• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Coke GMT till Pepsi

För ett tag sedan gjorde jag en kort resa till Stockholm. Eftersom under de senaste tider har Pepsi blivit väldig populär bland samlarna och andra
klocknördar tänkte även jag låta byta en Pepsi ring till min Coke GMT. Jag hade kontaktat Nymans innan jag reste för att veta om
ringen's byte lyckas medan jag väntar. På samma dag reste jag nämligen tillbaka till Finland. Det lyckades och jag tog min egen Pepsi ring med på resan.

Jag brukar alltid titta på skyltfönstren på denna gata när jag är i Stockholm.

IMG_3260.JPG

Det var trevlig att dricka kaffe medan jag väntade.
IMG_3261.JPG

Pepsi ringen hade jag med.
IMG_3254.JPG

Det var trevligt att kolla klockor i butiken.
IMG_3263.JPG
IMG_3264.JPG
IMG_3265.JPG
IMG_3271.JPG

Och även klämma på de där finare modeller.
IMG_3267.JPG
IMG_3269.JPG
IMG_3270.JPG

Efter en kort tid hade urmarken redan bytt Pepsiringen till min GMT, så det var tid att komma tillbaka i verkligheten.
Men i alla fall är jag nöjd med denna klocka med dess nya ring.
Personalen på Nymans var riktigt vänlig och betjäningen var verkligen bra.

Så här ser klockan ut nu.
IMG_3308.JPG
 

MJ24

Patek
2-Faktor
För ett tag sedan gjorde jag en kort resa till Stockholm. Eftersom under de senaste tider har Pepsi blivit väldig populär bland samlarna och andra
klocknördar tänkte även jag låta byta en Pepsi ring till min Coke GMT. Jag hade kontaktat Nymans innan jag reste för att veta om
ringen's byte lyckas medan jag väntar. På samma dag reste jag nämligen tillbaka till Finland. Det lyckades och jag tog min egen Pepsi ring med på resan.

Jag brukar alltid titta på skyltfönstren på denna gata när jag är i Stockholm.

IMG_3260.JPG

Det var trevlig att dricka kaffe medan jag väntade.
IMG_3261.JPG

Pepsi ringen hade jag med.
IMG_3254.JPG

Det var trevligt att kolla klockor i butiken.
IMG_3263.JPG
IMG_3264.JPG
IMG_3265.JPG
IMG_3271.JPG

Och även klämma på de där finare modeller.
IMG_3267.JPG
IMG_3269.JPG
IMG_3270.JPG

Efter en kort tid hade urmarken redan bytt Pepsiringen till min GMT, så det var tid att komma tillbaka i verkligheten.
Men i alla fall är jag nöjd med denna klocka med dess nya ring.
Personalen på Nymans var riktigt vänlig och betjäningen var verkligen bra.

Så här ser klockan ut nu.
IMG_3308.JPG
Pepsi passar så bra på sommaren, grattis!:)
 

Marieberg

Omega
En fin liten berättelse Jari
Hoppas du är nöjd med din GMT, funderar själv på att införskaffa en sådan. Du kanske har lite tips ang detta årsmodeller etc
En mycket fin klocka som går att förvandla efter tycke o smak...
 
En fin liten berättelse Jari
Hoppas du är nöjd med din GMT, funderar själv på att införskaffa en sådan. Du kanske har lite tips ang detta årsmodeller etc
En mycket fin klocka som går att förvandla efter tycke o smak...

Den här klockan har inte SEL bandet. De här sportmodeller blev
ju utrustade med SEL i A och P serie.
När klockan har alla originala tillbehör är den naturligtvis lite dyrare än klockan utan dem. Själv vill
jag att originala tillbehören följer med.
En av de mest eftertraktade 16710 GMT II är den som har 3186 urverket i 16710 boetten. 3186 urverket
är det som är i den nuvarande 116710 modellen. En liten tid sådana där klockor blev tillverkade innan 116710 kom till marknaden.
Då är det ju modellerna innan 16710, tex. 1675. Att sätta datum är då lite besvärligare för man måste vrida timvisaren runtom tavlan
för att kunna byta datum. I den här 16710 modellen måste man göra likadant, men timvisaren kan man vrida snabbt. De där modellerna
har plexiglass.
 
Topp