• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagstråden 2/5

Picke79

Cartier
2-Faktor
rybydu7y.jpg
idag är det ju jobb som gäller. Ett litet tag iallafall, ska hem å byta om till fin klockan för kvälls äventyr senare.

skickat från en rosa mobil
 

David

Bödeln
Vad jobbar du med?!, kör du på båt eller är du ute på oljeplattformar.

Varierar kraftigt, men för tillfället är det identifiering av minor, torpeder och andra potentiellt otrevliga prylar som eventuellt ligger där det är tänkt att kabel från en vindpark ska dras.

Själv så jobbade vi med att lägga teakdäck på kryssarna som gick i Karibien m.m. , sista 2 åren höll jag på med installationer av säkerhetskameror på kryssarna även här i USA/Karibien.

Låter grymt! Varför slutade du?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Varierar kraftigt, men för tillfället är det identifiering av minor, torpeder och andra potentiellt otrevliga prylar som eventuellt ligger där det är tänkt att kabel från en vindpark ska dras.



Låter grymt! Varför slutade du?


FY! Det låter farligt :wideyed:, men jag tar av mig hatten eller skall man kanske säga honnör, för detta är RESPECT tycker jag, var rädd om dig!

Det var kul som fan och ha världen som arbetsplats, dock blev det jobbigare och ligga borta så många månader i streck (3mån). Var 42 med flera kraschade förhållanden pga jobbet :smug: , kände att jag värderade det sociala livet mer en pengarna :greedy: jag tjänade. Företaget jag jobbade för var ganska så krävande, allt som oftast så var man bara hemma 10 dagar, 14 dagar var lyx.
En dag hade jag bara fått nog, min mormor började bli till åren och jag ville vara hemma när det var dags, plus att jag ville prova på något, där man var kvar hemma på orten och jobbade, fick jobb på direkten. Så jag sa upp mig medans jag var hemma en sväng, blev lite grinigt och dom höll lönen/lönerna ett bra tag innan jag fick dom, visst kan jag sakna det som bara den, att vara ute på Atlanten eller Stilla Havet slår det mesta jag varit med om, Fast borta bra hemma bäst :D säger man väl.
 
Topp