• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hampus.H

Omega
@vaniljglass Möjligtvis lite dåligt uttryckt, det kan jag hålla med om. Samtidigt kan du ju inte argumentera för att den romerska tavlan inte är ovanlig? De flesta 16220's some ligger ute till försäljning (ta C24 t.ex) har stick tavla.

Hursomhelst, ändrat.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
@vaniljglass Möjligtvis lite dåligt uttryckt, det kan jag hålla med om. Samtidigt kan du ju inte argumentera för att den romerska tavlan inte är ovanlig? De flesta 16220's some ligger ute till försäljning (ta C24 t.ex) har stick tavla.

Hursomhelst, ändrat.
Klart jag kan argumentera för att den inte är ovanlig. Hittar 71st med romerska siffror när jag söker på 16220.
 

Hampus.H

Omega
@Ruben Det går nog säkert att fixa fram hos valfri (stor) AD, men jag skrev ju inte ut det som någon prisad raritet precis. 16220's är betydligt mycket ovanligare med romerska tavlan än den mer "normala" stick tavlan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1600-69.63989/

@vaniljglass

Hur polerad är denna? Höger nedre bandhorn ser skevt ut men svårt att avgöra eftersom du bara tar bilder från vänster.

Den är väl precis som alla andra snart 50 år gamla Datejusts, och prissatt därefter. Inga skeva bandhorn.

Hade för övrigt bilder uppe på bara huvudet i typ två månader, innan jag tog nya med länk. Här är en av dem.

Ser inget som skulle motstå mig från att köpa den klockan (Om jag letade vintage Datejust) :)
Har väl säkert fått sig en lätt polering under årens lopp men det är inte mer än så!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Håller med. Om man bumpat annonsen 50ggr så har varenda potentiell köpare redan sett klockan då är det inte _ytterligare_ en bump som behövs utan en ordentlig prissänkning. Inte 1.25%...

Finns flera sådana klockor ute nu
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Om du genuint funderar över hur "folk" tänker kanske det kan vara en idé att tagga säljaren så denna kan redogöra för detta?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Undra hur många som hade lagt ner intresset om det innebar att det hade kostat pengar.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om du genuint funderar över hur "folk" tänker kanske det kan vara en idé att tagga säljaren så denna kan redogöra för detta?
Se det mer som en allmän reflektion från min sida som inte var riktad mot någon enskild.
Snart ska väl folk börja sänka hundratusenkronorsklockor med en femhundring i taget...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp