• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

seaton86

Breitling
Denna ligger på Tradera, skicket verkar bra. Vad kan man tänkas ge för en 2 år gammal DS Action C013.417.21.057.01 med listpris 3.800 kr? Enbart klocka ingår i köpet ska tilläggas.
 

Bilagor

  • mms_img1072653755 (2).jpg
    mms_img1072653755 (2).jpg
    44.3 KB · Visningar: 96

Nic

Rolex
2-Faktor
Vill minnas att det finns ett ännu enklare sätt där man inte behöver öppna själva annonsen men det där duger utmärkt det med. :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hade en köpesannons ute där jag skrev "Köper en 114060. Betalar marknadspris utan krångel, ute efter smidig affär".

Big mistake... tror många såg min formulering som synonymt med: "Köper en 114060. Jag är korkad och betalar gärna överpris för en beggad klocka".

Formuleringen är nu struken.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hade en köpesannons ute där jag skrev "Köper en 114060. Betalar marknadspris utan krångel, ute efter smidig affär".

Big mistake... tror många såg min formulering som synonymt med: "Köper en 114060. Jag är korkad och betalar gärna överpris för en beggad klocka".

Formuleringen är nu struken.
Vad skulle folk ha betalt, och var det någon särskild som försökte hustla dig? :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Håller med. Om man bumpat annonsen 50ggr så har varenda potentiell köpare redan sett klockan då är det inte _ytterligare_ en bump som behövs utan en ordentlig prissänkning. Inte 1.25%...

Finns flera sådana klockor ute nu


Håller inte med. Det kan ju faktiskt vara så att det tillkommer intressenter som tidigare bara var intresserade av Rolex i 40.000kronors klassen som bytt upp sig eller som fått ny input eller av Seiko i 2000 kronors klassen som ärvt en peng ......

Jag tror att många klockor är helt rätt prissatta, men säljarna har bråttom och sänker för att få avslut på väldigt kort tid.

Har man inget bråttom med sin försäljning så måste man ju ändå få bumpa för att inte hamna så långt bak dit ingen orkar läsa eller där man tror att den är såld för länge sedan.

När det gäller populära modeller av Rolex, som verkar vara märket man skall sälja här, så är det kanske så att de är felprissatta om de ligger i månader.....men då borde de istället komma upp bland de dyraste på Köp o Sälj än bland funderingar varför man bumpar eller varför någon sänker en tusenlapp.


Köp o Sälj är ju trots allt verkligen populär och som säljare slåss man om blickarna för allt mellan golfbollar, godis, armband i nivå att alla pengar skulle skänkas till barncancerfonden..... Forumet är fyllt av folk som inga pengar har och som tycker att en klicka för 5.000kr är mycket till dem som har 10 klockor i mer än 100.000kr, så det är klart att för vissa kan bumpningarna kännas onödiga när man är helt ointresserad av de annonserna .....

För mig är det t.ex helt ointressant att ha annonser med armband för Rolex men jag accepterar reglerna om bumpning och får se dessa annonser klättra om mina egna annonser och får gilla läget.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Klockan jag tänker på postades i November och bumpas fortfarande men en identisk klocka som låg 4.000kr under såldes nu på ett par dagar. Det ÄR priset det är fel på...
Sen att det säljs klockor i samma skick för 67-72 gör inte saken bättre :)
Såldes en i nyskick för 70k för ett tag sedan på blocket uttagen sent 2015. Hade utgångspriset legat kring 70-71 tror jag att någon hade köpt den omgående. Hans utgångspris var 78k och jag får en känsla att han bränt en del köpare pga det.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
GMT Batman var poppis i början med en kortare väntetid och näst intill omöjlig att hitta begagnad för under 77k. Nu när marknaden kryllar av dem är den fortvarande eftertraktad, men till ett annat begagnat pris som bör vara någonstans mellan 67-72k. Det är bara att gilla lägget och acceptera förlusten man gör på nästa alla nya klockor och den är minimal på Batman. Hade man däremot köpt den nu för 67-72 så gör man med största sannolikhet en bra affär :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp