Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Franz Jaeger & me

Diskussion i 'Diskussion' startad av jakob.dala, 9 maj 2013.

1. jakob.dala
    Trådstartare

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Tänkte ta en sväng förbi Franz Jaeger & me när man ändå är i CPH.
    Några erfarenheter?
    Nån som vill att jag kladdar åt er på nåt speciellt?
    : )

http://www.franzj.com

2. Ta många bilder!!

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Bra butik! Riktigt schysst häng på fredagseftermiddagarna, men akta dig för hunden...

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Fabian gillar detta.
  5. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Trevligt ställe. Var in en sväng för ngn månad sedan när jag hade en eftermiddag i Cph. Såg ingen hund men de rökte som fan utanför... Cigg tror jag...:-o

6. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Mycket trevlig fritidsgård för trendiga köpenhamnare med klockintresse. Skillnaden mellan butikens utbud och det som annonseras på nätet brukar vara stor, så är det något speciellt man är intresserad av är det bra att ringa innan och hör om den är klar.

Har funderat lite på att lägga upp en CPH-klockguide här på KS. Jobbade i CPH mellan 2007-2012 och det blev ofta klocksafari efter jobbet...

LongCon, Vintage92, jakob.dala och 2 andra gillar detta.
  7. jakob.dala
    Trådstartare

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Har du fler tips så är jag intresserad ;)

8. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    På ströget mellan Kongensnytorv och Illum hittar du ADs till de flest tillverkare, Klarlund, Hveplund och Ole Mathiesen. Fortsätter du upp på ströget mot rådhusplatasen så kan du svänga höger precis innan nytorv så har du en juvelerare som ofta har ett ok utbud av vintage Rolex. Om du istället för att svänga höger fortsätter fram till torget och svänger vänster och går 50 meter ner på den gatan kommer du till Mads Laier, som har blandat utbud både nytt(Oris etc)och gammalt(Rolex, Omega etc). På Bredgade, som startar vid Kongensnytorv, finns där en affär som både har lyxvintage och nytt (AP, Hublot etc), auktionshuset Bruun Rasmussen som har en del klockor ligger också på den här gatan.

Jag återkommer med en bättre beskrivning, är på familjeaktiviteter nu....

Edit:
    Har gjort vissa rättelser i beskrivningen. Var ute med min son på 1,5 år innan, så jag var tvungen att prioritera lite...

LongCon och jakob.dala gillar detta.
  9. morrism

morrism Friends of KS

Är det inte de som gör kassaskåp åt jönssonligan?

Kniven och jakob.dala gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield