• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kowalski

Omega
Jag har faktiskt inte hundra koll på spännena, men vet att det cirkulerar falska. Om du kollar på hur texten på insidan står, inoxyable tror jag, och googlar litet så hittar du bra info.

Obs igen, jag var/är bara ute efter att klargöra din annons (på en snygg klocka!), inte att jäklas.
Spännet ser inte 100 ut. På ett rostfritt spänne står det "acier inox" stämplat. På kopior står det väldigt ofta hopskrivet till "acierinox", även de som föreställer doublé... tror alla tradera-norsken säljer har denna tydliga tell.
 

ruppan

Breitling
Pris/Bytesvärde @ruppan ? :)
Edit: plus returpolicy
Hehe två svåra frågor. Jag är ganska dålig på det här med andrahandsvärde på klockor. Om du har någon uppfattning får du gärna komma med ett förslag så kan jag ta ställning till det. Och vad gäller returpolicy är jag också osäker. Vad är kutym här på forumet? Har bara gjort en affär och den var F2F :) Hoppas du kan ha överseende med att jag är lite av en novis här på KS.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hehe två svåra frågor. Jag är ganska dålig på det här med andrahandsvärde på klockor. Om du har någon uppfattning får du gärna komma med ett förslag så kan jag ta ställning till det. Och vad gäller returpolicy är jag också osäker. Vad är kutym här på forumet? Har bara gjort en affär och den var F2F :) Hoppas du kan ha överseende med att jag är lite av en novis här på KS.
Grejen är ju att det där ska du ha koll på innan du postar annonsen, därav reglerna. :)

Ett tips är att kolla gamla annonser, både vad gäller prisbild och kutym för returpolicy.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Sätt vilka priser ni vill, men visst är det lite märkligt när folk ska ha motsvarande pris som en erkänd internationell handlare som lämnar 1-2 års funktionsgaranti på en begagnad klocka. Den garantin är värd en hel del tusenlappar om skicket och historiken på en klocka inte är helt belagd. Få är sugna på att oväntat serva sin klocka efter någon månad.
Ska inte 99% av alla som köper en begagnad klocka räkna med service i närtid efter köpet? Hur många gång läser man "nyservad med kvitto från AD" i annonserna. Jag hoppas att slutpriserna hamnar 5000-15000 kr under det begärda priset så det räcker till service. Först då blir det "rätt" pris i de flesta fall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min attityd? Fattar verkligen INTE att folk orkar bry sig om vad andra tar för priser!!
Och aldrig haft den till Salu heller...inte svårt o få en Rolex 16610 fr 2004 i nästan mint condition, fullset sålt...MYCKET GNÄLL nu, sen när man kommer med ett försvar säger folk man har attityd. Märker verkligen hur oseriösa folk är.
Kommunikation och transparens är ju två hörnstenar på vilka forumet står, fullt normalt att folk har åsikter och önskar diskutera exempelvis prissättning.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-ceramic-diver-300-m-co-axial-chronograph-41-5mm.66638/
Omegas världsgaranti på denna modell är väl ändå tre och inte fyra år ? @Jonas.76
Men det är ju bara att vända på hangtagen och läsa vad som står där, 3year eller 4year.

Hej @Stefan S

Enligt Pictogramkort samt hangtag är det fyra års garanti.
IMG_6747.JPG
IMG_6749.JPG


Med vänlig hälsning
Jonas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp