• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JDQ

Panerai
2-Faktor

mouqvist

Rolex
Lite funderingar runt denna annonsen https://klocksnack.se/threads/nos-omega-speedmaster-michael-schumacher-special-edition.72086/ att den aldrig har sålts på den vanliga marknaden och endast delats ut till Schumachers vänner verkar inte stämma efter lite snabbt googlande på referensen så verkar det vara en model som såldes på den japanska marknaden som Schumacher eventuellt har tagit några klockor för att ge till folk i sitt F1 stall! Rätta mig om jag har fel!:) @gabban
Dessutom har en liknande klocka, också NOS, sålts för halva priset förra året. Är priset rimligt?
https://auktion.catawiki.se/kavels/...watch-michael-schumacher-special-edition-2004
 
  • Like
Reactions: JDQ

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor

Code

AKA Vincent B
Velar fram o tillbaka ang min klocka. Inget konstigt, läs mina referenser. Ang "bumpandet"..1 om dagen, uppfattat..
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En bump om dagen (per annons) och max tre bumpar/annonser. På vilken nivå ska du lägga begränsningen, på användarnivå eller inläggsnivå? Lägger du den på inläggsnivå så kan ju en användare bumpa fler annonser än tillåtet ändå, varpå spärren inte blir tillräcklig. Sen finns ju problematiken med "om dagen" - vad innebär det rent systemmässigt? Det är svårare än man tror att bygga logik kring sånt här.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
En bump om dagen (per annons) och max tre bumpar/annonser. På vilken nivå ska du lägga begränsningen, på användarnivå eller inläggsnivå? Lägger du den på inläggsnivå så kan ju en användare bumpa fler annonser än tillåtet ändå, varpå spärren inte blir tillräcklig. Sen finns ju problematiken med "om dagen" - vad innebär det rent systemmässigt? Det är svårare än man tror att bygga logik kring sånt här.

När någon trycker på "bump", kontrollera huruvida datumet är det samma. Om så är fallet, bumpa inte. Nej det är inte speciellt svårt att bygga logik kring sånt här. Om man sen vill kontrollera hur många bumpar som gjorts på en dag av en användare går det att lösa med en property som håller koll på detta.
 

Hugii

Audemars
Varför är det ens möjligt att bumpa fler än en gång per dag?
Varför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band". :)

Jag röstar för att ta bort "Bump" :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Varför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band". :)

Jag röstar för att ta bort "Bump" :)
Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda" ;)
 

Hugii

Audemars
Jag kan ändå se en poäng med det, detta då sökfunktionen inte fungerar optimalt. Du kan ju faktiskt vara på jakt efter något men inte hitta det eftersom den annonsen ligger alldeles för långt bak. Det är inte alla som är ute efter det "lättsålda" ;)
Så som det ser ut så är allt för långt bak om det inte ligger på plats nr1. :)
 

JamesZ

Cartier
Varför är det ens möjligt att Bumpa, undrar jag. Vad spelar det för roll om annonsen ligger på "sida 1" eller "sida 3". Tror folk att det ökar för spontanköp "jag är på jakt efter en Rolex, men jag spontanköper en vintage omega/breitling/seiko eller varför inte tröstköpa 2st Nato-band". :)

Jag röstar för att ta bort "Bump" :)
Bump har en funktion: nån bryr sig tillräckligt att bumpa den
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp