• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men jäklar vad alla tassar som katten kring het gröt :) Ställ frågan till @Denke istället som är ansvarig för Köp & Sälj.

Frågan är väl i allra högsta grad relevant. Det är ju ständiga diskussioner om och förslag på hur det ska bli svårare att kunna annonsera för att undvika "Blocketkänsla" på köp & säljdelen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men jäklar vad alla tassar som katten kring het gröt :) Ställ frågan till @Denke istället som är ansvarig för Köp & Sälj.

Frågan är väl i allra högsta grad relevant. Det är ju ständiga diskussioner om och förslag på hur det ska bli svårare att kunna annonsera för att undvika "Blocketkänsla" på köp & säljdelen.

Ja, det är ju enklast att bara fråga. :)

Ibland hör någon enskild medlem av sig och frågar om vi kan ge access till köp/sälj trots att hen inte uppfyller de formella kraven. Och om det finns anledning för det så gör vi ibland undantag (vilket det tom står i riktlinjerna gör köp/sälj att vi kan göra). Detta är inget vi gör särskilt ofta. Men ibland. :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ja, det är ju enklast att bara fråga. :)

Ibland hör någon enskild medlem av sig och frågar om vi kan ge access till köp/sälj trots att hen inte uppfyller de formella kraven. Och om det finns anledning för det så gör vi ibland undantag (vilket det tom står i riktlinjerna gör köp/sälj att vi kan göra). Detta är inget vi gör särskilt ofta. Men ibland. :)
Av vilka skäl gör ni undantag typiskt sett?
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hej @Biohazard @larra64 och @vaniljglass
Jag kontaktade Admin och ställde frågan om det var OK att annonsera trots att jag inte gjort inlägg tidigare men varit medlem länge. Fick ett vänligt "Ja" tillbaka.
Läser trådar, reflekterar och skaffar kunskap utan att aktivt delta i trådar. Har säkert en del på hjärtat ibland men det är så fullt av kunskap här och är väl av den modesta uppfattningen att mina åsikter inte är någon tillgång.
Angående prissättningen på klockan så tycker jag att det är helt OK mtp. service, dokumentation, tillbehör inköpta hösten 2015 från Wempe i NYC. Sen kan det självklart vara så att "marknaden" inte anser detsamma och då får jag helt enkelt ta ställning till om jag sänker priset eller behåller klockan. Har följt ett par trådar där det diskuterats friskt ang. hur folk prissätter och jag är på intet sätt ute efter några "upptrissade fantasipriser" på klockan jag säljer. Sen om den, som sagt säljs för ett annat pris eller inte alls återstår att se. Jag kommer, om den säljs, införa slutpriset i annonsen. Något jag tycker är god idé för samtliga försäljningar som görs.

Jag hoppas det här ger svar på era frågor och funderingar. Återkom annars så gör jag detsamma :)

Vänligen
-
Erik
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej @Biohazard @larra64 och @vaniljglass
Jag kontaktade Admin och ställde frågan om det var OK att annonsera trots att jag inte gjort inlägg tidigare men varit medlem länge. Fick ett vänligt "Ja" tillbaka.
Läser trådar, reflekterar och skaffar kunskap utan att aktivt delta i trådar. Har säkert en del på hjärtat ibland men det är så fullt av kunskap här och är väl av den modesta uppfattningen att mina åsikter inte är någon tillgång.
Angående prissättningen på klockan så tycker jag att det är helt OK mtp. service, dokumentation, tillbehör inköpta hösten 2015 från Wempe i NYC. Sen kan det självklart vara så att "marknaden" inte anser detsamma och då får jag helt enkelt ta ställning till om jag sänker priset eller behåller klockan. Har följt ett par trådar där det diskuterats friskt ang. hur folk prissätter och jag är på intet sätt ute efter några "upptrissade fantasipriser" på klockan jag säljer. Sen om den, som sagt säljs för ett annat pris eller inte alls återstår att se. Jag kommer, om den säljs, införa slutpriset i annonsen. Något jag tycker är god idé för samtliga försäljningar som görs.

Jag hoppas det här ger svar på era frågor och funderingar. Återkom annars så gör jag detsamma :)

Vänligen
-
Erik
Förstår fortfarande inte varför den är betydligt dyrare än likadana ex som sålts.

Så sent som i november låg det en -16 ute för 40k.
 

Biohazard

Omega
Hej @Biohazard @larra64 och @vaniljglass
Jag kontaktade Admin och ställde frågan om det var OK att annonsera trots att jag inte gjort inlägg tidigare men varit medlem länge. Fick ett vänligt "Ja" tillbaka.
Läser trådar, reflekterar och skaffar kunskap utan att aktivt delta i trådar. Har säkert en del på hjärtat ibland men det är så fullt av kunskap här och är väl av den modesta uppfattningen att mina åsikter inte är någon tillgång.
Angående prissättningen på klockan så tycker jag att det är helt OK mtp. service, dokumentation, tillbehör inköpta hösten 2015 från Wempe i NYC. Sen kan det självklart vara så att "marknaden" inte anser detsamma och då får jag helt enkelt ta ställning till om jag sänker priset eller behåller klockan. Har följt ett par trådar där det diskuterats friskt ang. hur folk prissätter och jag är på intet sätt ute efter några "upptrissade fantasipriser" på klockan jag säljer. Sen om den, som sagt säljs för ett annat pris eller inte alls återstår att se. Jag kommer, om den säljs, införa slutpriset i annonsen. Något jag tycker är god idé för samtliga försäljningar som görs.

Jag hoppas det här ger svar på era frågor och funderingar. Återkom annars så gör jag detsamma :)

Vänligen
-
Erik

Hej Erik,

Varför tar du upp mitt namn i denna diskussionen?
Har inte ifrågasatt din annons?!
Trevlig klocka dock, Glws!
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hej igen @vaniljglass
Jag har som sagt satt ett pris som jag tycker verkar vettigt. Sen kan ju marknaden vara av annan åsikt. Men jag har tagit till mig dina åsikter och tittat runt här på forumet så en prisjustering kommer när jag listat ut hur man ändrar i rubriken.
Jag hävdar dock fortfarande att en service för 15 månader sen, extra Panerai originalarmband för x-antal tusen och full dokumentation, ner till tråden Panerai-tagen sitter på, har ett visst mervärde.
Hoppas du gillar det nya priset ;)

I övrigt tycker jag diskussionen är intressant. Det här "fenomenet" med priser som sänks verkar vara en ganska vanlig företeelse så frågan är om initialt annonserade priser är vad marknaden är beredd att betala. Visa objekt/modeller undantaget såklart.
Sen vad slutpris är för objekt vore också intressant att veta. Jag vill tro att de flesta annonsörer tar en viss höjd för "förhandling". Hur stor denna höjd är kan nog skilja sig betrakligt däremot. Ja, hur som helst...

Ha det gott
-
Erik
 

leiden

Rolex
@BCKSTRM
Lite för många annonser på samma gång :)

Ur riktlinjerna:
7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej @Biohazard @larra64 och @vaniljglass
Jag kontaktade Admin och ställde frågan om det var OK att annonsera trots att jag inte gjort inlägg tidigare men varit medlem länge. Fick ett vänligt "Ja" tillbaka.
Läser trådar, reflekterar och skaffar kunskap utan att aktivt delta i trådar. Har säkert en del på hjärtat ibland men det är så fullt av kunskap här och är väl av den modesta uppfattningen att mina åsikter inte är någon tillgång.
Angående prissättningen på klockan så tycker jag att det är helt OK mtp. service, dokumentation, tillbehör inköpta hösten 2015 från Wempe i NYC. Sen kan det självklart vara så att "marknaden" inte anser detsamma och då får jag helt enkelt ta ställning till om jag sänker priset eller behåller klockan. Har följt ett par trådar där det diskuterats friskt ang. hur folk prissätter och jag är på intet sätt ute efter några "upptrissade fantasipriser" på klockan jag säljer. Sen om den, som sagt säljs för ett annat pris eller inte alls återstår att se. Jag kommer, om den säljs, införa slutpriset i annonsen. Något jag tycker är god idé för samtliga försäljningar som görs.

Jag hoppas det här ger svar på era frågor och funderingar. Återkom annars så gör jag detsamma :)

Vänligen
-
Erik

Har inte några tankar kring din annons eller varför just du fick annonsera trots få inlägg. Det jag vill kommentera är det du skriver ovan: vänlig ton, sakligt och rakt igenom trevligt - önskar att fler bemötte sina klockbröder som du :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp