• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

D

Deleted member 5780

Guest
https://klocksnack.se/threads/scottsdale-silvertacka-1-kilo-stapelbar.62793/

Hur värderar man fysiskt silver egentligen? Med dagens silverpris borde tackan vara värd 5845kr, men tackor i denna form kanske är värda mer än bara värdet på metallen?
Han skriver ju att den prissätts till över 7000 på en annan marknadsplats men eftersom han är en riktigt fin kompis så bjuder han på ett KS-pris. Perfekt ju, bara att slå till.

Men för att vara seriös så verkar det som att du kikat på spotpriset och inte tagit hänsyn till att det tillkommer diverse förädlingskostnader. https://www.libertysilver.se/price_difference
 

PerS

Omega
Han skriver ju att den prissätts till över 7000 på en annan marknadsplats men eftersom han är en riktigt fin kompis så bjuder han på ett KS-pris. Perfekt ju, bara att slå till.

Men för att vara seriös så verkar det som att du kikat på spotpriset och inte tagit hänsyn till att det tillkommer diverse förädlingskostnader. https://www.libertysilver.se/price_difference

Precis, jag kollade spotpriset, men för en tacka som inte fyller någon funktion så ser jag inte varför det skulle finnas något annat värde. Är silvret mer värt pga en gravyr på tackan? -Nej, inte för nån industri, men kanske för en privatperson som tycker det är en kul grej (hur var det nu, motsvarade priset på min Rolex tillverkningskostnaden?). Tycker att förklaringen som ges av Liberty Silver säger mer om personerna bakom företaget än den faktiska prissättningen .

Nog om detta, fysiskt silver är inget för mig kan jag konstatera :)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Riktlinjer för annonser
1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden.
2) Säljannonser skall innehålla ett pris, auktionsförfaranden är ej tillåtna.
3) Bytesannonser skall innehålla ett bytesvärde.
4) En annons får ej enbart innehålla en länk till annan annonsplats.
5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går också att använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut, men, det ska tydligt framgå vart bilden kommer från.
6) En säljesannons ska innehålla en returpolicy där det framgår hur du som säljare hanterar returer (ex: "inga returer" eller "full retur om objektet ej är som beskrivet" etc).
7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.
8) När ett objekt är sålt eller bytt ska detta anges i rubriken (använd gärna den förinställda tagen för detta).
9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
10) Klocksnack som sajt tar inget ansvar för affärer som görs på forumet. Buy the seller, buy the buyer...
 

Gaius

Omega
Är väl kanske ingen biggie eftersom anledningen till att vi har det klockor etc är för att det ska funka som referenspris. Men jag har lagt till det även för Lifestyles köp/sälj, om inte annat för att hålla det konsekvent.
Okej, ursäkta mistaget
Hur återställer jag den? Måste jag göra det manuellt på ett ungefär?:)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Det kanske de inte gör. Kan du hitta renoverade OA 5 för 500kr så vänligen meddela mig. Kan erkänna att priset kanske är lite högt men 500-1000 är ju bara löjligt och det hoppas jag du vet.
Nej för 500 hittar man inga renoverade. Men dyraste på blocket är 2500:- jag är bara nyfiken på varför dina motiverar en bit över dubbla priset över blocket. Du behöver inte inte bli så taggig bara för att jag undrar. Du kan väl motivera istället.
 

Monke

Cartier
Nej för 500 hittar man inga renoverade. Men dyraste på blocket är 2500:- jag är bara nyfiken på varför dina motiverar en bit över dubbla priset över blocket. Du behöver inte inte bli så taggig bara för att jag undrar. Du kan väl motivera istället.
Jag blir inte taggig, blir lite trött när du ifrågasätter utan att ha på fötterna. Alla har rätt till en åsikt, oavsett. Länka gärna till Blocket dock.
Lustigt att priset stiger för varje inlägg du gör, först 500-100, nu 2500. Några inlägg till så är vi nästan på mitt pris ;)
Seriöst, är du spekulant? Om inte, låt det vara och låt mig sätta de priser jag vill.
Priset jag satte baserade jag på vad Sonab kostar, kan du hitta renoverade för 2500 så är det något skumt. Du verkar vara insatt och då vet du att de kostar mer.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag blir inte taggig, blir lite trött när du ifrågasätter utan att ha på fötterna. Alla har rätt till en åsikt, oavsett. Länka gärna till Blocket dock.
Lustigt att priset stiger för varje inlägg du gör, först 500-100, nu 2500. Några inlägg till så är vi nästan på mitt pris ;)
Seriöst, är du spekulant? Om inte, låt det vara och låt mig sätta de priser jag vill.
Priset jag satte baserade jag på vad Sonab kostar, kan du hitta renoverade för 2500 så är det något skumt. Du verkar vara insatt och då vet du att de kostar mer.

Haha tack för taggningen i annonsen
Nej men ärligt, såklart nivån är olika beroende på skick. När jag skrev 500-2000 så är de för 500 såklart i orenoverat skick. I din annons har du inte nämt något om de är renoverade eller inte.
Sedan var första inlägget en uppskattning vad de brukar gå för 2000kr, ligger de dyraste på blocket på 2500kr så är väl inte 2000kr så illa uppskattat? Sök på blocket själv eller kolla avslutade annonser på tradera så får du en prisbild. OA5 är inte så dyra, gällde det OA5x hade det varit en annan femma.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
@mae
Att sälja ett skjutklart vapen på ett klockforum känns inte så lite märkligt. Skulle dessutom tro att krutet och/eller tändhattarna kräver tillstånd.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nepp inget av det kräver tillstånd eller licens,det tror jag framgår av anonnsen.
Att det inte är klock relaterat kan jag hålla med om,men nu har ju forumet en avdelning för just det.
Att du skriver i annonsen att det inte kräver tillstånd innebär ju inte per automatik att det är så.
Att vapnet inte kräver licens borde innebära att du inte kan hänga upp innehavet av krutet/tändhattarna på någon licens och de utgör därför en egen explosiv vara och är således tillståndspliktig enl lagen om explosiva och brandfarliga varor.
Tror för övrigt inte att försäljning av skjutklara revolvrar var det formledningen hade i åtanke när de skapade denna formdel.
 

mae

Omega
Att du skriver i annonsen att det inte kräver tillstånd innebär ju inte per automatik att det är så.
Att vapnet inte kräver licens borde innebära att du inte kan hänga upp innehavet av krutet/tändhattarna på någon licens och de utgör därför en egen explosiv vara och är således tillståndspliktig enl lagen om explosiva och brandfarliga varor.

Som det står i annonsen är det PYRODEX som är ett lisensfritt alternativ till svartkrut och kräver inget tillstånd att köpa eller förvara.

Tror för övrigt inte att försäljning av skjutklara revolvrar var det formledningen hade i åtanke när de skapade denna formdel.

Jag tror inte heller att det var just det de hade i åtanke , utan just vad det är , ett ställe att sälja och köpa diverse saker till
och från mäniskor som man har någerlunda förtroende för och med åtminstånde ett gemensamt intresse.
 

mae

Omega
@Aboynamedsue
Jag förväntade mig nästan ett svar på det....

Jag tror inte heller att det var just det de hade i åtanke , utan just vad det är , ett ställe att sälja och köpa diverse saker till
och från mäniskor som man har någerlunda förtroende för och med åtminstånde ett gemensamt intresse.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
@Aboynamedsue
Jag förväntade mig nästan ett svar på det....

Jag tror inte heller att det var just det de hade i åtanke , utan just vad det är , ett ställe att sälja och köpa diverse saker till
och från mäniskor som man har någerlunda förtroende för och med åtminstånde ett gemensamt intresse.

Reagerade som sagt på att man säljer en revolver på forumet. Men visst, om reglerna och forumägarna tillåter detta så för all del, då ska inte jag lägga mig i.
Sen är jag inte säker på att jag delar din åsikt till att pyrodex skulle vara helt tillståndsfritt, men jag kan ha fel och det är i så fall en diskussion vi kan fortsätta med i pm. :)
 
Topp