• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Är det vanligt att Tiffany texten är sne o ser allmänt rätt taskig ut eller är det bara bilderna som är kassa?

De finns av varierande kvalité då av vad jag förstått nästan alla stämplades av Tiffanys själva. Finns också tokmycket fejkstämplade Tiffany dials, inte för att aktuellt exemplar behöver vara det.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
De finns av varierande kvalité då av vad jag förstått nästan alla stämplades av Tiffanys själva. Finns också tokmycket fejkstämplade Tiffany dials, inte för att aktuellt exemplar behöver vara det.
Editerade precis då jag hittade exakt det du skrev. Men tack ändå :)
Vet du hur många DJ tavlor som finns där ute med aktuell stämpel?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad missar jag här? Ska villigt erkänna att jag inte har koll på ev mervärde i form av Tiffany-tavla/visare

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-tiffany-dail.58975/
Eftertraktade och ovanliga tavlor helt enkelt. Kan däremot inte påstå att jag har koll på hur mervärdet.
Är det verkligen värt typ 30k med tiffany på en datejust?

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-tiffany-dail.58975/

Edit: grov 2a på den :)
Som jag skrev i andra tråden; Låg på VRM för 4000 dollar i Juli.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Känns inte som man kan jämföra en Tiffany DJ på VRM respektive KS. Men det är en ändlös diskussion så lets not.

Samma klocka kan betinga olika pris beroende på om den säljs på världens största marknadsplats för vintage Rolex av känd säljare respektive av en okänd säljare på ett litet entusiastforum nära polcirkeln. Värde avgörs väl av tillgång och efterfrågan?

Bara en aning motsägelsefulla inlägg;)
 

MrPlow

Rolex
Efter allt käbbel i MEST prisvärda-tråden så har jag en fundering...

Måste man sälja till den som hör av sig först? Måste man sälja till det annonserade priset? Får man tex sälja den billigare till någon som erbjuder en smidigare affär? Eller någon krona dyrare rent av?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Efter allt käbbel i MEST prisvärda-tråden så har jag en fundering...

Måste man sälja till den som hör av sig först? Måste man sälja till det annonserade priset? Får man tex sälja den billigare till någon som erbjuder en smidigare affär? Eller någon krona dyrare rent av?
Du som säljare är givetvis fri att sälja till vem du vill, oavsett villkor. Däremot kan man inte ändra sig bara för att man tex får bättre villor. En hederssak
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Efter allt käbbel i MEST prisvärda-tråden så har jag en fundering...

Måste man sälja till den som hör av sig först? Måste man sälja till det annonserade priset? Får man tex sälja den billigare till någon som erbjuder en smidigare affär? Eller någon krona dyrare rent av?
Du väljer att sälja till vem du vill. Men om man har en överenskommelse så håller man det man lovar.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Även om jag förstår grundtanken med att bumpa en annons som "Avslutad" (för t ex ev. pågående spekulanter) så tycker jag att nackdelarna överväger i detta fallet. Att få synas på framsidan så länge som möjligt är viktigt för mig när jag lägger ut en annons. Vill inte att den ska dränkas ner av inaktuella avslutade annonser som bumpats upp efter försäljning.
En seriös spekulant som man t ex haft kontakt med angående en annons har redan koll på annonsen (helst bevakar den).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp