• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Knypplarn

Cartier
Tycker också att det är väldigt bra. Helst hade jag sett åt annonserna utformades efter en given mall som sedan automatiskt genererar en rubrik med den "viktigaste" informationen.
 

tissoter

Audemars
Varför skulle en svensksåld vara bättre om ett garantiärende uppstår? Så vitt jag vet har Omega världsgaranti. Har jag missat något?

https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-pro-1-5-månader-gammal.58321/

@Kleiz
Är väl för att en del personer blivit hänvisade vidare när de inkommit till AD med garantiärenden, vilket i sig är aningen märkligt då en Rolex som är köpt i ex Spanien är lika äkta som en i Sverige och bägge omfattas av samma garanti.

En del människor ser dock en trygghet i att saker generellt sett är köpta i Sverige....kvitton etc
Så är mina intryck från tidigare diskussioner på forumet.
 
Är väl för att en del personer blivit hänvisade vidare när de inkommit till AD med garantiärenden, vilket i sig är aningen märkligt då en Rolex som är köpt i ex Spanien är lika äkta som en i Sverige och bägge omfattas av samma garanti.

En del människor ser dock en trygghet i att saker generellt sett är köpta i Sverige....kvitton etc
Så är mina intryck från tidigare diskussioner på forumet.

Absolut, det håller jag med om. Bla har du som konsument 3 års reklamationsrätt om du köpt klockan av en näringsidkare i Sverige. Klart att det finns fördelar. Det jag ställer mig frågande till var just kopplingen svensk AD och garantiärenden.
 

tissoter

Audemars
Absolut, det håller jag med om. Bla har du som konsument 3 års reklamationsrätt om du köpt klockan av en näringsidkare i Sverige. Klart att det finns fördelar. Det jag ställer mig frågande till var just kopplingen svensk AD och garantiärenden.
Nej, det har ingen koppling om det är ett märke med world wide garanti.
Det ska gå och lämna in den då, borde bara vara och ringa tillverkaren i annat fall och påpeka att en AD vägrar :)
(Tror de flesta ändrar sig då hehe)
 

Mr Chance

Kalmar
Tycker också att det är väldigt bra. Helst hade jag sett åt annonserna utformades efter en given mall som sedan automatiskt genererar en rubrik med den "viktigaste" informationen.
Plus att prisintervaller för respektive tillverkare och modell fastställs! I kombination med en lista på ord som är OK att använda i sina annonser och en funktion som tvingar annonsören av en säljesannons att lusläsa köpesannonser, och vice versa, så har vi ett vattentätt annonsforum där inga missförstånd uppstår och INGEN annons hamnar i den stora skämstråden, dvs den om den minst prisvärda klockan. Dessutom kanske vi slipper en del diskussioner om modeller, priser, utbytta delar och annat tråkigt.

Vilket man ju såklart vill slippa på ett diskussionforum om klockor...
:banghead::D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Plus att prisintervaller för respektive tillverkare och modell fastställs! I kombination med en lista på ord som är OK att använda i sina annonser och en funktion som tvingar annonsören av en säljesannons att lusläsa köpesannonser, och vice versa, så har vi ett vattentätt annonsforum där inga missförstånd uppstår och INGEN annons hamnar i den stora skämstråden, dvs den om den minst prisvärda klockan. Dessutom kanske vi slipper en del diskussioner om modeller, priser, utbytta delar och annat tråkigt. Vilket man ju såklart vill slippa på ett diskussionforum om klockor...
:banghead::D
Hehe, ironi är underbart :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Något som stör mig lite är när man återpostar ngt till salu och skriver "Prisbump", IMO så sätter jag ett = tecken mellan en prisbump och en viss sänkning av priset. Annars borde man skriva bara "bump".
 

Zalath

Panerai
Plus att prisintervaller för respektive tillverkare och modell fastställs! I kombination med en lista på ord som är OK att använda i sina annonser och en funktion som tvingar annonsören av en säljesannons att lusläsa köpesannonser, och vice versa, så har vi ett vattentätt annonsforum där inga missförstånd uppstår och INGEN annons hamnar i den stora skämstråden, dvs den om den minst prisvärda klockan. Dessutom kanske vi slipper en del diskussioner om modeller, priser, utbytta delar och annat tråkigt.

Vilket man ju såklart vill slippa på ett diskussionforum om klockor...
:banghead::D
Hehe.

Tycker att diskussioner om annonser i de olika trådarna är något av det bästa på forumet. Det är intressant att höra hur andra ser på objekt gällande skick och pris, vilket minskar risken för buyer's remorse.
 

Knypplarn

Cartier
Plus att prisintervaller för respektive tillverkare och modell fastställs! I kombination med en lista på ord som är OK att använda i sina annonser och en funktion som tvingar annonsören av en säljesannons att lusläsa köpesannonser, och vice versa, så har vi ett vattentätt annonsforum där inga missförstånd uppstår och INGEN annons hamnar i den stora skämstråden, dvs den om den minst prisvärda klockan. Dessutom kanske vi slipper en del diskussioner om modeller, priser, utbytta delar och annat tråkigt.

Vilket man ju såklart vill slippa på ett diskussionforum om klockor...
:banghead::D
Låter kanske en smula överdrivet men att ha ett formulär som automatiskt omvandlas till en snygg och tydlig (enhetlig) annons kan knappast skada.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En sak som verkligen irriterar mig är annonser med "prisbump" i rubriken, när det faktiskt inte är någon prisbump.

Så här; säljaren skapar en annons, ett tag senare prisbumpar hen annonsen och lägger till "prisbump" i rubriken (inget fel än så länge). Ännu lite senare bumpas annonsen igen men utan prisbump, dock ändras inte rubriken vilket således ger en intrycket att annonsen prisbumpas igen. Tråkigt irriterande.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor

DrKlocka

Audemars
De på ebay har söm i en annan färg, spännet ser sämre ut och de ser allmänt ut att kosta mindre.. Men jag hade gärna sett mer än bara produktbilder på dina @Heuer1860
Finns ju rättså många liknande på bukten som i annonsen här på KS. Hade gärna velat veta om det är skillnad på de som säljs här mot ebay och om de kan motiveras av prisskillnaden.
 
Vet faktiskt inte hur kvalitén är på de som finns på ebay så det är svårt för mig att svara på, vet bara av min egen erfarenhet att ebay är mest billiga kinaprylar till ganska låg kvalitet.
Men som sagt svårt att jämföra eftersom jag bara vet hur de jag har ser ut o inte de på ebay, enklaste är ju att beställa ett där o se om kvalitén faller i smaken:)
 
Jag har visserligen sett ett flertal icke-original delar florera här på forumet och tänkte därför att det var OK om jag skrev tydligt att det är icke-original. Jag vill dock inte hamna i någon form av bad standing så jag tar bort annonsen bums.

M v h
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag har visserligen sett ett flertal icke-original delar florera här på forumet och tänkte därför att det var OK om jag skrev tydligt att det är icke-original. Jag vill dock inte hamna i någon form av bad standing så jag tar bort annonsen bums.

M v h
Om du ser tavlor som inte är äkta så hojta till.
Jag har själv blivit lurad och betalt för mycket för en klockan. Vilket inte är så roligt :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp