• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan - Vilken klocka skulle ni behålla ???

John R

Panerai
Utan tvekan och inget som helst tvivel...

... så vågar jag med bestämdhet säga min Rolex
Datejust! Mycket mångsidig klocka med en grymt härlig närvaro
som ständigt förgyller min klocktillvaro!
CFFA334D-88D2-4439-83BA-B4D370F1DC7F-1066-000001219D9FF2D0.jpg


/ John R
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
daviden skrev:
Den här.
Varför? Väldigt enkelt; affektionsvärde.
seiko.jpg

Vad är det där för något? Och vad är det för affektionsvärde, om jag får fråga? Mer bilder och info tack! Jag måste ha missat den helt eller?
En Seiko SNA225. Quartz dessutom.
Fick av mina föräldrar för snart 10 år sedan, den som startade det hela.
Utan den hade inte klocksnack.se funnits, tänk så mycket som hänger på den klockan. ;)

sna225p1-2.jpg
 
Undersköterskan skrev:
Ah, en klassiker Bernhard ! Rysligt snygg ! Har velat ha en i åratal men det har alltid kommit annat i vägen som fått högre prioritet. Jag funderar på att köpa den nuvarande 2225.80.00 (som skiljer sig lite estetiskt med applicerade index m.m.) innan den försvinner ur produktion. Borde gå att få tag på ny hos handlarna i något år till och skulle komplettera min 2531.80.00 rätt bra. Din, lite äldre, version är ju en riktig klassiker. Luminovan börjar ju utveckla lite snygg patina också. :)

Trevlig kväll !

Vänligen
Forumets undersköterska

Köpte den som 2599.80 men fick en blå bezelring gratis av min trevlige urmakare och så blev
det hux flux en 2598.80....
Trevlig kväll själv, Karl !
Hälsningar
Roland........ "Bernhard"
 
I brist på alternativ så får det bli min Omega Seamaster. 2263.80.00 om jag gissat rätt på modellnamnet =)

Är dock fantastiskt nöjd med den även om det är min första så kan tänka mig att det är den som kommer hänga med hela vägen då det är just den första.
 

Pleximannen

Cartier
Lätt min Speedmaster Pro av följande anledningar:

1) jag gillar den skarpt
2) den är min första riktiga klocka
3) fick den i examenspresent av föräldrarna
4) den har varit med på mer äventyr än nån av mina andra klockor så den känns mest personlig

5b236d71.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Eftersom det skulle vara en klocka jag äger idag blir svaret enkelt: min Longines. Första klockan jag jobbat ihop pengar till, riktigt snygg och precis så som att jag vill att en klocka ska vara. Passar dessutom till såväl badbyxor och träningsoverall som till kostym. En keeper.
20150305_124735.jpg
 
Topp