• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om Seiko X Giugiaro Spirit Smart

watchxor

Omega
Fick upp ögonen för Seiko X Giugiaro Spirit Smart (SCED035), nyutgåvan av klockan som Ellen Ripley bar på i Aliens, genom denna video på YouTube:

Efter det hittade jag omskrivningen om den i A blog to watch. Nån på KS som köpt en och har några omdömen att ge om den?

Funderar även på vad enklast var den går att få tag på. Tittade på amazon.co.jp, chrono24 och jomashop men ingen verkar ha just den modellen inne. Tips på andra ställen att kika på?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tror att @par var först med en på forumet. Köpte en direkt när jag såg hans. Visste inte om att den existerande innan dess. Tog den billigaste på bukten, skickades från japan. Sålt den nu men det var fan dumt. Den var grym! Kändes bra kvalitetsmässigt. Hade den andra Giugiaro-modellen innan (bishop) men den föll jag inte alls för på samma sätt som denna.

8768d3af848e1d5931ca2230849d6aa3_zpsodmoelsm.jpg
 

watchxor

Omega
Tror att @par var först med en på forumet. Köpte en direkt när jag såg hans. Visste inte om att den existerande innan dess. Tog den billigaste på bukten, skickades från japan. Sålt den nu men det var fan dumt. Den var grym! Kändes bra kvalitetsmässigt. Hade den andra Giugiaro-modellen innan (bishop) men den föll jag inte alls för på samma sätt som denna.

8768d3af848e1d5931ca2230849d6aa3_zpsodmoelsm.jpg
Är mest fundersam på bredden och vad det gör för passformen på armen. Men det kanske blir som vilken Panerai somhelst? :)

Min andra fråga är vad ligger vikten på, då det är en bred stål-länk?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Är mest fundersam på bredden och vad det gör för passformen på armen. Men det kanske blir som vilken Panerai somhelst? :)

Min andra fråga är vad ligger vikten på, då det är en bred stål-länk?

Den är allt annat än stor. Länken är smal och tunn. Luggarna är 18mm men ändlänkbiten bygger lite utanför men tror inte den är bredare än 20mm. Även boetten är rätt tunn. Jag upplevde inte att modulen på sidan var ivägen på något sätt trots att jag bar den på vänster arm.
 

watchxor

Omega
Ser ut som den numer är slutsåld i alla normala led och priserna på ebay för en ny ligger på ca. det dubbla (5000:). Fortfarande rätt sugen på att skaffa en, mest för klockans inblanding i Aliens filmen.

Hur enkelt tror ni att det kommer vara att underhålla den? Behöver den ofta service och är det lätt att hitta nåt ställe att lämna in den på när det är dags? Garantin är ju bara 12-månader och gäller endast i Japan, så jag får inte intrycket att den är tänkt att vara långlivad och kunna servas.
 
Topp