• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredag!!

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Luftar nykomlingen som jag plockade ut för en timme sedan.

70tal när det är som bäst..

7EC01722-7300-4FA1-901A-48B054AA6DC6-22186-0000128B583786A6_zps615f6a95.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Jag skäms :(
En forummedlem letade efter en flinga och eftersom jag gillar allt känns det bra att låta den gå vidare till någon som letar efter just denna modell. Inbillar mig själv att en DJ skulle få stopp på mitt intensiva flippande så jag har lovat mig själv att jag inte ska falla i några andra lockelser nu när det finns kapital på klockkontot men vi får väll se... :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag skäms :(
En forummedlem letade efter en flinga och eftersom jag gillar allt känns det bra att låta den gå vidare till någon som letar efter just denna modell. Inbillar mig själv att en DJ skulle få stopp på mitt intensiva flippande så jag har lovat mig själv att jag inte ska falla i några andra lockelser nu när det finns kapital på klockkontot men vi får väll se... :)
Behåll flingan och spara ihop till en DJ så får du en bra bredd i samlingen
 

JohanHLM

Rolex
Behåll flingan och spara ihop till en DJ så får du en bra bredd i samlingen
Hade rent ekonomiskt sett inte varit omöjligt att redan nu ha båda men jag har ett lite udda budgetsystem som baseras på hur länge jag hållit upp med min snusningen :)
Så om 10år är det inte omöjligt att det sitter en Rolle i helguld runt handleden :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hade rent ekonomiskt sett inte varit omöjligt att redan nu ha båda men jag har ett lite udda budgetsystem som baseras på hur länge jag hållit upp med min snusningen :)
Så om 10år är det inte omöjligt att det sitter en Rolle i helguld runt handleden :)
Lägger du "snuspengen" i en skål varje du gång du skulle ha köpt en snusdosa? Eller har du räknat ut årskostnaden, och för över den till ett extra klockkonto i stället?
 

JohanHLM

Rolex
Lägger du "snuspengen" i en skål varje du gång du skulle ha köpt en snusdosa? Eller har du räknat ut årskostnaden, och för över den till ett extra klockkonto i stället?
Hade varit fint o samla det i en skål och lämna över den vid ett klockköp :)
Nä, räknar med att det kostade ca 8 000kr/år och för att jag skulle vara motiverad att hålla uppe startade jag därmed med en klocka i denna prisklass samtidigt som jag slutade. Nu har jag hållit uppe i ca 1,5 år vilket därmed innebär 8000+12000kr. Försöker hålla detta systemet som ett maxtak vilket fungerat bra än så länge...
 
Topp