• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan: Armband eller inte??

Camo00

Patek
Längesen vi körde fredagsfrågan nu?! Dags igen då!

Dagens fråga handlar om trenden med armband till klockan!

För mig är det mycket märkligt, men det verkar som att män i alla åldrar matchar dressuren med pärl-armband nu för tiden?!

Frågan är alltså: Är det rätt med armband till klockan, eller inte???


För sakens skull provar jag det här på jobbet idag...:)

20130823_080239_zpsbd00cdc7.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör bara armband till Paneraien..
CFAC98B6-C7B8-411D-927A-DC630863240F-15292-000009929BC616D4_zpscadae11e.jpg


Fast egentligen inte... Har svårt för att ha banden på klockarmen.. Den andra handleden däremot, där kan jag ha ett gäng band. När det gäller band ihop med klockan så är det samma sak som med Nato för mig... Tycker det är snyggt på andra men på mig ser det nästan patetiskt ut..:-/
När det gäller ditt band så vete F.N om det ens är snyggt på andra..:)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Alltid trott det var så att armbandet "skvallrade" om en tid då bäraren inte hade fin klocka, utan bara ett hippie-armband man köpte i Anjuna Goa för sina sista slantar.

Kan tänka mig ett pärlarmband passar bredvid ett slitet dykarur, gjort av pärlor man plockat själv vid sina alla dyk.
Alt. ett armband ditt barn gjort i sjuksängen och önskar inget hellre än att du bär det till din klocka.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har burit det nån dag när jag va på semester men aldrig igen. Repar ju klockan, åtminstone om armbandet är av hårdare material.
 
  • Like
Reactions: _z_
Jag har burit det nån dag när jag va på semester men aldrig igen. Repar ju klockan, åtminstone om armbandet är av hårdare material.

Det är farligt att leva man kan ju dö....;) jag har ofta armband och kan inte se att det skulle repa klockan, iallafall ser den sidan inte repigare ut än där jag inte har armbanden, det bästa om man inte vill ha repor är att inte hänga med Gavve
 

West

Breitling
Tycker generellt att armband till klocka är snyggt OM man matchar rätt. Mest för att accessoarer som armband är väldigt tacksamma när det kommer till att "klä ner" den övriga klädseln, dvs att klockan kanske inte får samma "seriösa" när klang man har på sig shorts och tisha. Så tummen upp för armband och klocka!
 

babanker

Panerai
Säger varken bu eller bä, men skulle själv inte bära armband. Det minner om en tid när jag var hippie, den sköna tiden har jag förträngt och låst in långt inunder min kostym.
 

Johan M

Cartier
Skaffar man sig eller flera armband bara för att det är trendigt och för att andra har det då är det rätt fånigt. Vad är det för fel på människor som gör att de inte klarar att tänka och tycka själva utan absolut måste se ut som alla de andra fårskallarna i flocken?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Funkar det även på ytor som inte är blankpolerade? Har nämligen aldrig testat Cape Cod. Känner mig inte helt bekväm med armband så får skylla på det. :)
Cape Cod är nog mest för blanka ytor, annars finns nog risken att man förstör matt och borstad finish, men till att reducera repor på polerade ytor gör det underverk!
 

RDFG

Cartier
Tycker det ofta kan se rätt schysst ut på bilder. För egen del gäller dock "less is more" i accessoarväg.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det är farligt att leva man kan ju dö....;) jag har ofta armband och kan inte se att det skulle repa klockan, iallafall ser den sidan inte repigare ut än där jag inte har armbanden, det bästa om man inte vill ha repor är att inte hänga med Gavve

Tyckte mest att det var onödigt att repa en helt ny klocka. :) Annars tycker jag inte att det är hela världen om man får några repor. Det är inte direkt att man brukar låta klockorna ligga på sammetskuddar, ta i dom med bomullsvantar och gråta sig till sömns om man råkat få ett lite märke på klockan.

Men du ska se hur Divern kommer att se ut på 1-årsfesten efter att jag har gjort mig ett armband i Svinto. :wtf:
 
  • Like
Reactions: _z_

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tycker det är roligt. Lider lite av min höga ålder och behöver därför dämpa detta, gör det lättast med hjälp av ett par armband. Ser ungdomlig och pubertal ut i dessa accessoarer.
CHeFG5h.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Har svårt med armband tillsammans med klockan. På andra armen däremot tycker jag det kan ge lite snygg motvikt och symmetri, pubertalt eller inte.

Men det känns mest som en sommargrej ändå...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Som andra har varit inne på så beror det helt på hur man matchar typen av armband, klädseln och stilen i övrigt. Jag tycker det kan vara snyggt med diskreta pärl- eller skinnband tillsammans med klocka till jeans och tshirt t.ex. Tycker däremot inte det passar till mer dressad stil.
 
Topp