Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Frågor om Seiko X Giugiaro Spirit Smart

Diskussion i 'Diskussion' startad av jbripley, 11 mars 2016.

1. jbripley
    Trådstartare

jbripley Bonde

Fick upp ögonen för Seiko X Giugiaro Spirit Smart (SCED035), nyutgåvan av klockan som Ellen Ripley bar på i Aliens, genom denna video på YouTube:

Efter det hittade jag omskrivningen om den i A blog to watch. Nån på KS som köpt en och har några omdömen att ge om den?

Funderar även på vad enklast var den går att få tag på. Tittade på amazon.co.jp, chrono24 och jomashop men ingen verkar ha just den modellen inne. Tips på andra ställen att kika på?

2. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
  3. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Tror att @par var först med en på forumet. Köpte en direkt när jag såg hans. Visste inte om att den existerande innan dess. Tog den billigaste på bukten, skickades från japan. Sålt den nu men det var fan dumt. Den var grym! Kändes bra kvalitetsmässigt. Hade den andra Giugiaro-modellen innan (bishop) men den föll jag inte alls för på samma sätt som denna.

Aurum och jbripley gillar detta.
  4. jbripley
    Trådstartare

jbripley Bonde

Är mest fundersam på bredden och vad det gör för passformen på armen. Men det kanske blir som vilken Panerai somhelst? :)

Min andra fråga är vad ligger vikten på, då det är en bred stål-länk?

5. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Den är allt annat än stor. Länken är smal och tunn. Luggarna är 18mm men ändlänkbiten bygger lite utanför men tror inte den är bredare än 20mm. Även boetten är rätt tunn. Jag upplevde inte att modulen på sidan var ivägen på något sätt trots att jag bar den på vänster arm.

jbripley gillar detta.
  6. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jävligt salt klocka! Går de att köpa fortfarande nya?

7. Clark Kent

Clark Kent Präst

Hade inte @yonsson den absolut vassaste Giugiaron...den röd/svarta i mint condition?

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    image.jpeg
    Typ enda klockan jag pngrar att jag sålt.
    För mig är urverket och originaliteten det intressanta, de nya tycker jag är tråkiga.

sherwan, Jaggis, Sorubim och 1 annan gillar detta.
  9. Clark Kent

Clark Kent Präst

Så jäkla cool. Jag tänkte lägga till "som han sålde i en dimma av sinnesförvirring", men jag ville inte strö salt i såret ;)

Fujoor och yonsson gillar detta.
  10. Sorubim

Sorubim Biskop

Och varje gång jag blir påmind om att jag inte köpte den av dig...
    rage-gif.gif
    Om jag inte minns fel så försvann den dessutom utanför forumkretsarna, så risken att den dyker upp här igen är väldigt liten.

sherwan, Clark Kent och yonsson gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den lär aldrig säljas, köptes av en hoarder tror jag.

Fujoor, Aurum och Sorubim gillar detta.
  12. jbripley
    Trådstartare

jbripley Bonde

Ser ut som den numer är slutsåld i alla normala led och priserna på ebay för en ny ligger på ca. det dubbla (5000:). Fortfarande rätt sugen på att skaffa en, mest för klockans inblanding i Aliens filmen.

Hur enkelt tror ni att det kommer vara att underhålla den? Behöver den ofta service och är det lätt att hitta nåt ställe att lämna in den på när det är dags? Garantin är ju bara 12-månader och gäller endast i Japan, så jag får inte intrycket att den är tänkt att vara långlivad och kunna servas.

Mårtenssons ur Brookfield