• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Adro

Panerai
2-Faktor
Men det är ju nästan som på blocket här på KS med alla som trålar med skambud. Man måste ju ha rejäl prutmån numera.
Tyvärr är det så. Ingen större skillnad att annonsera här än på blocket. Skillnaden här är att man lan välja att sälja/köpa av någon med referenser. Men det går väl 8 skambud på 10 förfrågningar.
Blev erbjuden 47k för min 116610ln jag hade ute, en lirare ville byta mot en gammal Mercedes och en Breitling.
 

JohnDoe

Rolex
Ja, fast... risken är att stämningen blir betydligt sämre här då.
Sen är det ju faktiskt så att man bara kan kasta bort skambuden, så mycket energi tar det väl ändå inte?
Nä har inga problem med att kasta skambuden men då vill man ju inte ha massa gnäll i minst prisvärda tråden eftersom man måste ha minst 20-30% prutmån på priset.
 

Brunleif

Panerai
varför är du så otrevlig för? jag menar ju inget illa
Jag ber om ursäkt om jag uppfattas som otrevlig, det var inte min mening.
Jag undrar bara varför du lägger ut en klocka på annons som du inte har en aning om vad den är värd.
Om den skulle vara värd 100 000kr och du lägger ut den för 9000kr, skulle det kännas okej för dig?
Har svårt att se att du faktiskt är ärlig när du säger att du inte tittat på prisbilden.
 
Ok det lungt,
Så nu har jag satt den till 7000kr och är det ingen som vill köpa den så behåller jag den.
Jag skrev ju lite högre upp att jag såg en sån på ebay för ungefär 12000kr med en helt förstörd tavla vist var den servad och allt men jag litar inte på ebays säljare tyvärr har varit med om dåliga erfarenheter, jag heter hitrandrei där också och har varit medlem sedan 2008 och bara haft 100% possetive feedback
 
Känner du till nått ställe i Stockholm där man kan lämna in seiko förutom farfars ur? va förbi honom förra året med min seiko 6138 ufo och han fick ont i ögonen när han såg den, sa att den var för svår.

Jag har varit inne på ks och kollat på vart folk lämnar in men har inte hittat ett vettigt ställe förutom att skicka iväg dem till utlandet för service.

mvh
 

injection

Omega
oftopic.
beställde en sarb 035 från seyiajapan, men dem vill ha 20 dollar för en extra link eftersom min handled är 19.5 cm
är det inte för mycket ? :(
 

JohnDoe

Rolex
Så kan det väl vara, men det är väl å andra sidan fritt fram att göra ett försök!

Vad jag vet är det fortfarande inte olagligt att göra varken bra eller dåliga affärer i Sverige.
Nää det är fritt. Men eftersom vi har en gnälltråd som heter minst prisvärda så blir det tröttsamt att allt är till lågpristrålarnas "fördel".
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nää det är fritt. Men eftersom vi har en gnälltråd som heter minst prisvärda så blir det tröttsamt att allt är till lågpristrålarnas "fördel".
Med tanke på att den vanligaste responsen på påtalade annonser i "Minst prisvärda" är nåt i stil med "nja, är väl inget klipp direkt men platsar inte i denna tråden" så får man väl ändå vara ganska tunnhudad om man känner sig tvingad/styrd att sälja till det man anser underpris pga den tråden?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nä har inga problem med att kasta skambuden men då vill man ju inte ha massa gnäll i minst prisvärda tråden eftersom man måste ha minst 20-30% prutmån på priset.
Min känsla över prissättning av klockor här på k&s, så tycker jag det känns som att de som lagt ut sin klocka med 20-30% prutmarginal och sedan när ingen nappar sänker till marknadsvärdet, har haft väldigt svårt att sälja. Klockor som istället läggs ut till marknadsvärdet går istället rätt snabbt.
Så jobbigt kan det väl inte vara att radera ett par bud?
Skriva "prutat och klart" i annonsen kanske hjälper annars?
 

JohnDoe

Rolex
Min erfarenhet av prissättning av klockor här på k&s, så har jag en känsla att de som lagt ut sin klocka med 20-30% prutmarginal och sedan när ingen nappar sänker till marknadsvärdet har haft väldigt svårt att sälja. Klockor som istället läggs ut till marknadsvärdet går istället rätt snabbt.
Så jobbigt kan det väl inte vara att radera ett par bud?
Skriva "prutat och klart" i annonsen kanske hjälper annars?
Nja, det var väl mer så att hela Köposälj mer börjat likna blocket med bästa kompisbud på i bästa fall halva marknadspriset så då får man ju anpassa sig till det och börja med att höja priset eftersom viss människor rent tvångsmässigt måste pruta 30% för att kunna köpa något. Annars känner de sig lurade. Tror det bästa blir att sluta använda köposälj här eftersom på blocket så slipper man åtminstone allt annonsgnäll i minst prisvärda sen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp