Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Frågor & Svar om klockmärket Söner by Sweden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Söner by Sweden, 8 september 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Söner by Sweden
    Trådstartare

Söner by Sweden Bonde

Från:
    Göteborg, Sweden
    För att inte överösa originalämnet: Presentera dig gärna här skapar vi ett separat ämne: Frågor & Svar om Söner by Sweden.
    Den som har frågor och funderingar, åsikter eller annat om klockmärket Söner by Sweden är varmt välkommen att delta i diskussionerna. Originaltråd LÄNK.

Dock förväntas alla använda ett respektabelt språk och icke konstruktiv kritik undanbedes. Låt oss hålla en professionell ton värd Sveriges största klockforum.

Här kommer en kort introduktionen till starta den tidigare tråden som en liten introduktion.

Hallis undrade: Vad skiljer er klocka från alla andra "svenska" klockor som ploppat fram post-DW?

Vårt svar:
    Till att börja med så går historien om Söner by Swedens födelse tillbaka långt innan DW var på tapeten.

Redan för 10 år sedan såddes fröet till vad idag är Söner by Sweden. Läs gärna berättelsen här.
    Sen går det inte att jämföra klockorna i sig, DW och Söner by Sweden ligger i två olika segment. Vårt segment är samma som Tissot med ett pris på mellan 3000-4500kr.

Det som urskiljer Söner by Sweden från många andra klockmärken är att vi älskar den rektangulära designen och kommer endast tillverka klockor i den formen. Även om det är en snävare marknad är det vad vi älskar och tror på. Vi har en målsättning att öka intresset och habegäret för det rektangulär herruret över lag.

Vi är också helt nischade på herrklockor och framför allt för män som är medvetna om sitt utseende och som gillar stilrena armbandssmycken. Vi vill att våra kunder ska få en känsla av stolthet när de bär en Söner by Sweden. Vi kommer aldrig att tillverka ett dam-ur. Vi vill skapa herrklockor som är maskulina, stilrena och med högkvalitativa komponenter. Modellerna kommer till en början vara 8 till antalet och tanken är att det ska finnas en modell för varje tillfälle och situation. Oavsett om du söker en ”dress watch” eller en snygg casual-klocka till jeans och en ledig kavaj så ska man kunna välja en herrklocka från oss.

Saker som karaktäriserar en premiumklocka och tillika Söner by Sweden (enligt oss):
    Hoppas det var svar på din fråga Hallis...

Har ni fler frågor eller funderingar kring vårt klockmärke så, fråga på.
    Vi är så öppna vi bara kan om våra klockor. Vi inbillar oss att desto mer man vet och kan om sin klocka desto mer uppskattar man den. Så kör på bara.

Strindberg gillar detta.
  2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Den här tråden kommer sluta på ett sätt som inte du inte kommer att vara nöjd med, detta vet vi av erfarenhet och du fick en försmak i presentationstråden. Men för all del, gör ett försök. ;)

Zalath, Floduttern, hook och 56 andra gillar detta.
  3. Charles_

Charles_ Präst

Tidigt/sent aprilskämt?

Martin80, Doncorleone, Glusch och 9 andra gillar detta.
  4. M.U

M.U Biskop

Du kunde väl åtminstone bjuckat på några bilder....?

Knekten och Kiddy gillar detta.
  5. Charles_

Charles_ Präst

Du ska vara tacksam för att det inte finns några bilder. Har svårt att ta ett märke som postar kopior på sin Instagram och hyllar illegal verksamhet på sin hemsida särskilt seriöst. Lås tråden!

hook, Linkan, Glusch och 9 andra gillar detta.
  6. Strindberg

Strindberg Biskop

Stroboman och Gummo gillar detta.
  7. tomrum

tomrum Torpare

[QUOTE="Till att börja med så går historien om Söner by Swedens födelse tillbaka långt innan DW var på tapeten.[/QUOTE]

Hur gör detta er mer unika än DW? Historien bakom DW är väl knappast anledningen till att Filip Tysander lyckades? Snarare att han hittade ett segment som tidigare varit ganska ointresserade och gjorde detta "trendigt" genom sociala medier bland annat.

Men jag önskar er lycka till, men om ni inte varit på KS tidigare så ploppar sånt här upp varje månad så ni är knappast ensamma med dessa "unika" klockor därav responsen....

Doncorleone, JohnZ och yonsson gillar detta.
  8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Suck! Inte igen...

Bottega och Joakim gillar detta.
  9. LordTTK

LordTTK Bonde

Ska man börja poppa popcorn såhär tidigt på dagen? :nailbiting:

Och varför inga bilder?

Hawk100, Tarkovski och Dykarsjuk gillar detta.
  10. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    "Söner by Sweden ligger i två olika segment. Vårt segment är samma som Tissot med ett pris på mellan 3000-4500kr."

Vad är det för japanskt högpresterande verk? Mioyta? Seiko? Jävla skillnad om det är billigt eller inte. Tissot kör ju ETA exempelvis...

Designen ok (bedrövlig logga och namn tyvärr för egen del) historien bakom märke känns fjantig. Annars önskar jag lycka till såklart ;)

11. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Finns det bilder på klockorna? Och nej jag orkar inte söka.

Lukkan gillar detta.
  12. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Hej alla forumkamrater!

Nu vässar ni säkert pennorna för att skriva något riktigt vasst och dräpande för att klämma till dagens tysander-wannabe och samla en massa likes i samma veva! Vem får in fullträffen först - den som hittar den exakta modellen på aliexpress, eller kanske den som först påpekar namnets air av vikingarock?

...kan vi inte bara strunta i det och låta den här tråden falla i glömska istället? Det är för enkelt den här gången, lägg ingen tid...känslan av piratkopia, kom igen...

Fabian, Stroboman, Weasel och 17 andra gillar detta.
  13. SkitOxe

SkitOxe Bonde

Från:
    Stockholm
    Ja det är Miyota. Det är klarlagt i ursprungstråden.

14. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    .

Nä förresten. Jag orkar inte med mer än i presentationstråden.

Bifogade filer:

Senast ändrad: 8 september 2016
    Stroboman, Strindberg, Aurum och 2 andra gillar detta.
  15. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    OK, orka bara ströläsa halva :D Vet du vilket? Finns för någon tjuga per urverk till många kronor mer.

16. TomasBStockholm

TomasBStockholm Borgare

Några frågor givet ovanstående:

1. De 20 professionellt tillverkade tidmätarna är ju falska. Hur kan de vara exklusiva klockmärken? Och de är ju inte professionellt tillverkade, snarare gjorda av underbetalda kineser i ett varuhus någonstans utan någon som helst insyn från omvärlden. Gissningsvis är arbetsförhållandena dessutom inte direkt bra.

2. Vem är "mästaren"? Antoni Patek, Francizek Czapek eller Adrien Philippe? Eller tror ni att "Patek Philippe" är en person?

3. Ni ser inget problem i att ni lanserar ett klockmärke med en varumärkeshistoria som parasiterar på allt vad klockintresserade står för?

Och som kommentar finns ingen kopia av en Patek Philippe (som inte innehåller äkta delar då) som en "horolog" skulle ha svårt att avgöra äktheten på.

Doncorleone, David, ozzyozzy och 2 andra gillar detta.
  17. 903lew

903lew Stadsbo

Så er corporate storytelling börjar med att grundaren köper en fake-Patek? Med en illustration som ser mer ut som Edinburgh än Beijing? Med "rolig" illustration av hur asiater talar?
    Det här kommer sluta väl.

På ämnet: Är verkligen japanskt kvartsverk och pläterade boetter sådant som du förknippar med "premium"? Var det sådant som utmärkte grundarens fake-Patek? Om så var fallet har jag en hel drös andelslägenheter i Spanien & Florida jag är intresserad av att sälja till er.

Fabian, Doncorleone, David och 5 andra gillar detta.
  18. SkitOxe

SkitOxe Bonde

Från:
    Stockholm
    Nej det framgick inte dessvärre.

19. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Man kan väl lugnt säga att vad ni klassar som en premiumklocka skiljer sig avsevärt mot vad majoriteten här anser vara premium. Med era mått mätt så är nästan allt premium.

Jag tror det här är helt fel forum för er att synas på och ni har nog inte många potentiella köpare här.
    Er publik hittar ni på exempelvis ur & penn.

Edit : jag blir nästan förbannad när ni marknadsför er som premium, det är fan förkastligt!

Jimpa, tomrum och NickL gillar detta.
  20. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
  21. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    "Den äldre mannen tittade upp på oss och log, ett leende med flera saknade tänder. Han vinkade till sig oss. What you lokking fol, my fliend?”, sa han på karaktäristisk pidgin-engelska."

Hahahahhaha

Svanis115, ScubaKing, Richie och 9 andra gillar detta.
  22. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    "När jag spänner på mig min Söner no 1:1 får jag samma känslor som vid ett magiskt ögonblick i en liten illegal butik i Peking i början på 2000-talet. Samma känslor vill jag förmedla till dig som bär en av våra tidmätare - en genuin känsla av stolthet och en nästan barnslig känsla av lycka.
    /Freddie
    Grundare & VD"

Haha what the ....?? :bored:

ScubaKing, Jimpa, Richie och 17 andra gillar detta.
  23. Hugii

Hugii Biskop

OT
    Om patek var så jävla bra gjort. Jag antar att du har den kvar. Får vi se bild. Alla är nyfikna. :nailbiting::nailbiting:

24. wayne

wayne Friends of KS

Detta funkar inte!
    Loggan är ju en direkt rip off av:
    ladda ned.jpg

Jimpa, Daytona96, Doncorleone och 15 andra gillar detta.
  25. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
  26. Sportmats

Sportmats Bonde

Är den där det bästa de kan prestera är det inte mycket att hänga i julgranen. Ingen digital display heller som alla vettiga klockor har nuförtiden.

27. Riley

Riley Stadsbo

Från:
    Utanför tullarna
    Är väl knappast första gången eller sista gången en företagare googlar fram KS och tror att det är "accessoarforum" snarare än ett entusiastforum.

Var ärliga här istället och skriv att ni fått ett bra pris på tillverkning och ett urverk som ni hoppas ska hålla garantitiden ut och en i era ögon frän design.
    Spara allt annat svammel till In Time magazine
    page_1_high_tKZd.jpg

alfgren gillar detta.
  28. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Försökte skriva något konstruktivt, men jag klarar det inte. Allt är fel, allt. Det är bara ordbajseri, fan, tro att folk på ett entausiastforum sväljer sån här skit.
    Visst ska man inte baissa på sig själv, men man måste vara ÄRLIG med VAD man säljer och varför man säljer det.

Nedan soppa består av samma ingredienser som detta projekt, det är samma sak, fast olika tillvägagångssätt.
    http://www.expressen.se/nyheter/sandra-28-vill-ha-en-gratis-rolex-klocka/

David, Torsten, Margarinkungen och 2 andra gillar detta.
  29. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Vardagslyx - jag köper hellre en sockerkringla
    Skilja sig från mängden - det ska man göra av rätt anledning
    Andra habegär - räknas deras habegär till en avbitartång att knipsa av min handled med?
    Snygg klocka - ....
    Pålitlig och exaxt klocka - quartzklockor brukar ju vara det...oftast...
    Uppmärksamhet och nyfikenhet - "Vad fan har du på armen!? Hur fan kan du köpa en sån, är den till Jablas nästa testomgång?

Skärmklipp.JPG

alfie, Ola G, jabla och 7 andra gillar detta.
  30. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Wow... Kunde inte DW skapat vanliga armband eller något så man hade sluppit alla dessa unga lycksökare som försöker ta efter utan egna idéer här iaf. Att du jämför med en kopia visar ju på att du har noll klockintresse själv och snubblade över KS först när du skulle börja marknadsföra din alibabaklocka. Jag lovar att målgruppen för er produkt ej finns här.

Senast ändrad: 8 september 2016
    Stroboman, Fujoor, Highvalley och 5 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield