• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franck Müller - Varför ser vi inga på forumet?

DrDre

Patek
Ett märke jag alltid tyckt gör rätt snygga och lite ovanliga modeller är Franck Muller. Särskilt deras Casablanca-line är ju riktigt trevlig. Men vi ser dem aldrig här på forumet? Visst, vissa är kanske lite dyra för att vara baserade på ETA, men de är ju ofta modifierade.

Så jag ville väl egentligen bara höra lite varför folk inte verkar gilla dem och kanske få igång lite diskussion om ett märke vi aldrig ser här. Och givetvis några stulna bilder för att liva upp inlägget.
frank%20muller%20casablanca%205850%20nero%20num%20bianchi%20pelle%20quad3.jpg




6343983_1O8A3983.jpg
 

DrDre

Patek
Har du provat dem? De är rätt stora och sedan finns ingen ÅF i landet, ingen som servar...närmaste tror jag är Köpenhamn.

Bjussar på gammal bild
image.jpg

Jag har faktiskt aldrig provat någon på handen, men brukar alltid stanna till och ta en extra titt när man ser dem i skyltfönster. Det som väl kan bli lite konstigt är tjockleken kombinerat med formen. Andra boetter som är åt det rektangulära hållet är ju ofta lite nättare och tunnare, men även FM's mindre varianter verkar vara rätt tjocka. Det närmaste man kan komma stilmässigt är väl en Longines Evidenza (som jag inte heller provat på handleden).

4877_75_1.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Ett märke jag alltid tyckt gör rätt snygga och lite ovanliga modeller är Franck Muller. Särskilt deras Casablanca-line är ju riktigt trevlig. Men vi ser dem aldrig här på forumet? Visst, vissa är kanske lite dyra för att vara baserade på ETA, men de är ju ofta modifierade.

Så jag ville väl egentligen bara höra lite varför folk inte verkar gilla dem och kanske få igång lite diskussion om ett märke vi aldrig ser här. Och givetvis några stulna bilder för att liva upp inlägget.
frank%20muller%20casablanca%205850%20nero%20num%20bianchi%20pelle%20quad3.jpg




6343983_1O8A3983.jpg


Hände med datumskiftet? :D
 

Norra

Panerai
Fula som stryk tycker jag. Lite som Jacob&Co. Ingen ÅF för nån av dem i Sverige och för det tackar jag fader vår som är i himmelen.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag tillhör nog minoriteten som tycker de är ascoola. Bör nämnas att jag aldrig testat en och att storleken kan va en issue...
 

Frobomm

Omega
Testade en Conquistador nyligen när jag var i London. Satt inte alls bra på mig, och jag är inte helt övertygad om ifall jag tycker den är snygg eller skitful...
 

Simpatico

Rolex
Måste ju säja att jag gillar klockorna.
Snacka om att man går emot strömmen med en sån dinka på armen,
får lite känslan:
walk-in-fuck-shit-up-walk-out-3.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
På en Kaplans Kvalitativa GTG så hade Jakobb ? med dig en polare som sportade en 18k Crazy Houre. Förutom att den snudd på var omöjlig att avläsa tiden så var det en svinhäftig komplikation! :woot:
image.jpg

Det där är modellen jag förhoppningsvis kommer äga.

Hade den evighetskalender som låg osåld på Kaplans varit guldguld istället för vitguld hade jag nog köpt den. Dessa faller ju lite utanför ramarna, dvs. Omega och Rolex och är därför ovanliga på forumet. Någon som refererade till Cartier och det är nog lite så, folk vågar inte.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nja, det finns väl någon enstaka som jag tycker ser ok ut. Men jag tror att storleken även i de fallen gör det till en omöjlig ekvation.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
På en Kaplans Kvalitativa GTG så hade Jakobb ? med dig en polare som sportade en 18k Crazy Houre. Förutom att den snudd på var omöjlig att avläsa tiden så var det en svinhäftig komplikation! :woot:
image.jpg

Det stämmer! Franck Muller är ett mycket trevligt märke, sitter med mobilen så får lov att återkomma med längre post. Bifogar bild på min kompis klocka iaf!

image.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ett par kompisar som bär FM. Har väl aldrig känt att det är något för mig.

Det sagt, så tycker jag att det är ett coolt och kul val av klocka. :)
 
Topp