• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

poormans

Rolex
Inte för att jag ska sälja, men hur mycket skulle den droppa då?
ingen aning och värdet hänger nog mkt på om batman blir kvar eller inte i produktion

avslutas den så lär den ju öka istället men redan nu har ju intresset för just BLNR avtagit, kanske är köpläge på begagnat innan basel :D
jag kollade på några st nya hos AD's i spanien innan jul och fick priser på ca 7.5k euro (retail var 8k) så trycket på nya och beg har lugnat sig
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Bättre att behålla priset man begärt från början. :D Sen betyder det inte att bara för en klocka legat ute länge att intresset är svalt
 

Makkanxd

Rolex
Hur tänker folk som säljer en klocka för tex 84.000:-, annonsen är iskall och sen "prisbumpar" de annonsen med "SÄNKT PRIS!!!!" och har sänkt priset till 83.000:-? :confused:

Har annonsen legat ute flera veckor utan napp så är priset uppenbarligen fel eller klockan ointressant och då lär inte 1000:- räcka.
Håller med!
en säljare prisbumpade från 5000 till 4900 vilket jag tyckte vad lite lustigt. Men det blev ett jävla liv när jag tog upp det!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Bättre att behålla priset man begärt från början. :D Sen betyder det inte att bara för en klocka legat ute länge att intresset är svalt
Lägger mig inte i sakfrågan (din OQ är grym)... MEN @Torsten håller du inte med om att fenomenet med säljare som lägger ut ett objekt till överpris och sedan prisbumpar bort minst 20% inom ett par veckor är värre. I dessa fall känns det ju mer som att säljaren vet att det är ett överpris?!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lägger mig inte i sakfrågan (din OQ är grym)... MEN @Torsten håller du inte med om att fenomenet med säljare som lägger ut ett objekt till överpris och sedan prisbumpar bort minst 20% inom ett par veckor är värre. I dessa fall känns det ju mer som att säljaren vet att det är ett överpris?!
När en säljare gör så känns det mest som att den är i behov/desperat av pengarna och hoppas på att bli av med den snabbt
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Eller så hade de bara felaktiga prisförväntningar från början?
Fast man har ju sett flera gånger att en klocka kan komma ut för ett pris och gå på minutrar och sen vid annat tillfälle kan likadan klocka komma ut för några tusen billigare, nyare och i bättre skick och ligga i veckor. Efterfrågan just där och då skulle jag säga.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fast man har ju sett flera gånger att en klocka kan komma ut för ett pris och gå på minutrar och sen vid annat tillfälle kan likadan klocka komma ut för några tusen billigare, nyare och i bättre skick och ligga i veckor. Efterfrågan just där och då skulle jag säga.
Ja för vissa referenser finns det kanske bara en eller två potentiella spekulanter vid en viss period. Vissa ggr fler. Men för en standardrolle vill jag nog påstå att priset är oerhört centralt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lägger mig inte i sakfrågan (din OQ är grym)... MEN @Torsten håller du inte med om att fenomenet med säljare som lägger ut ett objekt till överpris och sedan prisbumpar bort minst 20% inom ett par veckor är värre. I dessa fall känns det ju mer som att säljaren vet att det är ett överpris?!
Det beteendet har jag själv inte sett. Det jag tänkte på var folk som lägger ut med ett högt pris, ingen är intresserad och sen sänker de från 95K till 94K. De ligger med största sannolikhet helt fel med sitt pris från början.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det beteendet har jag själv inte sett. Det jag tänkte på var folk som lägger ut med ett högt pris, ingen är intresserad och sen sänker de från 95K till 94K. De ligger med största sannolikhet helt fel med sitt pris från början.
Aha. De (3-4 stycken) säljare som systematiskt gjorde så har jag dock inte sett på ett tag... en av dem är nog på turné med U2.

Möjligt att du har rätt, men säljaren kanske hellre bumpar flera gånger i små steg än bumpar ordentligt (och kanske missar vinstmaximering).

För att ta en egen gammal annons som exempel: https://klocksnack.se/threads/prisbump-14-10-nu-endast-40k-gmt-1675-3-nipple-dial.60980/

- Jag kan ha varit helt fel ute med min prissättning
- Jag bumpade med 1.5 - 2k per bump
- Klockan blev såld
- Jag kunde kanske fått mer om jag väntat längre och bunpat mindre.. men @Luckyluciano har nog rätt, ibland vill man få saker sålt snabbare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp