Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Från Diver till Rolex GMT - nån provat ta steget? >>>>>>>>>

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 31 augusti 2014.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Jag har under mina 6år som klockintresserad som många andra hållt mig till dykar armbandsur. Jag dyker aldrig, provade i Spanien på hotellet, tyckte jag var stenhård med min Aquaracer på armen men sjönk i pinsamt poolen fick kalla på hjälp o allt. Säger en del om min vattenvana.

Varför jag valt att använda dykarur är mer av anledningen om vetskapen att den "pallar trycket" varit en psykologisk avgörande faktor. Den andra är att då jag sköter matlagningen hemma är dykraringen en del av hela ceremonin när jag klockar maten.
    Komigen för fan Chuck du kan ju klocka pastan med den digitala manicken på micron?! tänker ni, med all rätt.

Jaja, oavsett det har funnits försök att testa mig själv och införskaffade för ett bra tag sen en [duckar, gömmer mig i skyddsrum] en Al*ha GMT Pepsi. I Know den är inte rumsren men den gav mig ändå en viss hint om hur det är att äga en Rolex GMT med roterande glasring (har redan ägt en 16570 innan)

Det gav mig mersmak och har faktiskt provat en keramisk GMT hos AD och en begagnad Coke nu senast i London. Klockorna känns mer mångsidiga och spännande trots att jag inte vet vad jag egentligen kan använda den till i dagliga livet.

Nån av er som tagit det steget efter långt dykarberonde? Hur tänkte ni och hur upplevde ni förändringen? Once a diver always a diver? Blev det en daglig keeper eller en sleeper i klocklådan?

Cheers Chuck [​IMG]

Vs

Skickat från min iPad med Tapatalk

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tänker i samma banor som du gällande dykare. Vill ha en klocka som tål allt och pallar trycket, hellre alldeles för mycket än lagom. :D
    Vågar inte ens prova en gmt pepsi tex men tanke på hur mångsidig den är, rädd att jag skulle fastna direkt och glömma bort de tåliga dykarna. Men vi ser väl vad man köper i framtiden.

Chuck gillar detta.
  3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    En 116710 klarar allt en 116610 klarar.

JoberMan, Wollen, Denke och 4 andra gillar detta.
  4. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Varför måste man ta steget? Jag kör 16710 samt dykare ;)

Chuck gillar detta.
  5. chris.f

chris.f Borgare

Jag har båda och gillar dem lika mycket. Dyker inte reser några gånger per år dock utan att använda GMT funktionen. :)

Chuck gillar detta.
  6. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    GMT > Sub
    Krokodilen biter mot det högre talet!

jabla och Chuck gillar detta.
  7. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Verkligen världsomvälvande förändring. Släpp sargen :D

jbbs och Chuck gillar detta.
  8. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Körde sub tidigare, även om det är en underbar klocka så flyger gmt-modellerna högre för mig. Och att man kan byta insert är roligare än att byta nato-band. ;)

Gmt visaren tillför ett mervärde på klockan, och den ger en intressant detalj och kontrast. 16710;an tål ju 100 meter, så den kommer nog klara allt du kan hitta på eftersom du inte dyker.

Och du kan fortfarande klocka pastan.

Chuck gillar detta.
  9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ingen som helst skillnad...

jbbs och Chuck gillar detta.
  10. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

I bubblan KS är detta stort steg att fundera på :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

LongCon gillar detta.
  11. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Tack för era svar, ni som klockar vardagen, graderingarna omvandlat till minuter satt som rinnande vatten efter ett tag?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Inga problem att köra tidtagning med vridringen på GMT:n.

Chuck gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield