• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om två dresare - IWC och Omega Türler

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Var hos min lokala klocknasare i dag. Har spanat lite efter en dressare och han hade två som jag tyckte var intressanta. En IWC i fint skick men osäker på om tavlan är ommålad eller ej samt en Omega med Türler-tavla i sådär skick men ändå charmig. Vad säger ni om dessa och ungefärlig prisbild? Han sa 12k för IWC och 4k för Omega.

IMG_2996.jpg

IMG_2997.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
- Typsnittet på IWC,n är korrekt. Om den är ommålad är det professionellt utfört. Tjocklecken på typsnitten kan variera på dessa ur. Eftersom det är en handlare som säljer kan du ju ge ett bud, ställa dina spörsmål, be denne intyga att uret är genuint. Är det en seriös handlare blir det aldrig problem med reklamationer.
Tack för dina tankar och synpunkter. Klockhandlare är inte alltid helt sanningsenliga så det är därför jag valde att lägga ut en förfrågan här.
 

Fredig

Cartier
IWC:n är är omålad men ser inte förstörd ut enligt mig. Tycker du borde kunna få ner den några tuss i pris för det :)
 
Topp