• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan: Armband eller inte??

m_s

Patek
2-Faktor
Självklart kan man ha armband på sig antingen bredvid klockan eller på andra handleden. Sen tycker folk alltid olika och tack gode gud för det.

Att kalla det pubertalt, gay osv känns ju som ett enormt tråkigt sätt att uttrycka sig på. Att inte tycka det är snyggt? Go ahead, vore som sagt trist om alla tyckte lika!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det är fräscht. På bild.



Men det är väl extremt olika. Vissa passar i det, vissa don't. Lite som färgglada chinos. Det enda som ingen passar i någonsin är enligt min mening "skojig slips".
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan tycka att det klär ner en strikt klädsel på ett lite roligt sätt med att ha armband. Dock brukar det räcka med 1. Till casual kläder kanske två.

3F4D5F01-1062-4C1E-ADBC-11C138256BA6-21118-00000A11753768AE_zps25907e24.jpg


B24B9B08-1BF9-46CC-8D4D-FFA49E47558D-35296-000010D4501301C3_zps16da25ae.jpg


AD9E0A9E-4AC1-4E45-9DF2-896185F8AA4B-34874-000010930439AE8D_zps9aa46571.jpg


null_zpscbf14fbf.jpg
 

Konfettiregn

Breitling
NEEEEJ!
Man har ju armband PÅ klockan. Hellre då en rejäl uppsättning sådana att växla mellan.

Ett gott armbandsur reder sig självt. Det är sen gammalt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Lite fler exempel där jag tycker armand har sin charm:

Stephan Winkelmann - VD Lamborghini (aningen många kanske, men cool & snitsig snubbe)
tumblr_mg9y81DqGd1r9whjqo1_1280.jpg


r

stephan-winkelmann-un-presidente-da-corsa_3.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Svinfult. Fattar inte hur vuxna män kan gå runt med armband som är designade av 8-åringar.
Äh trams - är man en karl och manlig så har man på sig vad man själv vill, och skiter i vad andra tycker. En riktig man kan bära upp det mesta, utan att vara så jefla orolig.

Chillax och va lite lekfull i din stil, det dör man inte av
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Frågan var ju inte huruvida individen bär vad man vill eller ej, utan vad generella åsikten var om detta.
Jag kan bära spetstrosor, så länge jag gillar det bryr jag mig inte om vad övriga världen tycker och tänker om det.

Folk får bära vilka armband de vill, men snyfta inte för att folk tycker det ser "miffo" ut.

Jag bär mina klockor högt, även om man får ta en del glirringar, IDGAF.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Gillar inte armband, nej det funkar inte.
Vidare (med risk för att stöta sig med 90% på forumet) gillar jag lika lite nato-band, att färgmatcha till sina kläd-outfits osv.
Låt klockan förbli orginal, annars blir det en bastard!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag är inte alltför förtjust i konceptet, på mig själv dvs. Som flera andra skribenter konstaterat, det ser vasst ut på vissa andra som t.ex. Lino. Nu är det så att hur mycket jag än vill vara så där medelhavssval, modellslank och sartorial är jag inte det. Jag är blond, bred, knubbig och även om jag har förhållandevis god klädsmak enligt vad som förefaller gälla för stunden kan jag inte bära upp armband på ett avslappnat vis som angivne modelejon kan. Mot bakgrund av det skippar jag sådana accessoarer och även NATO-band i stor utsträckning.

Förra året på väg hem från någonstans söderut, kan ha varit Rom eller Mallis eller Milano, satt jag bredvid en jäkligt cool lirare med MÄNGDER av band på båda armarna, vi snackar kanske en och en halv decimeters bredd på vardera arm. Dessa kompletterades av en löst sittande Cartier Santos XL med gummiband och -bezel, ett par tofsloafers i mörklila mocka utan strumpor, ljusgrå V-ringad kashmirtröja med uppdragna ärmar, en linnescarf halvmatchande skorna och ett par upprullade och svinslitna jeans. Mannen såg väldigt mycket ut som om han var bosatt i någon medelhavsmetropol men när han efter en stund öppnade munnen talade han skånska och visade sig vara bosatt på Lidingö.

Jag har ingen aning om var jag är på väg med detta annat än att jag ånyo konstaterar att det kan vara hur snyggt som helst på vissa men inte på mig. Så ni som gillar det, go for it och vi andra gör det inte. Nåt sånt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är fult och bara för att några italienska gubbar råkar ha det för tillfället blir det inte snyggare. Eller brukar ni bära klockan utanför ärmen för att Giovanni Agnelli gjorde det?
 
Topp