• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Deleted member 14209

Guest
En fundering:

Varför skrivs det inte det faktiska slutpriset i annonserna?

Alltså, det priset som klockan såldes för (om köpare prutar).
En anledning till att priset måste stå kvar när annonsen är avslutad är väl för att de ska agera referens? Om priserna som står inte gällde för köparen prutade - är de bra referenser då?
Tänker att man vet ju inte om slutpriset blev betydligt billigare, någon enstaka procent eller det faktiska priset.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Ibland ska man bara acceptera att det är en fajt man inte kan vinna. Du hade fel. Jag påtalade det. Faktiskt på ett ganska snällt sätt.
F.ö. En korrekt analys. För mycket fritid. Men det verkar gälla även dig om du har tid att hänga på KS.
Ha en bra dag.

Det var väl kanske inte just ditt inlägg jag syftade på utan mer dessa dryga människor som orkar lägga onödiga dryga kommentarer. För övrigt tycker jag inte att det är mkt att bråka om, råkade misss en enda punkt i reglementet, just det att annons ska innehålla pris. Känns dock inte som en jättegrej för en klocka värd 200 kr ish!
Men visst rätt ska vara rätt!:stop:
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Det var väl kanske inte just ditt inlägg jag syftade på utan mer dessa dryga människor som orkar lägga onödiga dryga kommentarer. För övrigt tycker jag inte att det är mkt att bråka om, råkade misss en enda punkt i reglementet, just det att annons ska innehålla pris. Känns dock inte som en jättegrej för en klocka värd 200 kr ish!
Men visst rätt ska vara rätt!:stop:
Priset är väl ändå jätteviktigt i en annons.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-yachtmaster-116622-lnib-sep-2016.70794/
"Säljer endast till medlemmar med goda referenser"
Har jag missat något, men är det inte DU som ska ha goda referenser om någon ska köpa klockan av dig?
Eller ska man se det som en ära att få hosta upp 85K till dig :D
@Andersml
Går åt båda hållen. Köper/säljer hellre av en medlem med 1,7k poster än under exempelvis 20 poster.
Dessutom, om du hade letat lite så hade du sett att @Andersml har en god referenstråd. https://klocksnack.se/threads/andersml.43521/ :bored:
 

Brunleif

Panerai

Andersml

Audemars
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-yachtmaster-116622-lnib-sep-2016.70794/
"Säljer endast till medlemmar med goda referenser"
Har jag missat något, men är det inte DU som ska ha goda referenser om någon ska köpa klockan av dig?
Eller ska man se det som en ära att få hosta upp 85K till dig :D
@Andersml
Haha man kan se det hur man vill men jag vill inte råka ut för någon obehaglig person / överraskning / blåsining när man gör upp affärer i den här storleksklassen. Jag avstår hellre att sälja än tar den risken - jag skulle aldrig heller annonsera denna klocka på Blocket tex.

Jag tror de flesta på KS förstår att man har ett visst säkerhetstänk även som säljare - tack @snoozarn :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Haha man kan se det hur man vill men jag vill inte råka ut för någon obehaglig person / överraskning / blåsining när man gör upp affärer i den här storleksklassen. Jag avstår hellre att sälja än tar den risken - jag skulle aldrig heller annonsera denna klocka på Blocket tex.

Jag tror de flesta på KS förstår att man har ett visst säkerhetstänk även som säljare - tack @snoozarn :)
Fullt rimligt.
 

ScubaKing

Audemars
Haha man kan se det hur man vill men jag vill inte råka ut för någon obehaglig person / överraskning / blåsining när man gör upp affärer i den här storleksklassen. Jag avstår hellre att sälja än tar den risken - jag skulle aldrig heller annonsera denna klocka på Blocket tex.

Jag tror de flesta på KS förstår att man har ett visst säkerhetstänk även som säljare - tack @snoozarn :)

Jag förstår ;), det var lite humor i det hela därav smilyn :D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Haha man kan se det hur man vill men jag vill inte råka ut för någon obehaglig person / överraskning / blåsining när man gör upp affärer i den här storleksklassen. Jag avstår hellre att sälja än tar den risken - jag skulle aldrig heller annonsera denna klocka på Blocket tex.

Jag tror de flesta på KS förstår att man har ett visst säkerhetstänk även som säljare - tack @snoozarn :)
Inget konstigt, bara sunt.
 
Tycker det är märkligt att "folk" blir kränkta av att få en vänlig eller åtminstone korrekt tillrättavisning för att en annons inte följer reglerna. KS är ett entusiastforum där annonser är gratis. Följ dom enkla reglerna eller strunta i att annonsera här. På Blocket skulle ju annonsen inte ens bli godkänd och publicerad om formella fel begåtts. Förstår inte vad problemet består i.
 

engst

Cartier
Snälla admins, går det inte att skapa en separat del för tillbehör som armband/Nato/reservdelar osv. Blir så grötigt bland alla annonser och trycker "relevanta" annonser så långt bak så fort.

Jag tittade just på gårdagens annonser och räknade till att dygnets klock-klockannonser utgjorde 110 stycken av totalt 135. Eller motsvarande 4,5 sidor av dygnets 5,5. Vet just inte om överskådligheten skulle öka genom att skapa en underkategori?

Många länkbitar, armband etc blir ju dessutom sålda - antagligen ofta till samma personer som köper klockor.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Jag tittade just på gårdagens annonser och räknade till att dygnets klock-klockannonser utgjorde 110 stycken av totalt 135. Eller motsvarande 4,5 sidor av dygnets 5,5. Vet just inte om överskådligheten skulle öka genom att skapa en underkategori?

Många länkbitar, armband etc blir ju dessutom sålda - antagligen ofta till samma personer som köper klockor.

Notera att jag absolut inte har något emot försäljning av armband osv. Har själv nåde köpt och sålt samma sak. Men jag föredrar kategorier och ordning och reda. Enkelt, överskådligt.
 
Man skulle väl kunna ha nåt enklare filter, som redan finns? (OHPF, skänkes etc).
Det snackas ju om önskemål att ha obligatoriska fält, nåt av detta kunde ju vart enklare val från drop down.
Tillbehör, straps, reservdelar etc. Kanske också andra enklare val, movement (quartz, manuell), komplikationer (kronograf, datum, gmt).
Valbara genom enkla val eller kryssrutor ovanför, som idag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp