• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan - Läckra Brattar??

Camo00

Patek
Okej gott folk. Längesen vi körde fredagsfrågan nu så det är på tiden med lite on topic... :)
Det har varit mycket snack den här veckan om Breitlings dåliga sidor. Men fredagsfrågan lyder:
Vilka av Breitlings modeller är riktigt läckra???
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag kommer inte riktigt överens med Breitling, men de har onekligen en del snygga ur.

Breitling använder som så många andra ETA-baserade verk i stor utsträckning, är det anledning de får massa stryk?

Mina favoriter:

breitling-transocean-chronograph-unitime-watch-rose-gold-white-dial.jpg


Breitling-Navitimer-Blue-Sky-3.jpg


1791_breitling_navitimner_125_big2.jpg


465308_chasy_watch_breitling_superocean-heritage_7000x3869_(www.GdeFon.ru).jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Eftersom jag uttryckte ogillande för Breitling Quartz med bamselänk igår så måste jag säga att jag gillar dom nya Heritage och Transocean modellerna :)
 

sinner

Panerai
Kul tråd..
I min värld har brattar varit för folk som vill flasha.
Överpolerade klockor i ofta väl tilltagna storlekar. Många gånger ser det ut som att "klockan bär bäraren" och inte tvärt om som det ska vara.
Jag vill inte förknippas med den bild jag har målat upp i min skalle och trodde aldrig att det skulle sitta en bratte på min arm..
Som alla vet, man ska aldrig säga aldrig.. Denna skönhet har varit min i snart två veckor och jag älskar den mer för varje dag som går.
Jag har tidigare haft en Oris Aquis och en LLD. Här har jag en perfekt blandning utav dem båda. En klocka som funkar till det mesta:)

urymehur.jpg
 

TKVF

Panerai
De har en hel del snygga klockor. Speciellt Heritage. Samtidigt som vissa av deras andra innehåller mycket info, och skall man flyga kan man faktiskt ha användning för den.

Har inte Breitling några inhouseverk?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kul tråd..
I min värld har brattar varit för folk som vill flasha.
Överpolerade klockor i ofta väl tilltagna storlekar. Många gånger ser det ut som att "klockan bär bäraren" och inte tvärt om som det ska vara.
Jag vill inte förknippas med den bild jag har målat upp i min skalle och trodde aldrig att det skulle sitta en bratte på min arm..
Som alla vet, man ska aldrig säga aldrig.. Denna skönhet har varit min i snart två veckor och jag älskar den mer för varje dag som går.
Jag har tidigare haft en Oris Aquis och en LLD. Här har jag en perfekt blandning utav dem båda. En klocka som funkar till det mesta:)

urymehur.jpg
Är nog den enda moderna Bratten som tillalar mig - dock helst på gummi
 

m_s

Patek
2-Faktor
Mitt bidrag blir denna Breitling Navitimer 806 från 1967. Manuellt Venus 178 verk i den som är underbart att dra upp och tickar sådär mysigt som vintage-verk gör.

Detta var modellen som på riktigt satte Breitling på kartan och får väl idag anses som en odödlig klassiker. Finns oändligt med nya Navitimers från Breitling ute vilket bara bekräftar det.

abumata3.jpg


ybypebe5.jpg
 

Sond

Patek
Kul tråd..
I min värld har brattar varit för folk som vill flasha.
Överpolerade klockor i ofta väl tilltagna storlekar. Många gånger ser det ut som att "klockan bär bäraren" och inte tvärt om som det ska vara.
Jag vill inte förknippas med den bild jag har målat upp i min skalle och trodde aldrig att det skulle sitta en bratte på min arm..
Som alla vet, man ska aldrig säga aldrig.. Denna skönhet har varit min i snart två veckor och jag älskar den mer för varje dag som går.
Jag har tidigare haft en Oris Aquis och en LLD. Här har jag en perfekt blandning utav dem båda. En klocka som funkar till det mesta:)

urymehur.jpg
Som med Rolex då..;) Det har framförallt tidigare varit min känsla för Rolex. Idag kan jag själv uppskatta dem. Men Rolex största problem är dess bärare. Inte alla såklart, men ganska många. Som med Breitling..:
 

Sond

Patek
Jag tycker de har flera klockor som absolut är värda att bära. Min favorit är Navitimer. Skulle vilja äga en igen.
 

Camo00

Patek
Ni har redan spikat de enda två jag riktigt gärna vill ha, vintage Navitimer och SOH... De är riktigt sköna! :)
 

DrDre

Patek
De har ju massor av roliga modeler, både modernare och vintage. Här kommer mitt bidrag, en NOS, jag köpte för massor av år sedan.



 

cab

Audemars
2-Faktor
Har sjukt svårt för Brattar men den enda jag skulle kunna tänka mig är Superocean Heritage på gummit.

20130712072239-62.20.25.41.JPG
 

sinner

Panerai
Som med Rolex då..;) Det har framförallt tidigare varit min känsla för Rolex. Idag kan jag själv uppskatta dem. Men Rolex största problem är dess bärare. Inte alla såklart, men ganska många. Som med Breitling..:

Så är det.
Två märken som är väldigt utsatta för den stora fake-marknaden.. I en mindre håla som Köping finns det en hel del fake att beskåda, det har gjort att jag har fått lite avsmak några modeller.. Som vi ser i tråden finns det många fina brattar och jag tror att alla kan hitta en bratte som de gillar..
 
Topp