• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Casio F91W till Rolex under 2014

corbendallasx

Friends of KS
som trådskapare är det tyvärr så att jag ångrar hela iden , när denna ide kom till förra året som en dröm, vilket jag också var medveten om och ärlig med.
och just "Rolex" var inget mål i sig utan bara ett ord som klingade bra i titeln och som skulle skapa uppmärksamhet... och det jag var intresserad av själva bytesförfarandet och att byta klockor utan att pengar var inblandade. Och just då när jag skapade den hade jag massa billigare tradera klockor som låg och skräpade och som jag kunde tänka mig sälja av. (och tänkte man kunde byta bort) Nu har jag insett att folk på forumet inte är som jag var då vilket jag inte är heller numera,alla de enkla klockorna jag hade då är nu sålda, och jag inser att byta en klocka är inte det lättaste, folk har olika tycke och smak. Sen hade jag inte då heller som hyffsat ny på forumet förstått upplägget här, utan detta var mer som en kul grej som ett sälskapsspel, som jag ville förmedla....

Det är coolt ändå hur man förändrar sin syn på saker och ting...
och ni som var oförstående till tråden, se det som en kul grej, please :) Förut var jag Ung och dum , nu är jag bara dum... :)

Tråden läggs ner 13 dec 2014 som utlovats, men tills dess tystnar den tyvärr...

och vad gäller Casio så om ni undrar har jag köpt en ny på UR och Penn för 198kr och den behåller jag :)
Tråkigt att du ångrar idén, jag tycker den är skitkul! Tyvärr såg jag inte den här tråden förrän idag men läste den med... Ja, jag skulle vilja säga glädje, just för att idéen i rätt sällskap är väldigt underhållande.
Tyvärr visar sig det här forumet ibland för vad det är. En samling torrbollar som tydligen har så lite liv att man inte kan lämna en tråd man inte bryr sig om ifred, utan ska gnälla om värde och dåliga idéer och annan idioti.
För nog vore det väl det hemskaste hemska om någon annan skulle få en "Rolex" helt gratis?

Det är kul med människor som bidrar med annorlunda idéer, det är vad som driver saker framåt. Gnälljönsar bidrar med väldigt lite.
Och med den slutklämmen ska jag sluta gnälla och fundera på hur jag kan bidra :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt att du ångrar idén, jag tycker den är skitkul! Tyvärr såg jag inte den här tråden förrän idag men läste den med... Ja, jag skulle vilja säga glädje, just för att idéen i rätt sällskap är väldigt underhållande.
Tyvärr visar sig det här forumet ibland för vad det är. En samling torrbollar som tydligen har så lite liv att man inte kan lämna en tråd man inte bryr sig om ifred, utan ska gnälla om värde och dåliga idéer och annan idioti.
För nog vore det väl det hemskaste hemska om någon annan skulle få en "Rolex" helt gratis?

Det är kul med människor som bidrar med annorlunda idéer, det är vad som driver saker framåt. Gnälljönsar bidrar med väldigt lite.
Och med den slutklämmen ska jag sluta gnälla och fundera på hur jag kan bidra :)
Fast folk i allmänhet här har inte lust att göra en dålig affär. Hela idéen med detta projekt är ju att TS ska byta upp sig stegvis och därmed få en värdestegring på någon annans bekostnad. Är projektet kul och intressant? Absolut. Men det kan inte göras öppet, det kommer aldrig att funka
 

corbendallasx

Friends of KS
Fast folk i allmänhet här har inte lust att göra en dålig affär. Hela idéen med detta projekt är ju att TS ska byta upp sig stegvis och därmed få en värdestegring på någon annans bekostnad. Är projektet kul och intressant? Absolut. Men det kan inte göras öppet, det kommer aldrig att funka
Vad som är en dålig affär är helt subjektivt.
Om jag har en gammal pryl hemma som jag inte bryr mig om, vad för värde har den då om den bara ligger?
Då kan jag tycka det är en kul grej att byta bort den mot nåt annat, även om det kanske skulle ses som en "dålig affär" för någon annan. För mig är det kanske inte en dålig affär. Det är dessutom min ensak att bestämma. Både om affären är dålig och om jag vill genomföra den.

Folk är vuxna nog att kunna avgöra sina affärer helt själva och kan ta det ansvaret helt själv. Jag lovar.

Samt, om man nu anser idén dålig, då kan man väl hålla det för sig själv. Varför hålla på att klanka ner? Nu har man istället fått en kul idé att bli något trist, helt i onödan.

Men för att förstå det måste man tänka efter. Före...
 
D

Deleted member 1154

Guest
Glömt och förlåtet från min sida, jag skriver inte mer i denna tråd så ni vet, som jag skrivit innan var detta en "kul idé" som nu är avslutad..

tack!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vad som är en dålig affär är helt subjektivt.
Om jag har en gammal pryl hemma som jag inte bryr mig om, vad för värde har den då om den bara ligger?
Då kan jag tycka det är en kul grej att byta bort den mot nåt annat, även om det kanske skulle ses som en "dålig affär" för någon annan. För mig är det kanske inte en dålig affär. Det är dessutom min ensak att bestämma. Både om affären är dålig och om jag vill genomföra den.

Folk är vuxna nog att kunna avgöra sina affärer helt själva och kan ta det ansvaret helt själv. Jag lovar.

Samt, om man nu anser idén dålig, då kan man väl hålla det för sig själv. Varför hålla på att klanka ner? Nu har man istället fått en kul idé att bli något trist, helt i onödan.

Men för att förstå det måste man tänka efter. Före...
Men jag skriver ju att idén är bra, det var bara implementerandet som behövde ändras
 
Topp