är fin men forumets finaste, nej.
 

BCKSTRM

Rolex
@Magnuska du kan ju flytta dina överprisade jumpadojor till Blocket. Om du nu måste lägga ut dem på KS får du flytta till Lifestyle. På K&S hör de iaf inte hemma...

Skärpning och läs riktlinjer!
 

BCKSTRM

Rolex
Med tanke på att det fanns både jackor och kameror etc under OT utgick jag från att det var ok @Andersbackstrom. Synd att du inte gillar "gympadojor".
Gamla annonser kanske, men garanterat inga nya då det står i riktlinjerna att man inte får posta OT i K&S. Har inget emot sneakers, men har emot att du tar ett löjligt överpris för OT... Tycker inte det hör hemma på ett entusiastforum för klockor...
 

Magnuska

Breitling
Tillbakadragen @Andersbackstrom. Angående priset på NMD om man ska diskutera det så är det svårt. Tillgång och efterfrågan styr som vi alla vet och tillgången på dom gör att de säljs dyrt. Rätt eller fel lägger jag ingen värdering i men så är det helt enkelt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nu har det säkert tagits upp i någon annan tråd men jag kan icke finna den.
Hur går tankarna med ingen retur pga att garantin fortfarande gäller? Ska inte returen finnas där utifall ett objekt inte är korrekt beskrivet? Att ett garantiärende skulle uppstå under de 24-48 timmar retur som oftast lämnas känns väl inte alltid så troligt. Nu pratar jag självklart inte om oanvända klockor utan de som har garanti kvar men kanske ändå har änvänds flitigt under 1-2 år.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Nu har det säkert tagits upp i någon annan tråd men jag kan icke finna den.
Hur går tankarna med ingen retur pga att garantin fortfarande gäller? Ska inte returen finnas där utifall ett objekt inte är korrekt beskrivet? Att ett garantiärende skulle uppstå under de 24-48 timmar retur som oftast lämnas känns väl inte alltid så troligt. Nu pratar jag självklart inte om oanvända klockor utan de som har garanti kvar men kanske ändå har änvänds flitigt under 1-2 år.
Det har diskuterats i omgångar. Bl.a här: https://klocksnack.se/threads/ingen-retur-då-servicen-omfattas-av-garanti.55787/
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Nej självklart inte och annonsen är raderad.
Tar ni bort min annons bara för att det är en AM länk på? Jag skriver ju klart och tydligt att det är AM. Ni kan väl be mig ta bort enbart länken i så fall istället för att bara ta bort hela annonsen utan att först kontakta mig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tar ni bort min annons bara för att det är en AM länk på? Jag skriver ju klart och tydligt att det är AM. Ni kan väl be mig ta bort enbart länken i så fall istället för att bara ta bort hela annonsen utan att först kontakta mig.

Reglerna är tydliga och avviker man från dem så raderas annonsen. Du säljer en AM-länk med Rolexkrona vilket per definition är en förfalskning och mycket illa. Att du har mage att gnälla över en radering när du borde haft en varning är rent sagt bedrövligt!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Reglerna är tydliga och avviker man från dem så raderas annonsen. Du säljer en AM-länk med Rolexkrona vilket per definition är en förfalskning och mycket illa. Att du har mage att gnälla över en radering när du borde haft en varning är rent sagt bedrövligt!
OK, kanske jag som inte är påläst men vad är skillnaden på AM och förfalskning? Menar du att jag skall sälja klockan utan länk, är det ok?
Jag försöker bara förstå vad jag förväntas göra.
Ni kan inte förutsätta att alla kan allt om allt och varit med i hemliga klubben i 10 år.
Jag tycker alltid det är bättre med en dialog och förklara än att spydigt raljera över folks misstag när man haft en hederlig avsikt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
OK, kanske jag som inte är påläst men vad är skillnaden på AM och förfalskning? Menar du att jag skall sälja klockan utan länk, är det ok?
Jag försöker bara förstå vad jag förväntas göra.
Ni kan inte förutsätta att alla kan allt om allt och varit med i hemliga klubben i 10 år.
Jag tycker alltid det är bättre med en dialog och förklara än att spydigt raljera över folks misstag när man haft en hederlig avsikt.
I all välmening... Om du inte har förstår varför en falskloggad Rolex-länk blir raderad på ett entusiastforum bör du läsa på innan du annonserar.

Forumet drivs av ett gäng entusiaster (tack!) där tid är en viktig ingrediens. Min gissning är helt enkelt att admins inte kan ta sig tiden att tillrättavisa alla felaktiga annonser, utan hänvisar till reglerna.

Och för att svara på din fråga. En förfalskad länk bär logga.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
OK, kanske jag som inte är påläst men vad är skillnaden på AM och förfalskning? Menar du att jag skall sälja klockan utan länk, är det ok?
Jag försöker bara förstå vad jag förväntas göra.
Ni kan inte förutsätta att alla kan allt om allt och varit med i hemliga klubben i 10 år.
Jag tycker alltid det är bättre med en dialog och förklara än att spydigt raljera över folks misstag när man haft en hederlig avsikt.

Du förväntas att inte sälja en länk med Rolexkrona på som inte är Rolex. Det kan ju på intet sätt missförstås. Jag raljerar inte jag är upprörd över att du ifrågasätter borttagandet av annonsen. Det är ditt ansvar att läsa och förstå regelverket innan du postar!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
OK, kanske jag som inte är påläst men vad är skillnaden på AM och förfalskning? Menar du att jag skall sälja klockan utan länk, är det ok?
Jag försöker bara förstå vad jag förväntas göra.
Ni kan inte förutsätta att alla kan allt om allt och varit med i hemliga klubben i 10 år.
Jag tycker alltid det är bättre med en dialog och förklara än att spydigt raljera över folks misstag när man haft en hederlig avsikt.
Du förväntas att inte sälja en länk med Rolexkrona på som inte är Rolex. Det kan ju på intet sätt missförstås. Jag raljerar inte jag är upprörd över att du ifrågasätter borttagandet av annonsen. Det är ditt ansvar att läsa och förstå regelverket innan du postar!
ok, tackar för informationen, då vet jag.
Då är det alltså ok att jag lägger upp klockan till försäljning igen UTAN länken, eftersom klockan är helt original.
Och med raljera syftade jag inte på dig eller vad du sagt utan på bitska kommentarer från andra medlemmar. Jag tänker lite som att om jag går på stan och ser nån som har en fake Lacoste på sig så springar jag inte till polisen och anger den personen eller går på den personen och påtalar hur korkad och dum den personen är...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
ok, tackar för informationen, då vet jag.
Då är det alltså ok att jag lägger upp klockan till försäljning igen UTAN länken, eftersom klockan är helt original.
Och med raljera syftade jag inte på dig eller vad du sagt utan på bitska kommentarer från andra medlemmar. Jag tänker lite som att om jag går på stan och ser nån som har en fake Lacoste på sig så springar jag inte till polisen och anger den personen eller går på den personen och påtalar hur korkad och dum den personen är...

Som sagt fake är totalbannat här, självklart får du sälja klockan utan länk givet att den är korrekt. Ber dig och alla andra att noga läsa igenom regelverket för vår köp/sälj.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp