• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsgodis? Richard Mille (tyvärr inga bilder)!

Snårtas

Rolex
Tyvärr kan jag inte bjussa på några bilder (företagsmobilen har urkopplad kamera) men jag hade en svettig upplevelse idag på eftermiddagen. Var inne på Nymans för att hämta ut en klocka från service och klämma lite klocka.

Det bjöds dock på mer än så. Efter lite snack om Rolex i allmänhet och GMT Gatorade i synnerhet så halades en RM011 fram (när in besvikelse över Gatorade-brist blev synlig)!

Jag har bara sett dem på bild förut och tyckt att de varit överdrivna, överarbetade och stökiga. Efter denna upplevelse IRL så har jag helt ändrat uppfattning - grym finish, detaljrikedom och mekanik. Prislapp? 865 stora...

Vad säger panelen? Sett dem live? Intryck? Skulle ni köpa om ni var stadda vid kassa?

Nu måste jag ta en stadig whisky för att lugna nerverna...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Frele

Cartier
Har bara sett de på bild, men tycker att de är rätt häftiga. De använder väl endel exklusiva material likt elfenben etc som höjer ha-faktorn. Om pengar inte varit en trång sektor hade jag lätt kunnat tänka mig en. Har dem egna inhouse eller kör dem någon modifierad variant?
 

Snårtas

Rolex
Numera inhouse vad jag förstår, tidigare ordentlig modifierade köpta verk. Men shit vilken klocka!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp