• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är SEL på min också, plus priserna har gått upp inom ett par år bara. Visst företagen har högre kostnader, men vill man ha tex 16610 , bara köpa då, om man hittar billigare. Kolla vad dom går på c24, Ebay mm..Dom ligger där. Som sagt finns billigare men i då sämre skick och äldre sam inte kompletta.
Ja, jag vet att det är SEL på din. Min poäng var att att 2004 i sig är ointressant, och inte mer värt än en 2003a.

Trist överlag att alla är så giriga numera. Hoppas att det inte blir en trend att jämföra sitt pris med svindyra handlare på östermalm. ;)
 

Code

AKA Vincent B
Ja, jag vet att det är SEL på din. Min poäng var att att 2004 i sig är ointressant, och inte mer värt än en 2003a.

Trist överlag att alla är så giriga numera. Hoppas att det inte blir en trend att jämföra sitt pris med svindyra handlare på östermalm. ;)
Ja jämnför med handlare OCH chrono24, Ebay mm. PRECIS som alla andra gör. Och när andra gör, precis som jag så går inte priserna ner. Alla vill ju ha så mkt så möjligt av det dom säljer. Plus det som inte folk verkar förstå är skicket. Skicket gör mycket. Det som däremot är tråkigt är att folk "GNÄLLER" HELATIDEN om ALLT och vill ha allt gratis. Priserna ligger runt där om inte någon "privat person" skulle sälja billigare vilket inte är troligt då som sagt "privat" personer jämnför priser med ovanstående om vad dom ligger/går för.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja jämnför med handlare OCH chrono24, Ebay mm. PRECIS som alla andra gör. Och när andra gör, precis som jag så går inte priserna ner. Alla vill ju ha så mkt så möjligt av det dom säljer. Plus det som inte folk verkar förstå är skicket. Skicket gör mycket. Det som däremot är tråkigt är att folk "GNÄLLER" HELATIDEN om ALLT och vill ha allt gratis. Priserna ligger runt där om inte någon "privat person" skulle sälja billigare vilket inte är troligt då som sagt "privat" personer jämnför priser med ovanstående om vad dom ligger/går för.
Du jämför alltså handlare och handlare.. :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ja jämnför med handlare OCH chrono24, Ebay mm. PRECIS som alla andra gör. Och när andra gör, precis som jag så går inte priserna ner. Alla vill ju ha så mkt så möjligt av det dom säljer. Plus det som inte folk verkar förstå är skicket. Skicket gör mycket. Det som däremot är tråkigt är att folk "GNÄLLER" HELATIDEN om ALLT och vill ha allt gratis. Priserna ligger runt där om inte någon "privat person" skulle sälja billigare vilket inte är troligt då som sagt "privat" personer jämnför priser med ovanstående om vad dom ligger/går för.
Du missar ju poängen.. Jämför med andra privata säljare och inte handlare.

Hos handlare har man en garant i form av att man vet vem man köper av och ofta får man en garanti (även vid gråhandel/ beg köp), därför kan handlare ta mer betalt.

Men hey, har vi fel säljer den ju :)
 

Code

AKA Vincent B
Hallå läs om läs rätt. Kolla chrono24 samt Ebay också, som är privat personer. Sagt det typ 3 gånger nu. Finns billigare, JA men inte i samma skick som min samt inte alltid kompletta och även äldre. Att folk ens orkar bryr sig om vad ANDRA tar för priser.
Om man är intresserad skickar man PM och pratar. Sett 1000 klockor här på KS där folk tar överpriser. Plus har tillbakadragit min annons ang byte. Skrev bytesvärde 56-55k för min Rolex 16610 i nästan MINT CONDITION. Komplett fr 2004. Hittar ni någon 16610 i samma skick kompletta, men SNÄLLA nån KÖP DÄR! Istället för sitta här o gnälla.
 

CLT

Rolex
Hallå läs om läs rätt. Kolla chrono24 samt Ebay också, som är privat personer. Sagt det typ 3 gånger nu. Finns billigare, JA men inte i samma skick som min samt inte alltid kompletta och även äldre. Att folk ens orkar bryr sig om vad ANDRA tar för priser.
Om man är intresserad skickar man PM och pratar. Sett 1000 klockor här på KS där folk tar överpriser. Plus har tillbakadragit min annons ang byte. Skrev bytesvärde 56-55k för min Rolex 16610 i nästan MINT CONDITION. Komplett fr 2004. Hittar ni någon 16610 i samma skick kompletta, men SNÄLLA nån KÖP DÄR! Istället för sitta här o gnälla.
Hoppas den aldrig säljer med tanke på din attityd.
 

Code

AKA Vincent B
Min attityd? Fattar verkligen INTE att folk orkar bry sig om vad andra tar för priser!!
Och aldrig haft den till Salu heller...inte svårt o få en Rolex 16610 fr 2004 i nästan mint condition, fullset sålt...MYCKET GNÄLL nu, sen när man kommer med ett försvar säger folk man har attityd. Märker verkligen hur oseriösa folk är.
 

CLT

Rolex
Min attityd? Fattar verkligen INTE att folk orkar bry sig om vad andra tar för priser!!
Och aldrig haft den till Salu heller...inte svårt o få en Rolex 16610 fr 2004 i nästan mint condition, fullset sålt...MYCKET GNÄLL nu, sen när man kommer med ett försvar säger folk man har attityd. Märker verkligen hur oseriösa folk är.
Bytesvärde 58k i din första annons. Du vet att man kan köpa en keramisk sub för det va?

Folk här påstår ju inte att din klocka är värd mindre än vad du begär för att dem är dryga. Tråden är ju delvis till för att få säljare på rätt spår. Nu verkar du inte vilja förstå eller bry dig om vad andra tycker, så lycka till med försäljningen.
 

Code

AKA Vincent B
Har fort inte haft min klocka till Salu och ja insåg att 58k var för högt. Tog ner den till 55 innan jag tillbakadrog annonsen. Efter jag kollat vad dom går för.
 

Wboy

Panerai
Sätt vilka priser ni vill, men visst är det lite märkligt när folk ska ha motsvarande pris som en erkänd internationell handlare som lämnar 1-2 års funktionsgaranti på en begagnad klocka. Den garantin är värd en hel del tusenlappar om skicket och historiken på en klocka inte är helt belagd. Få är sugna på att oväntat serva sin klocka efter någon månad.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Sätt vilka priser ni vill, men visst är det lite märkligt när folk ska ha motsvarande pris som en erkänd internationell handlare som lämnar 1-2 års funktionsgaranti på en begagnad klocka. Den garantin är värd en hel del tusenlappar om skicket och historiken på en klocka inte är helt belagd. Få är sugna på att oväntat serva sin klocka efter någon månad.
Om än ännu märkligare när en begagnad klocka ligger ute för +++ mot list.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Oj, är nog lite otydlig i annonsen! Köpte spännet på Tradera en gång för länge sedan. Utgår från att det är äkta, men inte helt korrekt till klockan.
Köpte själv något spänne på tratten och det var inte äkta och efter att ha tittat på din annons så liknar det ett sådant jag själv köpte :(
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
What!? Har inte ens reflekterat över att det inte skulle vara äkta. Var nån norsk säljare om jag inte minns fel, får ju byta ut spännet i så fall!
Jag har faktiskt inte hundra koll på spännena, men vet att det cirkulerar falska. Om du kollar på hur texten på insidan står, inoxyable tror jag, och googlar litet så hittar du bra info.

Obs igen, jag var/är bara ute efter att klargöra din annons (på en snygg klocka!), inte att jäklas.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Jag har faktiskt inte hundra koll på spännena, men vet att det cirkulerar falska. Om du kollar på hur texten på insidan står, inoxyable tror jag, och googlar litet så hittar du bra info.

Obs igen, jag var/är bara ute efter att klargöra din annons (på en snygg klocka!), inte att jäklas.
Tog bort spännet nu iaf, ska undersöka det närmare ikväll. Jo jag är tacksam för input! Annars hade väl aldrig detta upptäckts...
 

mofo

Audemars
2-Faktor
What!? Har inte ens reflekterat över att det inte skulle vara äkta. Var nån norsk säljare om jag inte minns fel, får ju byta ut spännet i så fall!
Köpte också det av en kille på tradera som var ifrån Norge har jag för mig, jag har för mig att det var någon här på KS som påpekade att det nog inte var äkta vara när jag visade upp en klocka.
Om du hittar någon mer info så hojta gärna.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Köpte också det av en kille på tradera som var ifrån Norge har jag för mig, jag har för mig att det var någon här på KS som påpekade att det nog inte var äkta vara när jag visade upp en klocka.
Om du hittar någon mer info så hojta gärna.
Den här norrmannen vräker ut mängder av fejkspännen/armband och annat på Tradera: http://www.tradera.com/profile/feedback/3407600/pmobil. Tradera bryr sig inte eftersom de skulle förlora provision om de kastar ut honom, skulle väl krävas att någon på Omega/Swatchgroup hör av sig.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp