• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franck muller Vanguard

Scipio

Patek
2-Faktor
Okej, fått info av Fredmans nu: V45an listar 89k. Kostar ny via Chrono24 (exkl tull & moms) ca 40k. Detta är dock från Hong Kong, känns spontant som för långt för att köpa en klocka på distans, men vad vet jag.

Fick frågan av Fredmans ifall jag ville kika om de kunde göra en schysst deal på den, frågan är bara hur mycket.. är 20-25% helt orimligt på ett märke som FM?
Minst 25% men jag kommer i konflikt med att vilja att det ska gå bra för en FM AD och dig. Om du gillar den och vet med dig att du tänker igenom dina köp och behåller de du köper så tror jag du kan ta en förlust mot känslan att köpa by the book. Du ser att det säljs nya för 40K i Asien som listar 89K här. Det ger en indikation på att du säkert får 40K för en begagnad här i Sverige. När jag har tittat och tänkt, har jag insett att man måste pruta ordentligt när man köper för att inte förlora massor när man säljer. FM har ett dåligt andrahandsvärde och är svårsålda här i Sverige, hur häftiga vissa modeller än är. Kan vissa AD ge 40% på vissa Omegamodeller borde det gå med FM, minst.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Minst 25% men jag kommer i konflikt med att vilja att det ska gå bra för en FM AD och dig. Om du gillar den och vet med dig att du tänker igenom dina köp och behåller de du köper så tror jag du kan ta en förlust mot känslan att köpa by the book. Du ser att det säljs nya för 40K i Asien som listar 89K här. Det ger en indikation på att du säkert får 40K för en begagnad här i Sverige. När jag har tittat och tänkt, har jag insett att man måste pruta ordentligt när man köper för att inte förlora massor när man säljer. FM har ett dåligt andrahandsvärde och är svårsålda här i Sverige, hur häftiga vissa modeller än är. Kan vissa AD ge 40% på vissa Omegamodeller borde det gå med FM, minst.
Uppskattar det svaret och vi tänker helt lika!
Har aldrig flippat en klocka utan det är noggrannhet och långt funderande som ligger bakom varje köp, alla köps med målsättning om att bli keepers. Men att en gråhandlare kan trycka ner 40-45% av prislappen får ju mig att bli skeptisk, oavsett om den ska behållas eller inte. Jag får verkligen överväga det här...
 
Topp