• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franz Jaeger & me

Singular

Rolex
2-Faktor
Bra butik! Riktigt schysst häng på fredagseftermiddagarna, men akta dig för hunden...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt ställe. Var in en sväng för ngn månad sedan när jag hade en eftermiddag i Cph. Såg ingen hund men de rökte som fan utanför... Cigg tror jag...:-o
 

Kniven

Cartier
Mycket trevlig fritidsgård för trendiga köpenhamnare med klockintresse. Skillnaden mellan butikens utbud och det som annonseras på nätet brukar vara stor, så är det något speciellt man är intresserad av är det bra att ringa innan och hör om den är klar.

Har funderat lite på att lägga upp en CPH-klockguide här på KS. Jobbade i CPH mellan 2007-2012 och det blev ofta klocksafari efter jobbet...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Mycket trevlig fritidsgård för trendiga köpenhamnare med klockintresse. Skillnaden mellan butikens utbud och det som annonseras på nätet brukar vara stor, så är det något speciellt man är intresserad av är det bra att ringa innan och hör om den är klar.

Har funderat lite på att lägga upp en CPH-klockguide här på KS. Jobbade i CPH mellan 2007-2012 och det blev ofta klocksafari efter jobbet...

Har du fler tips så är jag intresserad ;)
 

Kniven

Cartier
Har du fler tips så är jag intresserad ;)
På ströget mellan Kongensnytorv och Illum hittar du ADs till de flest tillverkare, Klarlund, Hveplund och Ole Mathiesen. Fortsätter du upp på ströget mot rådhusplatasen så kan du svänga höger precis innan nytorv så har du en juvelerare som ofta har ett ok utbud av vintage Rolex. Om du istället för att svänga höger fortsätter fram till torget och svänger vänster och går 50 meter ner på den gatan kommer du till Mads Laier, som har blandat utbud både nytt(Oris etc)och gammalt(Rolex, Omega etc). På Bredgade, som startar vid Kongensnytorv, finns där en affär som både har lyxvintage och nytt (AP, Hublot etc), auktionshuset Bruun Rasmussen som har en del klockor ligger också på den här gatan.

Jag återkommer med en bättre beskrivning, är på familjeaktiviteter nu....

Edit:
Har gjort vissa rättelser i beskrivningen. Var ute med min son på 1,5 år innan, så jag var tvungen att prioritera lite...
 
Topp