• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsunboxing!

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Alrajt, enligt Bulova (ägs numer av Citizen) så skall ju detta då vara "världens mest precisa quartz-klocka med flytande visare" på 57600bph, jämfört med exempelvis Rolex sub på 28800bph och Seikos GS på 36000bph. Nu spelar det mindre roll för mig, och är för dåligt påläst för att kunna bekräfta det, men det är trots allt en kul detalj.
Enligt Bulova så skall klockan diffa +-10sek under 1 år medans det vanligtvis brukar vara +-15sek på 3 mån. Inget jag kommer att kolla heller, men det tyder ju iaf på att det ligger lite hjärna och hjärta bakom urverket.
Allt detta blir mer av en bonus för mig då det i första hand var designen som lockade, gillade den direkt när jag såg den på bild men var tvungen att skaffa en när brodern hade med sig sin till fiskehelgen.
Dom är inte dyra nya men eftersom jakten är halva nöjet så lade jag ner ganska många timmar på att hitta en av just denna modellen, även den bruna är väldigt fin. Slutade med att jag köpte av en entusiast på WUS.

Tack för alla glada tillrop :)

Lite mer info om "Precisionist"-verken hittar ni här:
http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/clocks-watches/bulova-precisionist.htm


 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Alltid riskabelt med uttalanden om keeper...:)

Cool i vilket fall som helst, tycker också precisionist verken är intressanta.

Grattis!


Det håller jag med om, men med tanke på vilket prissegment dessa ur ligger i så kommer nog denna att följa med mig länge även om den skulle hamna "lådan" av och till :)

Tack!
 
Topp