• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan v. 35!

Camo00

Patek
Jaha, helg och dags igen för en betydelselös men hetsig diskussion för att underhålla och upplysa... :)

Dagens fråga: Har Du försäkrat Dina klockor?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Gömmer mina...

treasuremap.jpg


... Berätta inte för någon!

A
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Har en "allriskförsäkring" som täcker 80k. Så skulle jag bli bestulen eller på annat sätt förlora/ha sönder EN klocka då klarar jag mig.
 

Nexus

Panerai
Endast en hemförsäkring då hela samlingen har ett andrahandsvärde under 20 lök. Börjar jag jobba mig upp genom prisklasserna så känns nog en specialförsäkring aktuellt.
Är det någon av er som har koll på vad en "klockförsäkring" för en dinka runt 10 lök ligger på?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Endast en hemförsäkring då hela samlingen har ett andrahandsvärde under 20 lök. Börjar jag jobba mig upp genom prisklasserna så känns nog en specialförsäkring aktuellt.
Är det någon av er som har koll på vad en "klockförsäkring" för en dinka runt 10 lök ligger på?
Kan inte tänka mig mer än 4-500 om året, solid tog runt 1800 om året för min navitimer. Tills jag insåg att det var pengar i sjön..!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Genom hemförsäkring med tillägg.
Och tilläggas kan också att frågan om försäkringar för klockor var uppe här för ett par veckor sedan, så vill du ha fler synpunkter, använd sök-funktionen.
 

ErikGBG

Audemars
Går det att få ut pengar utan värderingsintyg tro eller är det ett måste? Jag menar man har ju inte värderingsintyg på alla möbler Om huset brinner ner.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Går det att få ut pengar utan värderingsintyg tro eller är det ett måste? Jag menar man har ju inte värderingsintyg på alla möbler Om huset brinner ner.

Är det inte då som försäkringsnissarna själva värderar? Klockor i de högre prisklasserna bör värderas, gärna på Kaplans eller något annat ställe där priset på värderingen bestäms efter vad den värderas till. Utan värdering kan du nog tyvärr räkna med att värdet skrivs ner ordentligt.
"Den här Råååleksen är ju väldigt sliten, och det finns dessutom röd text på tavlan, så fult! Sekundvisaren tickar inte heller, kanske är klockan trasig? Han får tre lakan, men då är vi snälla!"
 
Topp