• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franken?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ropade äntligen hem en härjad SM300 som jag sitter och myser med. Har en fetish till oysterlänkar så jag kunde inte låta bli, mycket nöjd!

image.jpg
image.jpg
 

rogart-63

Patek
Läcker stort grattis .Skall det inte vara ett insert runt yttre kanten . Vore snyggt med ett riktigt blekt och härligt där . Får man fråga vad en sådan hamnar i för ca prisklass . En sån där länk har jag liggande hemma . Liknar den iallafall .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Läcker stort grattis .Skall det inte vara ett insert runt yttre kanten . Vore snyggt med ett riktigt blekt och härligt där . Får man fråga vad en sådan hamnar i för ca prisklass . En sån där länk har jag liggande hemma . Liknar den iallafall .

Tackar! De spretar mycket och det finns ju olika referenser på dessa sm300 med raka bandhorn precis som på speedmasters. Prisspannet är kanske 20-70'? har inte riktigt koll tyvärr. Min var i det lägre spannet. Visst skall de ha ett bakelitinlägg i vridringen. Dessa var dock inte så skyddade så de flesta är förlorade. Bakelit kan inte blekas tyvärr. Finns nya bra aftermarket att köpa men föredrar utan faktiskt, så det var ett krav...
 

hejo

Panerai
Grattis, den såg riktigt smuffrig ut :happyhappy:
Dock hade jag jagat en tidskorrekt och "rätt" länk........

Då är det bara ut o leta bakelit.....

2913 eller 14755?

EDIT; var visst lite sen på vissa delar.....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis, den såg riktigt smuffrig ut :happyhappy:
Dock hade jag jagat en tidskorrekt och "rätt" länk........

Då är det bara ut o leta bakelit.....

2913 eller 14755?

Tackar! Gillar inte bakeliten... Det är en 14755a, en vattenskadad sådan. Förmodar att visarna är utbytta men de har suttit på ett tag och har samma färg som index. Har egentligen rätt dålig koll på dessa, men tycker de är udda och kul.
 

hejo

Panerai
Tackar! Gillar inte bakeliten... Det är en 14755a, en vattenskadad sådan. Förmodar att visarna är utbytta men de har suttit på ett tag och har samma färg som index. Har egentligen rätt dålig koll på dessa, men tycker de är udda och kul.


Likväl j...ligt cool, kan tänka mig att den är ännu fräckare IRL
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Sweet..riktigt nice på länken faktiskt! Liiite franken (med rätt patina) kan man leva med ;)

En förälder på dagis bar en likadan (inkl insert) på Nato, vilket fick mig att så smått skämma ut mig: "Hörru, den där klockan förtjänar ett riktigt armband!!". Han såg duktigt förvånad ut; jag är ju ingen stilikon direkt..:)

Bakeliten lär f ö dubbla priset...
 

rogart-63

Patek
Tackar! De spretar mycket och det finns ju olika referenser på dessa sm300 med raka bandhorn precis som på speedmasters. Prisspannet är kanske 20-70'? har inte riktigt koll tyvärr. Min var i det lägre spannet. Visst skall de ha ett bakelitinlägg i vridringen. Dessa var dock inte så skyddade så de flesta är förlorade. Bakelit kan inte blekas tyvärr. Finns nya bra aftermarket att köpa men föredrar utan faktiskt, så det var ett krav...

Det är ju samma klocka jag dissade lite i Dagens vintageur . Ser ju nu att glaset inte alls är så farligt sletet. Får skylla på Synvila minnesförlust klåda i ljumskvecket eller nåt :confused: . Gillar den mer och mer men 20-70' är nog utanför min budget tyvärr .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är ju samma klocka jag dissade lite i Dagens vintageur . Ser ju nu att glaset inte alls är så farligt sletet. Får skylla på Synvila minnesförlust klåda i ljumskvecket eller nåt :confused: . Gillar den mer och mer men 20-70' är nog utanför min budget tyvärr .

Glaset och kronan är kassa, skall byta ut dem. Slipade ner glaset en hel del för att bli av med lite torrsprickor så det var sämre på de tidigare bilderna. Med andra ord hade du helt rätt!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kul val och härligt sleten. Hittade du den inom EU eller sökte du dig längre bort?
Har sett en hel del av dessa sköningar dyka upp i frankrike på sistone så därav min fundering.

Ett skönt slitet skinn nato skulle sitta som ett smäck den dagen du tröttnar på länken :)

Må så gott i värmen.
 
Topp