• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fraktalternativ Tyskland

Hej,

Jag har en Rolex Datejust som jag köpte av en tysk handlare i våras. Klockan har fungerat bra till gårdagen då den plötsligt stannade. När jag sedan försökte ställa kockan märker jag att saker och ting inte är som de ska.

Då jag har garanti på klockan så har jag för avsikt att skicka den till vederbörande handlare och få den reparerad. Jag har ingen erfarenhet av att skicka så pass dyra varor internationellt och funderar nu vilket frantbolag jag bör använda mig av? Jag vill gärna att försändelsen är försäkrad.

Har ni några rekommendationer på fraktbolag, exempelvis DHL, Schenker, Posten?

Tack!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det är halvknepigt. Startade en liknande tråd när jag skulle skicka en klocka till Italien. Det jag fick höra var att man inte försäkrade klockor och smycken. Jag talade med "Mailboxes" som är som en fraktagent. Att skicka ett paket till Italien skulle kosta 1500 kr oförsäkrat så jag var inne på att flyga ner själv, men sen började klockan gå bra så det blev ingen resa.
 
Tack för ditt svar!

Det låter inte som någon höjdare... Vad synd att det ska vara så svårt att hitta en agent som kan användas. Gör in-house garantins måttligt användbar. Eventuellt kanske jag får lämna in den hos Rob om det helt skulle misslyckas med frakt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för ditt svar!

Det låter inte som någon höjdare... Vad synd att det ska vara så svårt att hitta en agent som kan användas. Gör in-house garantins måttligt användbar. Eventuellt kanske jag får lämna in den hos Rob om det helt skulle misslyckas med frakt.
Det går ju alltid att skicka oförsäkrat men rekommenderat via posten. Gjort det massvis av gånger utan problem. Hör med säljaren också. Inte ovanligt att de har ett företagskonto hos något fraktbolaget och kan hjälpa dig att få klockan skickad försäkrat billigt.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Handlaren får hjälpa dig med det. Han har säkerligen ett ParcelPro-konto och kan skicka billigt.
 
Topp