• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om Joskes Hecho en Mexico jubilee

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fick med länken i rubriken till min nya Tudor. Tycker skicket är riktigt bra och jag gillar den verkligen. Länken är dock lite för lång. Är detta något man vågar sig på att korta själv i normalfallet? Någon som har tips på hur man bäst går tillväga?

Skall alla ändlänkar från Rolex vara märkta? Ändlänkarna som följde med har ingen märkning och om dessa är aftermarket blir det ju en extrakostnad att köpa nya. Trist isåfall. Någon som har koll på vilka ändlänkar som skulle passa bäst?

20140419_190939.jpg

20140419_191010.jpg

20140419_191040.jpg

20140417_184539.jpg

20140417_184916.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är inte rätt Ref men till min Tudor är det länkar som heter 61. Min klocka är från -65 med ref: 3 65/61! Denna är köpt på kaplans och skall vara original till denna klocka. Kanske är det till någon hjälp!:)

DSCF1715.JPG


DSCF1717.JPG


DSCF1718.JPG


DSCF1756.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har den tyvärr inte tillgänglig för tillfället. Har dock för mig att det var 19 eller 20 och kraftigt avsmalnande vid spännet!
Ref på själva klocka är 7966.

Lycka Till med jakten!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Har den tyvärr inte tillgänglig för tillfället. Har dock för mig att det var 19 eller 20 och kraftigt avsmalnande vid spännet!
Ref på själva klocka är 7966.

Lycka Till med jakten!

Min är en Tudor 7929. Egentligen har jag gärna kvar min länk men om ändlänkarna är aftermarket vill jag ha ett par som passar klockan bäst.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För att korta bänder du upp de två yttre av de smala länkbitarna. Samma procedur som på de andra vikta jubileelänkarna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok. Inga konstigheter egentligen då?

Beror på... De skall ju helst vara ovala efter att du bänt tillbaka dem. Man kan ofta se att folk inte riktigt fixat detta när man ser till framsidan av vikta oysterlänkar. Bitarnas framsida kan bli överböjda när man bänder upp dem. Dock är det lättare med jubilee så med eftertanke och försiktighet skall det gå vägen.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Beror på... De skall ju helst vara ovala efter att du bänt tillbaka dem. Man kan ofta se att folk inte riktigt fixat detta när man ser till framsidan av vikta oysterlänkar. Bitarnas framsida kan bli överböjda när man bänder upp dem. Dock är det lättare med jubilee så med eftertanke och försiktighet skall det gå vägen.

Kanon!

Vet du om alla ändlänkar från Rolex är märkta?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De som kom på lokalproducerade band är omärkta. Du har samma fenomen på c+i-oysters från USA. Nackdelen är att det är en och samma endlink till de flesta klockor så därför blir passformen ofta lite halvtråkig. Brukar dock gå att vålda till hyfsat.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
De som kom på lokalproducerade band är omärkta. Du har samma fenomen på c+i-oysters från USA. Nackdelen är att det är en och samma endlink till de flesta klockor så därför blir passformen ofta lite halvtråkig. Brukar dock gå att vålda till hyfsat.

Tackar för informationen! :)
 
Topp