• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Diver till Rolex GMT - nån provat ta steget? >>>>>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag har under mina 6år som klockintresserad som många andra hållt mig till dykar armbandsur. Jag dyker aldrig, provade i Spanien på hotellet, tyckte jag var stenhård med min Aquaracer på armen men sjönk i pinsamt poolen fick kalla på hjälp o allt. Säger en del om min vattenvana.

Varför jag valt att använda dykarur är mer av anledningen om vetskapen att den "pallar trycket" varit en psykologisk avgörande faktor. Den andra är att då jag sköter matlagningen hemma är dykraringen en del av hela ceremonin när jag klockar maten.
Komigen för fan Chuck du kan ju klocka pastan med den digitala manicken på micron?! tänker ni, med all rätt.

Jaja, oavsett det har funnits försök att testa mig själv och införskaffade för ett bra tag sen en [duckar, gömmer mig i skyddsrum] en Al*ha GMT Pepsi. I Know den är inte rumsren men den gav mig ändå en viss hint om hur det är att äga en Rolex GMT med roterande glasring (har redan ägt en 16570 innan)

Det gav mig mersmak och har faktiskt provat en keramisk GMT hos AD och en begagnad Coke nu senast i London. Klockorna känns mer mångsidiga och spännande trots att jag inte vet vad jag egentligen kan använda den till i dagliga livet.

Nån av er som tagit det steget efter långt dykarberonde? Hur tänkte ni och hur upplevde ni förändringen? Once a diver always a diver? Blev det en daglig keeper eller en sleeper i klocklådan?

Cheers Chuck
8e8eb54daa897fd1420d11a1c56229fd.jpg

e450a9c5249f31a4861c8dc7e8dec3a6.jpg

a6f97be34a1b7644c09a0458757174c4.jpg


Vs

59b339166fc3bbf4975244afe2c76f54.jpg

2f9323c577f9900a21c9570698ef61ea.jpg













Skickat från min iPad med Tapatalk
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tänker i samma banor som du gällande dykare. Vill ha en klocka som tål allt och pallar trycket, hellre alldeles för mycket än lagom. :D
Vågar inte ens prova en gmt pepsi tex men tanke på hur mångsidig den är, rädd att jag skulle fastna direkt och glömma bort de tåliga dykarna. Men vi ser väl vad man köper i framtiden.
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Jag har båda och gillar dem lika mycket. Dyker inte reser några gånger per år dock utan att använda GMT funktionen. :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Körde sub tidigare, även om det är en underbar klocka så flyger gmt-modellerna högre för mig. Och att man kan byta insert är roligare än att byta nato-band. ;)

Gmt visaren tillför ett mervärde på klockan, och den ger en intressant detalj och kontrast. 16710;an tål ju 100 meter, så den kommer nog klara allt du kan hitta på eftersom du inte dyker.

Och du kan fortfarande klocka pastan.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för era svar, ni som klockar vardagen, graderingarna omvandlat till minuter satt som rinnande vatten efter ett tag?




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp