• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franken Rolex

Bjudko

Cartier
Lite nyfiken på vad urverk man bör använda sig av. Jag har ett ETA 2836 liggandes som jag förstått ska ha ett H3hjul som blir tillräckligt högt för att få plats med allt?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Lite nyfiken på vad urverk man bör använda sig av. Jag har ett ETA 2836 liggandes som jag förstått ska ha ett H3hjul som blir tillräckligt högt för att få plats med allt?


Du ska inte stoppa i ett eta-verk i något randomboett och sen lägga på en DJ tavla, då finns det andra forum, typ flashback eller något annat utdött klockforum att diskutera sånt...
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Haha...Lilla Reins, du bygger Franken Datejust lika mycket som jag bygger Rymdskepp :D!!!

Richard, är det du?
richard-branson-in-hamburg.jpg
 

poormans

Rolex
det du snackar om är inte franken utan fejk, aftermarket boett, eta urverk och en dj tavla sådana ihopkok har jag ingen förståelse för

här är vad jag kallar franken, det är en dj jag bytte till mig för några år sedan, det var en 16014 boett med cal 15xx urverk och med en aftermarket MOP tavla på original Rolex tavelplatta utan tavelpelare för att funka med 15xx caliber verket, mer franken än så blir det inte

såldes först på en pantauktion såg ut så här

http://www.pantbanken.se/auktioner/...ffset=160&kontor=&sortering=&listposition=175

den var värdelös som samlarklocka men helt ok till reservdelar

cheers
christian
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Du ska inte stoppa i ett eta-verk i något randomboett och sen lägga på en DJ tavla, då finns det andra forum, typ flashback eller något annat utdött klockforum att diskutera sånt...
Att bygga något som ska förefalla vara något det inte är, är absolut inte något iaf jag stöttar. Har du inte råd, spara lite till.

Att vara JW i Snabba Cash är inget att sträva efter.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Inte helt kosher kanske med ETA-verk... Men vad tycker ni om man skulle använt rolexverk i en franken? Dvs att man köper alla delarna och sen snickrar ihop hemma... Alla delarna är ju äkta, men inte monterade hos råleks. Är det kosher? Jag tycker det så länge man är öppen med det!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Eller ännu mer komplicerat! Om man istället tar t.ex. en breitling eller omega smp, de har ju ETA-verk, är det kosher då? Om man använder alla äkta delar och sedan ett ETA 2892 eller vad de nu har...?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte helt kosher kanske med ETA-verk... Men vad tycker ni om man skulle använt rolexverk i en franken? Dvs att man köper alla delarna och sen snickrar ihop hemma... Alla delarna är ju äkta, men inte monterade hos råleks. Är det kosher? Jag tycker det så länge man är öppen med det!

Om du snickrar ihop den och behåller den på kammaren samt aldrig säljer så ok.
 
Topp