• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franken Rolex

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Om du snickrar ihop den och behåller den på kammaren samt aldrig säljer så ok.

Men om man säljer den med premissen att den är ett hemmasnickeri då? Inte aktuellt för mig då jag absolut inte har kunskaperna för detta, men hypotetiskt, och det finns säkert entusiaster här som skulle kunna göra det...
 

poormans

Rolex
några sådana klockor har kommit ut men då har de varit rätt välkända bla haagens "italian job" 1655'a för några år sedan, det var en 1675 boett, urverk och caseback men med 1655 tavla, visare och bezle

ingen aning om var den hamnade men det står ju fortfarande 1675 i mellan luggarna
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Här är en ganska galen franken, TT MANUELL Daytona!
e819d97adc81e3670c99ac3ec61f7f43.jpg
 

poormans

Rolex
just den grejen med att bygga TT klockor som varit stål ifrån början och tvärt om är ganska vanligt

misstänker att en hel del gamla TT datejusts blir till helstål för att delarna är billigare om det behövs bytas krona och bezle

en av mina första 1675 rootbee'rs som jag hade runt 2005 var ett så kallat conversion jobb dvs en gammal 1675 som i detta fall råkade vara av en PCG med tidigt serie nr

allt utom verk, boett och boettlock var bytt till TT prylar vet man att det aldrig fanns några PCG i TT utförande så är det rätt enkelt

har under åren sett rätt många olika roliga och mindre roliga conversions bla en 1680 i TT utförande dä ägaren var helt hundra på att den var riktig bara för han köpt den av en AD i det utförandet

även en mindre kul stål Daytona (skulle vara en 16520 men hade 16523 mellan luggarna)

cheers
christian
 
Topp