• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Kolla två poster upp ;)
200_s.gif
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Haha, förlåt, du har en jättefin klocka, men tror du verkligen att din sänkning av priset från 4900kr till 4800kr kommer göra den mer attraktiv för en presumtiv köpare? Tror du verkligen det gör någon skillnad? :hilarious: :D@Nilas
https://klocksnack.se/threads/longines-hydroconquest-41mm-prisbump-28-11.63965/
Nej det tror jag inte men är själv trött på bumpar där det aldrig händer någonting alls. Vad gäller klockan så är den i ypperligt skick och det nuvarande priset är riktigt bra med tanke på det. Har sett betydligt sämre skick gå för mer. Du kanske själv är intresserad i och med att du besökte annonsen? I annat fall var det iallafall kul att jag kunde glädja någon.;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
När något kostar 5 tusen och man prisbumpar genom att sänka en hundring..jag har svårt att se att det ger effekt men jag kanske har fel.
https://klocksnack.se/threads/longines-hydroconquest-41mm-prisbump-28-11.63965/
Som sagt, betydligt bättre än bumpar där inget händer alls under lång tid. Sen är det ju lite skillnad på att prissänka en klocka för 5000kr gentemot en för 25000kr eller?
Förstår inte riktigt heller varför man retar sig så mycket på det så att man måste skriva om det i en tråd. Behövs inte ens ett fel för att man ska bli skrattad åt tyvärr.
 

Makkanxd

Rolex
Som sagt, betydligt bättre än bumpar där inget händer alls under lång tid. Sen är det ju lite skillnad på att prissänka en klocka för 5000kr gentemot en för 25000kr eller?
Förstår inte riktigt heller varför man retar sig så mycket på det så att man måste skriva om det i en tråd. Behövs inte ens ett fel för att man ska bli skrattad åt tyvärr.
Fast jag tycker nog det är värre att sänka priset med en 100ing än att bara bumpa.
Men du får ju bumpa med 20 spänn också om du vill! Fritt val
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag kan personligen finna det märkligt att i stort sett dagligen bumpa sin annons månad efter månad utan att ändra pris. Saken är ju den att det dödar annonsen. Visst kan det vara ett lite udda objekt som är rimligt prissatt men då är det ingen poäng med att dagligen bumpa då presumtiv köpare kommer använda sökfunktionen. Ett annat alternativ är ju att sänka priset. Fick jag bestämma skulle det krävas prissänkning med 5% för varje bump från bump 10. Jag förstår att det är lite svårt att moderera detta men det vore en fröjd.
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
Fast jag tycker nog det är värre att sänka priset med en 100ing än att bara bumpa.
Men du får ju bumpa med 20 spänn också om du vill! Fritt val
Vad är värre med att sänka med 100kr gentemot inget alls? Med tanke på att utgångspriset på 4900kr inte är högt från start så är det väl skitbra. Har ju sett betydligt sämre skick säljas för mer än 4800kr som priset ligger på nu. Tur att vi tycker olika annars hade forumet blivit tråkigt, men själv hade jag aldrig ens fått för mig att skriva och kommentera någons prisbump i en tråd. Måste ju finnas annat som intresserar i ett så här bra forum om det nu är klockor man har som huvudsyfte.
 

Makkanxd

Rolex
Vad är värre med att sänka med 100kr gentemot inget alls? Med tanke på att utgångspriset på 4900kr inte är högt från start så är det väl skitbra. Har ju sett betydligt sämre skick säljas för mer än 4800kr som priset ligger på nu. Tur att vi tycker olika annars hade forumet blivit tråkigt, men själv hade jag aldrig ens fått för mig att skriva och kommentera någons prisbump i en tråd. Måste ju finnas annat som intresserar i ett så här bra forum om det nu är klockor man har som huvudsyfte.
Jag tror knappast objektet blir så mycket mer attraktivt av den rabatten. Är det någon som vill köpa så tror jag inte han/hon tänker att det helt plötsligt blev ett kap.
Jag säger inget om priset men tycker det var ganska kul att sänka med 100 spänn och det får jag tycka hur mycket jag vill :)
 

Makkanxd

Rolex
Fast det finns annonser ute på 10 gånger så dyra klockor som bumpar med att sänka priset med 1000, i procent lika mycket som i det här fallet utan att någon har klagat.
Om jag var intresserad så hade jag inte brytt mig om den kostade 4900 eller 4800 jag har svårt att tro att andra gör det heller. Men somsagt fritt att bumpa som man vill!
 

Freddie L

Panerai
Vad är värre med att sänka med 100kr gentemot inget alls? Med tanke på att utgångspriset på 4900kr inte är högt från start så är det väl skitbra. Har ju sett betydligt sämre skick säljas för mer än 4800kr som priset ligger på nu. Tur att vi tycker olika annars hade forumet blivit tråkigt, men själv hade jag aldrig ens fått för mig att skriva och kommentera någons prisbump i en tråd. Måste ju finnas annat som intresserar i ett så här bra forum om det nu är klockor man har som huvudsyfte.
Tycker att det är en schysst gest, när klockan är vettigt prissatt från början. Självklart gör det varken till eller från, det triggar inte något spontant köp. Själv brukar jag nog ta i lite mer vid prissänkning, men det är tanken som räknas. Mycket bättre än dagliga bumpar veckor i sträck UTAN att justera priset.

Så jag har inga problem med din prisbump @Nilas! Att du hamnar i den här tråden säger mer om de som satte dig här, än dig.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Om jag var intresserad så hade jag inte brytt mig om den kostade 4900 eller 4800 jag har svårt att tro att andra gör det heller. Men somsagt fritt att bumpa som man vill!
Känns inte riktigt som man kan bumpa hur man vill som du skriver, när man får läsa roliga inlägg om det i andra trådar. Diskussionen är för ynklig för detta annars så ypperliga forum så jag föreslår att vi håller här.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tycker att det är en schysst gest, när klockan är vettigt prissatt från början. Självklart gör det varken till eller från, det triggar inte något spontant köp. Själv brukar jag nog ta i lite mer vid prissänkning, men det är tanken som räknas. Mycket bättre än dagliga bumpar veckor i sträck UTAN att justera priset.

Så jag har inga problem med din prisbump @Nilas! Att du hamnar i den här tråden säger mer om de som satte dig här, än dig.
Man tackar! Det värmer. Ovanpå allt så har jag ju fått lite gratisreklam av min felbumpade klocka.:D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om jag var intresserad så hade jag inte brytt mig om den kostade 4900 eller 4800 jag har svårt att tro att andra gör det heller. Men somsagt fritt att bumpa som man vill!
Det skulle jag inte heller göra, 1000 på en klocka för 50 000 skulle även inte det vara avgörande. Var mer att jag tycker det blev en lite väl stor grej av det, även om jag kan erkänna att jag också tyckte det var lite små roligt att gå ner med bara en 100ing så har han åtminstone gått ner i pris. Samt att vad jag kan hitta så har ingen klagat när någon dragit av 1000 på en 50´klocka.
Tycker bara det blev ett lite väl onödig grej av det hela.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det skulle jag inte heller göra, 1000 på en klocka för 50 000 skulle även inte det vara avgörande. Var mer att jag tycker det blev en lite väl stor grej av det, även om jag kan erkänna att jag också tyckte det var lite små roligt att gå ner med bara en 100ing så har han åtminstone gått ner i pris. Samt att vad jag kan hitta så har ingen klagat när någon dragit av 1000 på en 50´klocka.
Tycker bara det blev ett lite väl onödig grej av det hela.
Tyvärr så finns det ju en hel del av liknande onödiga grejer på forumet som ploppar upp allt för ofta. Inte konstigt att vissa inte vill/vågar kommentera eller sälja något.
Synd på ett annars fantastiskt forum med övervägande ödmjuka entusiaster.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr så finns det ju en hel del av liknande onödiga grejer på forumet som ploppar upp allt för ofta. Inte konstigt att vissa inte vill/vågar kommentera eller sälja något.
Synd på ett annars fantastiskt forum med övervägande ödmjuka entusiaster.
Tyvärr så blir det lätt en drevmentalitet på forum, även om personerna bakom inte menade något illa så kan det eskalera fort. Tycker man kan spara det till någon som verkligen förtjänar det och du gör absolut inte det i det här fallet. Måste erkänna att jag själv har dragits med någon gång men det är onödigt på KS, sånt hör hemma på Flashback.
 

Makkanxd

Rolex
Det skulle jag inte heller göra, 1000 på en klocka för 50 000 skulle även inte det vara avgörande. Var mer att jag tycker det blev en lite väl stor grej av det, även om jag kan erkänna att jag också tyckte det var lite små roligt att gå ner med bara en 100ing så har han åtminstone gått ner i pris. Samt att vad jag kan hitta så har ingen klagat när någon dragit av 1000 på en 50´klocka.
Tycker bara det blev ett lite väl onödig grej av det hela.
tråden är väl till för att ställa frågor och funderingar. Min fråga är om någon tycker att annsosen blev mer intressant av den prisbumpen. jag hade större förväntningar när jag såg att den var bumpad.

Edit: som jag sagt förut får du @Nilas sjävklart bumpa pris hur du vill! Hoppas inte du är så pass svensk så du behöver känna dig kränkt över att jag tog upp det i denna tråd, inte så jag menade. Jag släpper det här nu för att undvika flera missförstånd. Det är ju trots allt inte min ensak att lägga mig i !
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tyvärr så finns det ju en hel del av liknande onödiga grejer på forumet som ploppar upp allt för ofta. Inte konstigt att vissa inte vill/vågar kommentera eller sälja något.
Synd på ett annars fantastiskt forum med övervägande ödmjuka entusiaster.

Du får helt enkelt skriva fler inlägg så löser det hela sig per automatik. Finns andra annonser ute just nu som har samma upplägg på hundralappsbumpen men som inte har hamnat här. Finns några multipostare som nästan alltid får sänka priset med måååånga procent från första utsatta priset, utan att för den delen hamna i minst prisvärda-tråden. Internet i ett nötskal min vän :)

tråden är väl till för att ställa frågor och funderingar. Min fråga är om någon tycker att annsosen blev mer intressant av den prisbumpen. jag hade större förväntningar när jag såg att den var bumpad.

Så du är alltså intresserad av klockan men vill inte köpa ner för utsatt pris? Svårt att tolka det på annat sätt i och med att du hade förväntningar på ett större prisavdrag. Har inte kontrollerat @Nilas påstående att den ligger rätt i pris om man jämför med tidigare försäljningar, men om så är fallet är det ett mindre snyggt sätt att använda en tråd för att pressa ner priset.
 

Makkanxd

Rolex
Du får helt enkelt skriva fler inlägg så löser det hela sig per automatik. Finns andra annonser ute just nu som har samma upplägg på hundralappsbumpen men som inte har hamnat här. Finns några multipostare som nästan alltid får sänka priset med måååånga procent från första utsatta priset, utan att för den delen hamna i minst prisvärda-tråden. Internet i ett nötskal min vän :)



Så du är alltså intresserad av klockan men vill inte köpa ner för utsatt pris? Svårt att tolka det på annat sätt i och med att du hade förväntningar på ett större prisavdrag. Har inte kontrollerat @Nilas påstående att den ligger rätt i pris om man jämför med tidigare försäljningar, men om så är fallet är det ett mindre snyggt sätt att använda en tråd för att pressa ner priset.
Nej jag är inte intresserad av att köpa.
Syftade mest på uttrycket 'prisbump'
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
tråden är väl till för att ställa frågor och funderingar. Min fråga är om någon tycker att annsosen blev mer intressant av den prisbumpen. jag hade större förväntningar när jag såg att den var bumpad.

Edit: som jag sagt förut får du @Nilas sjävklart bumpa pris hur du vill! Hoppas inte du är så pass svensk så du behöver känna dig kränkt över att jag tog upp det i denna tråd, inte så jag menade. Jag släpper det här nu för att undvika flera missförstånd. Det är ju trots allt inte min ensak att lägga mig i !
Jag är helt med på att det diskuteras med hur många procent man ska gå ner för att det ska kännas seriöst med en pris-bump. I det här fallet med ca 2% är det kanske i lägsta laget men så många andra kommer undan med det utan att avhandlas här så onödigt att hänga ut en enskild. Men jag skulle absolut inte vara främmande för en, låt säga 5%, minimum för att få pris-bumpa.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag är helt med på att det diskuteras med hur många procent man ska gå ner för att det ska kännas seriöst med en pris-bump. I det här fallet med ca 2% är det kanske i lägsta laget men så många andra kommer undan med det utan att avhandlas här så onödigt att hänga ut en enskild. Men jag skulle absolut inte vara främmande för en, låt säga 5%, minimum för att få pris-bumpa.
Skulle bara meddela att problemet är löst, klockan är såld för 4500kr. Nog billigast på länge för en Hydroconquest i detta skick.
Jag är nöjd och köparen blir definitivt nöjd.
Trevlig kommunikation och köpare då är det lätt att sänka priset lite. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp