• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Ernesto

Patek
2-Faktor
Värt att tillägga är också att du blev kontaktad & erbjuden den slanten - utan att skiten ens fanns ute till försäljning.

Nja.

Jag la ut runt 60 par på Blocket. Och som ung 16-åring var jag inte smart nog att veta att jag skulle bli bombarderad av mail och telefonsamtal... Så jag tog ner annonsen efter en vecka, dock hade köparen sparat mitt nummer redan. Han ringde upp när jag satt och åt med en vän och jag hade inte lust att prata.

- Säg en siffra.
- 10.000 kr (sa jag för att han skulle förstå att jag inte ville prata)

Då svarade han att jag får 8.000 kr om jag inte hade boxen men att jag får 10.000 kr om boxen fanns med...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Varför vill man gå runt med något på kroppen som en annan person burit, svettats i, snorat på, fjärtat i osv osv?
Det borde rimligtvis tala för hur du bär dina kläder & då förstår jag att du inte vill bära någon annans plagg...

Jag hjälpte precis att förmedla ett plagg till en KSare som jag fick hem i fredags. En 40 år gammal fältjacka från Vietnamkriget - ett höjdarplagg. Det är skillnad på kläder & kläder. Kan jag tänka mig second hand? Givetvis, beroende på vad det är - samt skick.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Av samma anledning som man kan tänka sig att bära en klocka med någon annans dings och hudavlagringar? Här var det fisförnämt må jag säga.
Nu köper jag inte begagnade klockor men även om jag gjorde det så skulle jag inte likställa dem med kläder :)

Det borde rimligtvis tala för hur du bär dina kläder & då förstår jag att du inte vill bära någon annans plagg...

Jag hjälpte precis att förmedla ett plagg till en KSare som jag fick hem i fredags. En 40 år gammal fältjacka från Vietnamkriget - ett höjdarplagg. Det är skillnad på kläder & kläder. Kan jag tänka mig second hand? Givetvis, beroende på vad det är - samt skick.
Det stämmer, jag släpper en brakare ibland och nyser vid tillfällen i skjortärmen :)

Säkerställer du så att ingen testat kläderna du handlar i butik också? Annars kan någon ju bacilluskat ner även dem? Trams och OT.
Om det finns flera exemplar av det jag ska köpa tar jag ett ex långt bak/ner som ser orört ut :)

Visst är det OT men trodde just den här tråden var till för det? Andra har ju klagat på klassen på det som säljs.
 

Zingo

Rolex
Nu köper jag inte begagnade klockor men även om jag gjorde det så skulle jag inte likställa dem med kläder :)

Det stämmer, jag släpper en brakare ibland och nyser vid tillfällen i skjortärmen :)

Om det finns flera exemplar av det jag ska köpa tar jag ett ex långt bak/ner som ser orört ut :)

Visst är det OT men trodde just den här tråden var till för det? Andra har ju klagat på klassen på det som säljs.
Åsikter om begagnade bestick som stoppas i munnen när man är på restaurang? Ta med egna bestick?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Åsikter om begagnade bestick som stoppas i munnen när man är på restaurang? Ta med egna bestick?
Äter bara med engångspinnar ;)

Kan tycka att det är lite skillnad på att aktivt köpa något begagnat och att tvingas använda saker som någon annan använt tidigare.
Inte konstigare än så :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande avundsjuk!
Sök på Ebay & Google.

M65 OG 107 är beteckningen. Small bör passa 48-50, sedan finns det short, regular & long. Längden med andra ord.

M65 OG 107 small regular (medium/48-50-ish)=

http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...r.TRS0&_nkw=m65+OG+107+small+regular&_sacat=0

Här finns en NOS - http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ORI...682408?hash=item33be93b1a8:g:bw0AAOSwsB9WBhTn
s-l1600.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
@Case
Nu får skärpa till dig. Läs riktlinjerna för köp och sälj. 1 annons eller 1 bump per dag gäller. Det är inte okej att pumpa fem annonser och samma dag skapa en ny.
 

Ninen79

Audemars
Köp en ny jacka istället för att bumpa era jävla köpes annonser angående jackor. FAN.
Jag förstår folk som kanske inte har mycket pengar köper billiga beg kläder på blocket för att man har inget val osv, men varför lägger man ut köpesannonser på märkes beg kläder här på KS? Försöker man se exklusiv ut än vad man egentligen har råd med? Aldrig fattat grejen.
 

Case

Panerai
Köp en ny jacka istället för att bumpa era jävla köpes annonser angående jackor. FAN.

Jag förstår folk som kanske inte har mycket pengar köper billiga beg kläder på blocket för att man har inget val osv, men varför lägger man ut köpesannonser på märkes beg kläder här på KS? Försöker man se exklusiv ut än vad man egentligen har råd med? Aldrig fattat grejen.

Osnyggt att gnälla på att folk inte har stålar. Det är så jag tolkar inläggen ovan. Begagnat är ekologiskt och ekonomiskt sunt.

Förmodligen bedömmer de som lägger ut köpesannonserna att det är troligt att medlemmar på forumet har den typ och stil av plagg de söker och kanske vill bli av med dem.

Varför är det så jobbigt att se annonserna?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Osnyggt att gnälla på att folk inte har stålar. Det är så jag tolkar inläggen ovan. Begagnat är ekologiskt och ekonomiskt sunt.
Förmodligen bedömmer de som lägger ut köpesannonserna att det är troligt att medlemmar på forumet har den typ och stil av plagg de söker och kanske vill bli av med dem.
Varför är det så jobbigt att se annonserna?
Då tolkar du mitt inlägg fel. Jag har inget emot köp & sälj av beg. varor, både köpt & sålt själv.
Det jag stör mig på är det eviga jävla bumpandet. Uppenbarligen finns det ingen som har det dem efterfrågar för att köpesannonserna hela tiden bumpas om och om igen.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag förstår folk som kanske inte har mycket pengar köper billiga beg kläder på blocket för att man har inget val osv, men varför lägger man ut köpesannonser på märkes beg kläder här på KS? Försöker man se exklusiv ut än vad man egentligen har råd med? Aldrig fattat grejen.
Med den mentaliteten antar jag att du endast handlar dina klockor plastade hos AD?;)
 

Case

Panerai
Då tolkar du mitt inlägg fel. Jag har inget emot köp & sälj av beg. varor, både köpt & sålt själv.
Det jag stör mig på är det eviga jävla bumpandet. Uppenbarligen finns det ingen som har det dem efterfrågar för att köpesannonserna hela tiden bumpas om och om igen.
Jsg förstår. Antingen så var det svårigheten med nyanser på forum eller min stridslystenhet som gjorde att jag tolkade ditt inlägg på det viset.

Det kanske är lite onödigt att bumpa varenda dag om man inte får napp. Men trägen vinner, du vet.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Mitt förslag är att lägga annonseringen helt separat & att en annons inte bumpas som ett helt ämne. Alltså, annonsdelen ligger för sig, under Lifestyle - men vi slipper att se annonserna som senaste aktiva ämnet på startsidan.

På så sätt ser man endast annonseringen, om man är intresserad. Och det verkar bumpas annonser hej vilt i jämförelse med hur många som faktiskt skriver i forumsdelen på lifestyle.

Vad tror ni? @Denke @daviden @Spencer66
 

McOak

Omega

Först och främst så missade jag detta inlägg helt, därav det sena svaret.
Var inte ute efter en budgivning men förstår vad du syftar till, jag borde ha formulerat mig annorlunda. Miss från min sida och jag tar till mig av det!


Tråkigt beteende att lägga ut dom dagarna efter dom släpps till ett riktigt osmakligt pris här på KS. Håll dig till blocket @viktorm

Det är tyvärr så det ser ut, och vad skorna är värda i andra hand. Nu var det inte jag som bestämde pris, utan min lillebror, som bad mig om hjälp med försäljning av sina skor.
Wow! 6000 för ett par skor (det är skor?) som ser ut som en kusin till Lillstrumpa och Syster Yster.
dash1.gif

lillstrumpa3.jpg

Håller med dig till fullo, smaken är ju dock olika från person till person (tyvärr!).

Som dessutom verkar kosta 2199 nya...

Tror det stämmer, ja.

Nope. Man får sätta ett pris som man vill sälja för. Sedan kan vi av naturliga skäl inte kontrollera om säljaren vill bränna sig och köra nån sorts dold auktion mellan intressenter. Men sånt brukar ju komma fram.

Ingen dold auktion förekom utan de såldes till en person utanför forumet. Har som sagt tagit del av informationen om budgivning och uppskattar att ni säger till, men tanken var aldrig att spela ut folk mot varandra! Hoppas det reder ut en del frågetecken :)

/Viktor
 
Topp