• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Även jag tolkar det som att han säljer en klocka som han inte fått hem än. Å andra sidan, vem har en panerai som graal? ;)
IMG_5619.JPG

Välkommen till Paneraitråden så förklarar vi
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har svårt att förstå det där med att folk tycker det är så viktigt med bild. Klockan ser likadan ut i nyskick oavsett om bilden är tagen av Lars-Olof i Skaraborg eller av Kim jong- un i Nordkorea....

En annons ska innehålla en bild. Har den ingen bild så tar vi bort annonsen. Det är inte ett förslag, det är ett villkor för att få annonsera. ;)
 

Greven

Audemars
Allmän fråga & fundering:

Om man lägger ut en annons på Köp & Sälj, varför ser man då inte till att vara tillgänglig och svarar på eventuella PM som kan skickas? Speciellt underligt är det om jag skickar PM och säger mig vara intresserad av klockan och frågar om den finns kvar, men inte får svar. Ser att medlemmen är aktiv på forumet vid ett flertal tillfällen, men får ändå inte svar. Skickar PM igen med samma fråga, i vänlig ton. Får fortfarande inte svar. Inte okej enligt mig och passar inte in i KS-andan.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Allmän fråga & fundering:

Om man lägger ut en annons på Köp & Sälj, varför ser man då inte till att vara tillgänglig och svarar på eventuella PM som kan skickas? Speciellt underligt är det om jag skickar PM och säger mig vara intresserad av klockan och frågar om den finns kvar, men inte får svar. Ser att medlemmen är aktiv på forumet vid ett flertal tillfällen, men får ändå inte svar. Skickar PM igen med samma fråga, i vänlig ton. Får fortfarande inte svar. Inte okej enligt mig och passar inte in i KS-andan.

Förlåt, Har du skickat PM angående min Reverso och jag missat det?
Jag har inte fått någon notis om att jag har fått ett PM.....eller gällde det någon annan annons....för jag är alltid orolig att jag missar PM...då det har stökat ibland med funktionerna för mig, då jag loggar in med olika "datorer"
 

Greven

Audemars
Förlåt, Har du skickat PM angående min Reverso och jag missat det?
Jag har inte fått någon notis om att jag har fått ett PM.....eller gällde det någon annan annons....för jag är alltid orolig att jag missar PM...då det har stökat ibland med funktionerna för mig, då jag loggar in med olika "datorer"
Du kan vara lugn, det är inte du. Tack ändå för ditt inlägg här i tråden.

Min allmänna fundering är baserad på ett par händelser med PM om intresse av köp men utan svar. Det är det jag reagerar på och tycker vi inte skall ha en sådan nivå här på KS.
 

newstick

Omega
2-Faktor
Helt rätt. Frågan är egentligen en icke-fråga. Annons ska ha bild. Punkt.
Det är liksom inte förhandlingsbart.

Och varför sitter vi och bryr oss om detta @newstick00 ? För att vi tror att forumet blir bättre om alla följer de få och enkla regler som finns.

Herr borgare, eftersom du uppenbarligen inte sett min annons från första början så kanske du ska undvika att svara på ämnet. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp