• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Casio F91W till Rolex under 2014

leicaphile

Panerai
Om jag har fattat rätt,så söker du dummare folk att lura än dig själv.
Blir dock roligt att följa tråden och se hur många du lurar!

Håller inte med dig om "dummare folk". Det är ganska många här på forumet som byter klockor, och jag kan garantera att det inte alltid är precis jämna värden på prylarna. Ibland kan man se något man är sugen på och gå med på ett byte även om det är lite ojämnt, då det kan vara lätt och smidigt jämfört med att sälja av något först.
 

doge

Breitling
1,223^52=35170

Förutsatt att första klockan knappt var värd något, och att ett byte sker en gång i veckan, krävs det att varje byte ger en ny klocka som värd minst 22,3% mer än föregående. Trådskaparen har dessutom gjort bra mycket bättre ifrån sig än så redan de här första veckorna, så det är ingen omöjlig ekvation.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nån som på nåt sett har intresse för Lemans klockan??????
Är ni rädda för batteri? gummiband?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Borde inte det här spektaklet ligga under köp/sälj?
Eller går det att komma undan med att inte ange värdet genom att skapa en tråd om byten i diskussionsdelen?





J
det är ingen här som hymlar med värdet? Det är en tråd med ett expriment i första hand... i Köp/sälj är det ett annat fokus anser jag?
 

Jonazid

Omega
Ni som enbart skriver för att kritisera eller vara negativa, kan ni inte bara lägga ner. Är ni inte intresserade så sluta följ tråden.

Och om inte admin flyttat tråden under denna tiden som varit så varför ens ta upp det.

Och för er som vill göra er roliga på killens bekostnad så väx upp!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ni som enbart skriver för att kritisera eller vara negativa, kan ni inte bara lägga ner. Är ni inte intresserade så sluta följ tråden.

Och om inte admin flyttat tråden under denna tiden som varit så varför ens ta upp det.

Och för er som vill göra er roliga på killens bekostnad så väx upp!


Tråden har från början hållit sig till topicen för forumdelen den ligger i, numer har den urartat till hans egna personliga köp och sälj tråd. Vill han byta sina objekt så gör han det under Köp & Sälj delen som alla andra och förhåller sig till de regler som finns där. Tråden får gärna för mig fortsätta att uppdateras men då utan sälj och bytes annonser.

Mvh.
 

mouqvist

Rolex
Tycker att det är tråkigt när alla roliga initiativ dissas eller när man får skit för att man vågar ta upp lite hetare ämnen.
Eller att man blir tillrättavisad och hänvisad till gamla trådar ifall man ställer en fråga som kan ha dykt upp några ggr tidigare?
Ska det verkligen vara så att de enda trådar som är politiska korrekt ska bestå av att visa sitt senaste köp, följt av mycket konstruktiva svar såsom "grattis", "nice" eller att någon tryckt på gilla knappen?
Fortsätt bara med roliga, annorlunda inlägg, i like it!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tycker att det är tråkigt när alla roliga initiativ dissas eller när man får skit för att man vågar ta upp lite hetare ämnen.
Eller att man blir tillrättavisad och hänvisad till gamla trådar ifall man ställer en fråga som kan ha dykt upp några ggr tidigare?
Ska det verkligen vara så att de enda trådar som är politiska korrekt ska bestå av att visa sitt senaste köp, följt av mycket konstruktiva svar såsom "grattis", "nice" eller att någon tryckt på gilla knappen?
Fortsätt bara med roliga, annorlunda inlägg, i like it!


Jag ser ingen anledning till att man ska skapa tre likadana trådar under en och samma månad med samma frågeställning, det är därför det finns en sökfunktion.

Vad gäller denna tråd så tycker jag bara att reglerna skall gälla alla och vill han byta sin klocka mot en annan så finns köp och sälj. Jag säljer flertalet klockor varje månad och då gör jag precis som alla andra på detta forum, använder Köp och sälj.

Jag ser inte riktigt dissen i det.
 

mouqvist

Rolex
J
Jag ser ingen anledning till att man ska skapa tre likadana trådar under en och samma månad med samma frågeställning, det är därför det finns en sökfunktion.

Kan förstå dig, då jag själv är uttråkad av att se samma Rolex Sub dyka upp på bild typ dagligen (så 3 ggr på en månad är inte så farligt), vill jag se en kan jag googla. Men inte klagar jag, jag bara hoppar över tråden.
 
D

Deleted member 1154

Guest
De som inte gillar ideen behöver inte följa tråden, det var därför jag var så tydlig som jag var i starten av tråden att frågetecknen skulle skingra sig, nu har jag fått mycket skit för det också, borde haft en hemlig ide´ osv. osv.

Nu kör vi vidare med öppna kort och ser vart vi hamnar, de som är med är med.... I det politiskt korrekta Sverige väljer jag att inte säga vad jag tycker, men tycka det jag säger :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
De som inte gillar ideen behöver inte följa tråden, det var därför jag var så tydlig som jag var i starten av tråden att frågetecknen skulle skingra sig, nu har jag fått mycket skit för det också, borde haft en hemlig ide´ osv. osv.

Nu kör vi vidare med öppna kort och ser vart vi hamnar, de som är med är med.... I det politiskt korrekta Sverige väljer jag att inte säga vad jag tycker, men tycka det jag säger :)


Jag pratar inte om din idé med bytandet, jag pratar om hur du använder tråden i diskussionsdelen som en ren och skär köp och sälj annons. Om nu din tanke med tråden är att vi ska få följa din resa från en tändsticka till en ferrari så ser jag inget problem i det.. men när tråden blir en ren köp sälj och bytes annons från din sida så respekterar du inte resten av forumets medlemmar. Byt dina objekt på köp och sälj och uppdatera därefter tråden så din tråd är on topic.. nu får vi följa ditt desperata postande i stora bokstäver om gummin och quartz-verk osv. Lycka till med din fortsatta resa.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
J

Kan förstå dig, då jag själv är uttråkad av att se samma Rolex Sub dyka upp på bild typ dagligen (så 3 ggr på en månad är inte så farligt), vill jag se en kan jag googla. Men inte klagar jag, jag bara hoppar över tråden.


Tre bilder om dagen på samma Sub i olika trådar eller tre nya trådstarter där samma ämne avhandlas om och om igen.. vi jämför inte riktigt äpplen och äpplen.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag pratar inte om din idé med bytandet, jag pratar om hur du använder tråden i diskussionsdelen som en ren och skär köp och sälj annons. Om nu din tanke med tråden är att vi ska få följa din resa från en tändsticka till en ferrari så ser jag inget problem i det.. men när tråden blir en ren köp sälj och bytes annons från din sida så respekterar du inte resten av forumets medlemmar. Byt dina objekt på köp och sälj och uppdatera därefter tråden så din tråd är on topic.. nu får vi följa ditt desperata postande i stora bokstäver om gummin och quartz-verk osv. Lycka till med din fortsatta resa.
Det var visst nån som tog ner mig på jorden vad gäller det och inte gillade mina stora bokstäver så nu är den biten över :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Såså, grabbar, lugna ner er nu!

Först och främst: Kul idé!

Pessimistisk som jag är så tror jag ändå att det tyvärr inte kommer att funka. Möjligtvis går det att byta upp sig från en ananas till en silversked till ett par manschettknappar till bokhyllan Billy till en halvårsprenumeration på UFO-nytt till ett restlager glödlampor... till en risig sommarstuga till en båt till en inte särskilt central etta.
Men att priserna inom klocksvängen inte är särskilt spretiga i kombination med att KS:arna har rätt bra koll på värdet på sina klockor kommer nog vara det operationen faller på. Till en början kommer folk nog kunna tänka sig att byta om du sitter på någon udda vintagedykare, någon hundring hit eller dit gör inte så mycket. Men när du väl kommer upp mellan 5 och 10 k kommer folk inte längre vara så villiga att byta "för skojs skull", de har helt enkelt inte råd. Att inga pengar får komma emellan kommer antagligen också försvåra, det kan bli tungt att hitta jämna byten.

Men om det är lugnt med moderatorerna så är det väl bara att köra på, med ett par schyssta dojjor är ingenting omöjligt! Du har trots allt redan kommit en bit på vägen!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Förresten, snacket om att det på något sätt skulle vara fult att försöka byta upp sig är enbart trams. Så länge man spelar med öppna kort så är det upp till var och en huruvida de vill byta eller inte, ingen har såvitt jag kan se blivit tvingad. Är man myndig så ska man väl också kunna se till att handla på så sätt att man kan stå för sina handlingar?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tyckte det var en knäpp idé från början, nu tycker jag det är mer kul bara. Sluta hacka och tryck på "sluta bevaka tråd".

Anser admin att den skall flyttas så gör han nog det:)

Joshua3 lycka till:)
 
Topp