Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel

Frågor om Zenith (El Primero Rainbow Flyback)

Diskussion i 'Diskussion' startad av tokyo tapes, 22 juli 2014.

1. tokyo tapes
    Trådstartare

tokyo tapes Rebel soldier

Hej!

Jag är ganska ny på forumet och har egentligen snöat in på vintage Omegor. På sista tiden har jag ock hittat andra klockor som lockar mig. Framför allt klockan i överskriften. Jag har dock hört att det kan vara dyrt att serva dessa i Sverige. Skall man våga slå till till, eller skall man akta sig. Vad säger ni om att serva Zenithklockor i Sverige?

/Uffe

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det finns inga officiella servicepartners för Zenith i Sverige längre. Nymans ur skickar till moderlandet. Jag kanske är konspiratorisk, men jag tror de tar en go mellanskillnad, för priset de hade på sin hemsida var ruggigt mycket högre ån det på Zeniths hemsida. Jag skulle skickat min till UK. Det finns folk där som är auktoriserade och som inte är så dyra.

//Zenith-kronografägare.

Edit: De är alltsåcinte dyrare än andra märken om man bara skickar till rätt folk. Köp!

Fido1 och eriksson850 gillar detta.
  3. Fido1

Fido1 Y-Wing pilot

Från:
    Täby

Jag vet förlite om urverken i Zentih men det finns inga fristående urmakare som kan serva dem heller i Sverige?

4. yonsson

Från:
    GBG
    Klart det gör, men jag hade velat skicka till någon som garanterat kan få tag på reservdelar, så man inte sitter där helt plötsligt med en klocka som är nyservad, fast med massa slitna delar i urverket. Så jäkla jobbigt är det inte att skicka till UK.

Fido1 gillar detta.
  5. tokyo tapes
    Trådstartare

Kanon! tack för bra svar. Vem i UK är det bäst att skicka till?

6. Mw79

Mw79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    När vi ändå pratar El Primero verk, någon som vet hur det göt med en Daytona som har ett El Primero i sig? Går det till Zenith eller Rolex för att serva? Har väl inte så mycket med ämnet att göra men blev lite nyfiken.

7. yonsson

Från:
    GBG
    http://forum.tz-uk.com/showthread.php?288716-Zenith-service-inquery

Rolex

8. tokyo tapes
    Trådstartare

Det är ingen som råkar ha någon till salu (den med färger)

Mårtenssons ur Brookfield